1

نامه ایران به شورای امنیت: ائتلاف اجازه کمک‌رسانی به مردم یمن را نمی‌دهد

  • کد خبر : 160910
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰

نماینده ایران در سازمان ملل با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت، از اقدامات ائتلاف متجاوز به یمن و جلوگیری از ورود محموله‌های امدادی به این کشور، شکایت کرد.

ایران روز چهارشنبه از اقدامات ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی که مانع انتقال محموله‌های امدادی به یمن شده، به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد.

در بخشی از نامه‌ای که غلامعلی خوشرو نماینده ایران در سازمان ملل به شورای امنیت ارسال کرده و به رویت خبرگزاری رویترز رسیده، آمده است: «جمهوری اسلامی ایران با هر نحو ممکن تلاش کرده تا از آلام مردم یمن که تحت تأثیر (جنگ) هستند، بکاهد. این تلاش‌ها عمدتا با ممانعت نیروهای ائتلاف مواجه شده است.»

در ادامه این نامه آمده است: «تخریب زیرساخت ترابری در یمن توسط نیروهای ائتلاف،‌قطعا به شدت بر تحویل کمک‌های بشردوستانه، اثر منفی گذاشته است.»

وی همچنین تصریح کرده است «کسانی که قوانین بین‌المللی، از جمله قوانین انسانی بین‌المللی را نقض کرده‌اند، باید در برابر اقداماتشان پاسخگو باشند و نباید جایی برای مصونیت وجود داشته باشد.»

ایران در حال حاضر یک کشتی حامل اقلام امدادی را به یمن اعزام کرده، اما عربستان اعلام کرده است که اجازه پهلو گرفتن به آن را نمی‌دهد. آمریکا هم که از حملات ریاض به یمن حمایت می‌کند، با وجود اذعان به صلح‌آمیز بودن مأموریت کشتی ایرانی، اعلام کرده این کشتی نباید به یمن برود.

عربستان پیش از این هم برای جلوگیری از انتقال محموله‌های امدادی، فرودگاه‌های یمن را بمباران کرده بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=160910

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر