1

علم‌الهدی: راه نفوذ فکری دشمن نفوذ فرهنگی است

  • کد خبر : 170716
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹

هر توافقی در عرصه بین‌المللی، سیاسی و اقتصادی انجام بگیرد مسئولان موظف‌اند طوری برخورد کنند که این برخورد راهی برای نفوذ دشمن باز نکند.

آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه که در جمع زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) برگزار شد، با بیان این‌که داغ جانگداز رحلت عالم بزرگوار مرحوم آیت الله خزعلی بر قلب و دل جامعه و نیروهای متدین سنگینی می‌کند، اظهار کرد: از دست دادن این این نیروی انقلابی در حقیقت سلمه‌ای برای جامعه ما بود و این فضیلت برای شما نماز گزاران به وجود آمده که نماز جمعه این هفته در کنار پیکر پاک این عالم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این روزها مصادف است با ایام دهه مبارک ذی‌الحجه و ایام مناسک حج در خانه خدا، در حالی‌که متأسفانه این سرزمین مقدس در حضور مزدوران ناپاک به صورتی درآمده که نه قدرت و نه انگیزه‌ای برای مدیریت این سرزمین مقدس و انجام مناسک و واجبات در آن وجود دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سوء مدیریت و بی‌توجهی جریان حاکم سعودی و از دست دادن خواهران و برادران مسلمان در خانه خدا، ادامه داد: ما در این روزها شاهد دو جریان اسف‌بار کشته شدن مسلمانان در مسجدالحرام و مسجدالاقصی بودیم، در مسجدالحرام به‌علت بی‌کفایتی و بی‌عرضگی یک حکومت دست نشانده و مزدور آل سعود خائن و در مسجدالاقصی نیز شاهد جنایاتی توسط حکومت غاصب صهیونیستی بودیم.

وی با طرح این پرسش که آیا هم‌زمانی این جنایات این حقیقت را ثابت نمی‌کند که آبشخور این جنایات یکی است و آل سعود ملعون و صهیونیسم از یک آبشخور استکباری در دنیا الهام می‌گیرند، افزود: این مسائل به‌علت نفوذ دشمن در سرزمین اسلامی است.

امام جمعه‌ی مشهد با هشدار نسبت به باز شدن راه نفوذ دشمن در کشورمان ادامه داد: اول قضیه این گونه است که تعامل کنیم، معامله کنیم و با دنیا سازش کنیم، چون اقتصاد ما چنین است و چنان، از اینجا قصه آغاز می‌شود و رهگذر نفوذ دشمن باز می‌شود و روزی که دشمن به کشور نفوذ کرد نفوذ فکری و فرهنگی‌اش به وجود خواهد آمد.

علم‌الهدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: ایشان بر این نکته تأکید دارند که هوشیاری و بیداری مسئولان نظام و توجه مردم در پیشگیری از نفوذ فرهنگی، فکری و سیاسی دشمن صورت گیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به توافق هسته‌ای کشورمان اشاره و بیان کرد: هر توافقی در عرصه بین‌المللی، سیاسی و اقتصادی انجام بگیرد مسئولان موظف‌اند طوری برخورد کنند که این برخورد راهی برای نفوذ دشمن باز نکند.

وی با تاکید بر اینکه نفوذ فرهنگی و فکری به مراتب خطرناک‌تر از نفوذ امنیتی و اقتصادی دشمن است، افزود: مردم موظف‌اند مقابل عناصری که عامل نفوذ فکری و فرهنگی دشمن هستند بایستند و مسوولان کشور، قوای مسلح، نیروهای هشیار سپاه پاسداران که وظیفه پاسداشت انقلاب را دارند در صف مقدم این جبهه قرار دارند.

وی ادامه داد: آنهایی که فکر می‌کنند به اسم آزادی در هنر باید کنسرت برگزار شود آن هم در شهر مقدس مشهد، نگاه کنند و بسنجند که معیار کنسرت معیار حرکت کدام جریان است و این نشانه‌ی فرهنگ کدام کشور است، رفاه و تفریح بدین صورت صحنه‌ی نفوذ دشمن است.

ایسنا/علم‌الهدی با بیان این‌که فرهنگ دشمن فرهنگ لاابالی‌گری، بی بند و باری و ولنگاری است، افزود: اگر این فرهنگ در جامعه حاکم شود نفوذ فکری صورت خواهد گرفت، جمعی که به‌دنبال آزادی در رفاه و شهوت برود دیگر معتقد به انقلاب نخواهد بود و کسی نیست که دیگر مانند ۸ سال دفاع مقدس در عملیات‌ها بایستد، زیر بمب باران برود و بجنگد.

امام جمعه‌ی مشهد با تأکید بر این‌که نفوذ فرهنگی نفوذ فکری را به‌دنبال خواهد داشت، افزود: جوانی که امروز با پای پیاده از مشهد به کربلا می‌رود و از هم‌اکنون یا حسین‌گویان تا کربلا در حرکت خواهد بود این جوان روزی که دشمن در کشور ما دخالت کند در مقابل آنها خواهد ایستاد و در زیر بمب باران‌ها قرار خواهد گرفت، آنها می‌خواهند این احساس را از جوانان ما بگیرند، با چه چیزی، با بدحجابی، با نوازندگی یک دختر با موهای پریشان در کنسرت و کف زدن و هورا کشیدن.

علم‌الهدی با اشاره به این‌که راه نفوذ سیاسی دشمن دروازه‌ی باز مردم سالاری در انتخابات است، افزود: گمان نکنید در عرصه انتخابات جاسوس‌های آمریکایی و انگلیسی می‌آیند، چون می‌دانند مردم ما هوشیار هستند و این‌گونه اجازه‌ی نفوذ دشمن به کشور را نمی‌دهند، دشمن می‌داند که جاسوس نشان‌دار آنها نمی‌تواند بیاید، اما می‌داند وقتی مردم شخصی را انتخاب کردند و به مجلس فرستادند او در آنجا نفوذ سیاسی دارد.

امام جمعه‌ی مشهد به نمازگزاران توصیه کرد: مردم کسی را انتخاب کنند که از هر حزب یا گروهی که هست در قطب دشمن قرار نگیرد، کسانی هستند که با مقام ولایت زاویه دارند، شما تا مطمئن نشدید که نامزد مورد نظرتان با رهبری زاویه ندارند به او رأی ندهید، چون این صحنه، راه نفوذ سیاسی دشمن به کشور است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=170716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر