3

اسد: پس از هر اقدام نظامی باید گام‌های سیاسی برداشته شود

  • کد خبر : 172998
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵

رئیس جمهوری سوریه با بیان اینکه عملیات هوایی روسیه در سوریه در چارچوب قانون بین‌الملل است، گفت: سرکوب تروریسم مقدمه اقدام سیاسی برای حل بحران این کشور است.

«ریاست جمهوری سوریه» با تایید خبر روسیه مبنی بر سفر بشار اسد به مسکو و دیدار وی با «ولادیمیر پوتین» گفت که اسد و پوتین ادامه عملیات نظامی علیه تروریسم در سوریه را بررسی کردند.

ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد: اسد سیر عملیات‌های نظامی و همچنین وضعیت در سوریه را برای پوتین تشریح کرد. دو طرف همه ابعاد نظامی مبارزه با تروریسم و حمایت هوایی روسیه از عملیات نظامی نیروهای مسلح سوریه را بررسی کردند.

بنا بر این گزارش، پوتین به اسد گفته است که با همه قدرت‌های بین‌المللی تماس می‌گیرد تا راه‌های رسیدن به راهکاری سیاسی برای بحران را بررسی کند.

طبق این گزارش، اسد «تروریسم را مانعی برای حل سیاسی» دانسته و گفته که «هدف عملیات نظامی در سوریه نابودی تروریسمی است که مانع دستیابی به حل سیاسی بحران شده است».

اسد گفت: پس از هر اقدام نظامی باید گام‌های سیاسی برداشته شود… باید همه اشکال حمایت از گروه‌های تروریستی متوقف و فضا مقابل ملت سوریه برای تعیین سرنوشتش به دست خودش باز شود.

رئیس جمهوری سوریه «عملیات هوایی روسیه در سوریه را در چارچوب قانون بین‌المللی» توصیف کرد و گفت که مشارکت نیروی هوایی روسیه در عملیات ضد تروریسم، در متوقف شدن گسترش گروه‌های تروریستی در سوریه سهیم بود.

سفر بشار اسد به روسیه، اولین سفر خارجی رسمی او پس از آغاز بحران در سال ۲۰۱۱ است که سه هفته پس از آغاز حملات هوایی روسیه به تروریست‌ها در سوریه انجام شد.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=172998

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر