2

کوربین: حزب کارگر انگلیس تبدیل به یک جریان اجتماعی شده است

  • کد خبر : 194548
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴

جرمی کوربین رهبر چپ گرای حزب کارگر انگلیس روز شنبه در سخنانی با اشاره به افزایش سریع شمار اعضای این حزب در چند هفته اخیر، گفت حزبش در حال حاضر تبدیل به یک جریان اجتماعی شده که می تواند آن را در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۲۰ میلادی به پیروزی برساند.

به گزارش ایرنا، وی در جمع فعالان حزب کارگر در شهر سالفورد گفت این جریان اجتماعی ایجاد شده کمک خواهد کرد که حزبش بتواند در انتخابات عمومی سال ۲۰۲۰ میلادی محافظه کاران را شکست داده و دولت کارگری تشکیل دهد.
کوربین که از زمان همه پرسی ۲۳ ژوئن ( سوم تیرماه ) به شدت با فشارهای زیادی برای کناره گیری مواجه بوده است، گفت: ما یک جریان اجتماعی دربرگیرنده تمامی اقشار مردم در انگلیس هستیم که خواهان جهانی متفاوت و انجام کارهای خیلی متفاوت هستند و به همین دلیل ما تنها جریان پیروز در انتخابات آینده هستیم.
وی با اشاره به نارضایتی ها موجود از سیاست های محافظه کاران گفت: مردم خواهان تغییرات هستند و در این میان نقش پارلمان بسیار مهم است.
کوربین همچنین با محکوم کردن هر گونه سوءاستفاده و تهدیدات جنسیتی در حزب کارگر گفت که این حزب جایی برای این امور نیست.
کوربین اشاره به نامه اخیر نمایندگان پارلمانی زن حزب کارگر اشاره داشت که در آن ادعا شده بود او به اندازه کافی نتوانسته است با تهدیدات جنسیتی علیه زنان عضو حزب مقابله کند.
اظهارات جرمی کوربین در چارچوب کارزار تبلیغاتی اش برای انتخابات رهبری حزب کارگری که از هفته گذشته رسما شروع شد، صورت می گیرد.
رقابت رهبری در حزب کارگر برای انتخاب رهبر جدید این حزب از روز چهارشنبه گذشته ( ۲۰ جولای) با مشخص شدن نامزدهای نهایی که شامل جرمی کوربین و نیز اسمیت اون هستند، کلید خورده است.
رهبر حزب کارگر روز پنجشنبه گذشته نیز در اولین روز از کارزار رسمی تبلیغاتی اش برای رقابت رهبری این حزب وعده داد که در صورت پیروزی در این رقابت و تشکیل دولت کارگری، با تبعیض در محیط های کار، بی عدالتی ، نابرابری و تعصب مبارزه کند.
براساس برنامه ریزی صورت گرفته تا روز چهارشنبه گذشته رسما نامزدهای رهبری حزب کارگر معرفی شدند و روند انتخابات در این حزب از روز پنجشنبه عملاً شروع شد.
در ۲۲ آگوست قرار است اوراق رأی گیری از طریق ایمیل و یا پست به اعضای این حزب فرستاده شود و تا ۲۱ سپتامبر آینده اعضای یادشده فرصت دارند که از بین دو نامزد یعنی جرمی کوربین و اسمیت اون، یک نفر را انتخاب کنند.
نتیجه انتخابات رهبری حزب کارگر قرار است در ۲۴ سپتامبر در اجلاس سرتاسری این حزب در شهر لیورپول اعلام شود.
براساس گزارش های منتشر شده، کارزار تبلیغاتی کوربین در حالی در روز پنجشنبه شروع شد، که ظرف ۴۸ ساعت، ۱۸۳ هزار نفر با پرداخت حداقل تعرفه (۲۵ پوند) به منظور شرکت در رأی گیری یادشده که مهلت آن تا روز چهارشنبه گذشته بود، به عضویت این حزب درآمدند که گفته می شود اکثریت آنها از حامیان جرمی کوربین بوده اند.
جرمی کوربین اگرچه با مخالفت اعضای کابینه در سایه و نیز رأی عدم اعتماد اکثریت نمایندگان پارلمانی حزب کارگر مواجه است اما رهبر این حزب از سوی تمامی اعضای آن انتخاب می شوند.
وی در جریان انتخابات رقابت رهبری حزب کارگر در سپتامبر سال گذشته که در آن چهار نامزد شرکت داشتند، توانست رهبری حزب را با کسب اکثریت آرا به دست گیرد؛ اتفاقی که تقریبا هیچ کس در انگلستان انتظارش را نداشت.
جرمی کوربین از زمان پیروزی اش در انتخابات رهبری حزب کارگر از سوی هم حزبی هایش ونیز محافظه کاران به بهانه های مختلف به شدت موردحمله و تخریب بوده است.
وی در حال حاضر از نمایندگان پارلمانی شورشی حزب کارگر متهم به ناتوانی درارتباط گیری بارأی دهندگان و درنتیجه نداشتن بخت پیروزی در انتخابات سراسری شده است.
کوربین همچنین از سوی آنها متهم شده که نتوانسته است نقش مؤثری در همه پرسی ۲۳ ژوئن ( سوم تیرماه ) که منجر به برگزیت شد، ایفا کند.
در همین حال، ‘لن مک کلوسکی ‘ رهبر اتحادیه بزرگ کارگری ‘یونیت ‘ در مصاحبه با روزنامه گاردین که روز شنبه منتشر شد، گفت سرویس های امنیتی و اطلاعاتی انگلیس ممکن است پشت این جریان تخریبی علیه کوربین باشند.
وی گفت: دستگاه امنیتی داخلی انگلیس ‘ ام آی ۵’ احتمال دارد که این جریان تخریبی را علیه جرمی کوربین هدایت کند ضمن اینکه جاسوسان ( دستگاه اطلاعاتی و امنیتی) درگذشته توانسته اند که در میان اتحادیه های کارگری نفوذ کنند و به دلایلی حاضر به افشای اسناد طبقه بندی در این خصوص نیستند .
حزب کارگر انگلیس که ۲۷ فوریه سال ۱۹۰۰ میلادی( ۱۶۰ سال پیش) پایه گذاری شده است در حال حاضر دومین حزب بزرگ انگلیس و اصلی ترین حزب مخالف در مقابل دولت محافظه کار ‘ترزا می ‘ شمرده می شود.
این حزب هم اکنون از ۶۵۰ کرسی مجلس عوام، دارای ۲۳۰ کرسی، از ۷۹۸ کرسی مجلس اعیان دارای ۲۰۹ کرسی و از ۷۳ کرسی انگلیس در پارلمان اروپا، دارای ۲۰ کرسی است .
حزب کارگر که دارای نفوذ زیادی در تشکیلات محلی ( شوراها) در انگلیس داراست ، توانسته است از ۱۷ شهردار انتخابی در کل بریتانیا ۱۳ شهرداری را در اختیار داشته باشد که شهرداری شهر لندن از آن جمله است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=194548

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر