1

قرارداد سرمایه‌گذاری ۳۶ هزار میلیارد ریالی در بنادر کشور امضا شد

  • کد خبر : 207385
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳

با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر قرارداد سرمایه‌گذاری ۳۶ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در ۸ بندر کشور امضا شد.

 بر این اساس در بنادر استان مازندران به میزان ۳۶۸ میلیارد ریال برای احداث مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی و احداث مخازن نگهداری روغن خوراکی است.

در بنادر خرمشهر میزان سرمایه گذاری ۸۴۱ میلیارد ریال و در احداث پایانه کانتینری است.در  بنادر استان گیلان میزان سرمایه‌گذاری در شش پروژه شامل ساخت بندر چمخاله،‌مجتمع گردشگری دریایی، ساخت سیلوی نگهداری غلات،‌احداث انبار سرپوشیده،‌احداث خطوط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی و احداث سردخانه است.

در حوزه بنادر و دریانوردی امیرآباد ۲۸۶۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در پنج پروژه احداث کارخانه MDF،‌کارخانه آرد، سیلوهای نگهداری غلات مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی و احداث مخازن نگهداری روغن خوراکی انجام می‌شود.

در استان سیستان و بلوچستان نیز میزان سرمایه‌گذاری ۱۷۸۵ میلیارد ریال در سه پروژه ساخت مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی، احداث انبار سرپوشیده و مکانیزه و احداث پایانه مواد نفتی است.
در استان بوشهر میزان سرمایه‌گذاری ۵۱۲۸ میلیارد ریال و در استان خوزستان ۸۰۳۱ در ۱۱۱ پروژه بندری است.

در استان هرمزگان نیز رقم سرمایه‌گذاری ۱۳۷۵۰ میلیارد ریال در ۹ پروژه تجهیز پایانه‌های شماره یک و دو کانتینری،‌احداث پایانه LPG،‌ احداث پایانه صادراتی،‌مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی، احداث مرکز پردازش مواد نفتی شناورها،‌احداث آب شیرین کن،‌احداث ساختمان ساز خدماتی-اداری،‌مرکز تعمیرگاهی و شستوی کانتینر و احداث خطوط نفتی بندر خلیج فاری است.

به گزارش تسنیم آبان‌ماه امسال مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اشتیاق سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در بنادر کشور از امضای ۳ هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری در بنادر ایران تا پایان سال برای خبر داده و به تسنیم گفته بود: پس از لغو تحریم‌ها و در پسابرجام هیئت‌های متعددی از کشورهای مختلف برای مذاکره جهت سرمایه‌گذاری در بنادر به ایران سفر کرده‌اند.
وی با بیان این‌که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای بنادر کشور اعلام آمادگی کرده‌اند، تصریح کرد: در این راستا ۹ سرمایه‌گذار بزرگ خارجی برای بندر شهید رجایی پیشنهادات خود را ارائه داده‌اند که در حال بررسی آنها هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در توسعه بنادر و زیرساخت‌های بندری از سرمایه‌گذاران داخلی نیز استفاده می‌کنیم، افزود:‌ امسال حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان قرارداد جدید برای توسعه بنادر کشور امضا می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=207385

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر