1

بخشش دختر قاتل در روز تولدش + تصویر

  • کد خبر : 208753
  • ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۸:۲۱

دخترجوانی که در ماجرایی عجیب به‌طور ناخواسته مرتکب قتل شده است، درست در روز تولدش محاکمه شد اما ولی‌دم به بخاطر نذری که کرده بود او را بخشید تا از چوبه دار نجات یابد.

. بخشش دختر قاتل در روز تولدش + عکس

روز ۱۱آذرماه سال گذشته به مأموران کلانتری ۱۲۶تهرانپارس خبر رسید که مردی در خانه دختر همسر صیغه‌ای‌اش به قتل رسیده است. همان موقع بود که مأموران برای انجام تحقیقات راهی محل حادثه شدند. پیش از آنها امدادگران اورژانس به محل رسیده و مرگ مرد جوان را تأیید کرده بودند. عامل جنایت کسی نبود جز دختر همسر صیغه‌ای مقتول که در جریان درگیری مرتکب قتل شده بود. در این شرایط به دستور بازپرس دادسرای امور جنایی وی بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد.

 

 

دختر ۲۰ساله در اعترافاتش گفت: مقتول شوهر صیغه‌ای مادرم بود. روز حادثه مادرم برای سر زدن به من به خانه‌ام آمده بود و شوهرش نیز به خانه‌ام آمد اما بر سر اختلافاتی که داشتیم با یکدیگر درگیر شدیم و من هم در دفاع از خودم با چاقوی میوه‌خوری به او ضربه زدم. با اعترافات دختر جوان پرونده وی با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

 

در نخستین جلسه محاکمه که روز هفتم دی‌ماه در شعبه دوم دادگاه کیفری یک برگزار شد، مادر مقتول که پیش از این به‌عنوان ولی دم درخواست قصاص قاتل پسرش را کرده بود، گفت که به‌دلیل شرایط خاص روحی که دارد نمی‌تواند درباره قاتل به درستی تصمیم بگیرد. او گفت: من ۲فرزند داشتم که یکی از آنها به قتل رسید و دخترم هم آنقدر غصه برادرش را خورد که به سرطان مبتلا شد و قرار است از یک روز دیگر نخستین جلسه شیمی‌درمانی او شروع شود. با اینکه دل خوشی از قاتل پسرم ندارم اما اگر دخترم درمان شود قاتل را می‌بخشم. در این شرایط جلسه محاکمه نیمه‌کاره به پایان رسید و قرار شد در جلسه بعدی ولی دم تصمیم نهایی خود را اعلام کند.

 

در دومین جلسه محاکمه که روز دوشنبه در شعبه دوم به ریاست قاضی محسن زالی بوئینی برگزار شد، مادر مقتول اعلام کرد که برای سلامتی دخترش که به سرطان مبتلاست از قصاص قاتل پسرش صرف‌نظر می‌کند اما او باید دیه پرداخت کند.
سپس به دستور قاضی متهم در جایگاه ایستاد و اتهام قتل عمدی به وی تفهیم شد. او در دفاع از خودش گفت: بچه بودم که پدر و مادرم از یکدیگر جدا شدند.

 

من چند سالی با مادرم زندگی کردم اما چون با یکدیگر اختلاف داشتیم و او بار دیگر ازدواج موقت کرده بود، خانه‌ای اجاره کردم و به‌تنهایی زندگی می‌کردم. وی ادامه داد: روز حادثه وقتی مادرم به خانه‌ام آمده بود شوهر او نیز آمد اما شروع به جر و بحث با من کرد و با هم درگیر شدیم و من برای دفاع از خودم با چاقو به او ضربه‌ای زدم. من قصد کشتن او را نداشتم و نمی‌دانم چطور این اتفاق افتاد.

 

وقتی حرف‌های دختر جوان به اینجا رسید مادر مقتول به وی اعتراض کرد و گفت: بخاطر این حرف‌هایش از بخشش صرف‌نظر کرده و او باید قصاص شود. در این دقایق دختر جوان به پای مادر مقتول افتاد و درحالی‌که اشک می‌ریخت از او خواست به جوانی‌اش رحم کند و او را ببخشد.

 

او ادامه داد: من واقعا نمی‌خواستم این اتفاق بیفتد. امروز روز تولدم است و از مادر مقتول می‌خواهم که من را حلال کند. با پایان حرف‌های متهم مادر مقتول که آرام شده بود، گفت از قصاص قاتل پسرش صرف‌نظر کرده است و از او دیه می‌خواهد. در ادامه وکیل مدافع متهم در جایگاه ایستاد و گفت: تاکنون با کمک چند خیر بخشی از دیه مقتول تهیه شده است و امیدوارم بتوانیم به‌زودی باقیمانده دیه را هم فراهم کنیم تا دختر جوان بتواند زودتر از زندان نجات پیدا کند.در پایان این جلسه قضات دادگاه برای تصمیم‌گیری درخصوص جنبه عمومی جرم وارد شور شدند.

جام جم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=208753

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر