1

زنگنه: تولید میدان آذر تا ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد

  • کد خبر : 214608
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۷:۰۰

وزیر نفت بر ضرورت افزایش تولید میدان مشترک آذر تا ۱۰۰ هزار بشکه در روز تاکید کرد و گفت: توسعه میدان‎های مشترک و حفظ زنجیره تولید در مسیر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان ایلام با جدیت دنبال می‎شود.

 

به گزارش افق نیوز از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت (MOP)، بیژن زنگنه امروز (۲۴ اسفند ماه) در مراسم آغاز مرحله نخست تولید زودهنگام میدان آذر با ابراز خرسندی از این‌که استان ایلام در مسیر توسعه قرار گرفته است، عنوان کرد: این استان ذخایر قابل توجه نفت و گاز دارد و برنامه‎های توسعه‎ای برای بهره برداری مناسب از این ذخایر در دستور کار است.

وی با بیان این‌که توسعه میدان‎های مشترک و حفظ زنجیره تولید ۲ محور مورد تاکید در سیاست‎های اقتصاد مقاومتی است، افزود: این ۲ محور در برنامه های توسعه‎ای استان ایلام مدنظر قرار گرفته و همان‌طور که اکنون تولید از میدان مشترک آذر آغاز شده است، این روند توسعه تا افزایش تولید میدان به ۳۰ هزار بشکه در پایان اردیبهشت ماه سال آینده و ۶۵ هزار بشکه در پایان فاز نخست توسعه ادامه می‎یابد.

وزیر نفت تاکید کرد: تولید میدان مشترک آذر باید حداقل تا ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

حفظ زنجیره تولید در ایلام با راه اندازی ان‎جی‎ال ۳۱۰۰ و پتروشیمی دهلران

زنگنه با اشاره به ضرورت حفظ زنجیره تولید در این استان ادامه داد: گازهای همراه نفت پس از بهره برداری از واحد ان‎جی‎ال ۳۱۰۰ به این کارخانه ارسال می شود و با تکمیل راه اندازی این واحد، پتروشیمی بزرگ دهلران با تکیه بر خوراک ان‌جی‎ال فعالیت خواهد کرد.

وی بر ضرورت تداوم فعالیت‎های توسعه ای در استان ایلام تاکید کرد و گفت: توسعه میدانهای آذر، چنگوله، چشمه خوش، دانان، پایدار غرب و به ویژه تنگه بیجار بسیار حائز اهمیت است.

وزیر نفت با اشاره به استفاده از مشاوران بین المللی در طرح توسعه میدان آذر گفت: در ادامه فرآیند توسعه این میدان نیز باید از مشاوران مجرب به منظور عملکرد بهینه و دستیابی به ضریب بازیافت مناسب بهره مند شد.

زنگنه با اشاره به ضریب بازیافت کنونی میدان آذر که حدود ۱۶ درصد است، تصریح کرد: با احتساب چهار میلیارد بشکه ذخایر نفت درجای میدان آذر افزایش یک درصدی ضریب بازیافت به ۲ میلیارد دلار درآمدزایی و افزایش چهار درصدی ضریب بازیافت به هشت میلیارد دلار درآمدزایی منتهی می‎شود.

غفلت از ازدیاد برداشت به دلیل دلواپسی برخی‎ها جایز نیست

وزیر نفت ادامه داد: این درآمدزایی و کسب منفعت برای کشور چیزی نیست که بخواهیم به دلیل دلواپسی عده ای از آن غفلت کنیم.

زنگنه گفت: مردم روی برداشت از میدان‎های مشترک بسیار حساسیت دارند و اگر برای افزایش ضریب بازیافت در میدان‎ها به ویژه میدان‎های مشترک تلاش نکنیم، پاسخی در مقابل مردم نخواهیم داشت.

وی با بیان این‎که منافع حاصل از افزایش ضریب بازیافت بسیار است و هرگونه هزینه کردی در این زمینه جایز است، افزود: صرفه جویی در حوزه ازدیاد برداشت هیچ توجیهی ندارد.

وزیر نفت یادآور شد: باید از فرصتی که پس از برجام برای توسعه کشور فراهم شده است، به نحو احسن استفاده کنیم و با توجه به نیاز صنعت نفت به فناوری و سرمایه باید بتوانیم حداکثر استفاده را از منابع خارجی و ظرفیت‎های داخلی داشته باشیم.

برای تولید چند هزار بشکه نفت این جا نیامده‎ام

زنگنه با اشاره به مشکلات مدیریتی که در طرح توسعه میدان آذر وجود داشت، از شرکت مهندسی و توسعه نفت، صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت، شرکت اویک، شرکت سروک و آذر و همه دست اندرکاران این طرح توسعه‎ای، محمدرضا مروارید، استاندار ایلام و نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد و گفت: آنچه سبب حضور من در این طرح توسعه ای شده، تولید ۱۵ هزار بشکه نفت نیست، بلکه حضور امروز من در این طرح به دلیل اهمیت استان ایلام و اهتمام وزارت نفت به انجام فعالیت‎های توسعه ای در این استان، همچنین ارج نهادن به تحول مدیریتی طرح توسعه آذر و قدردانی از تلاش و زحمات کارکنان برای به تولید رسیدن این میدان مشترک است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=214608

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر