1

نماینده ایرانی‌تبار پارلمان آلمان: پاسخ به اقدام ترامپ باید با مهمان‌نوازی همراه باشد

  • کد خبر : 214881
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۷:۵۴

اصلا تفاوتی ندارد که یک کودک بلوچ در محروم‌ترین نقاط باشید که هرگز رویای سفر به آمریکا را در سر نمی‌پروراند یا نماینده پارلمان یک کشور ثروتمند در اروپا. صرف «ایرانی‌بودن» می‌تواند انگیزه‌ کافی را به شما بدهد تا به دستور تبعیض‌آمیز و متحجرانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور تازه به دوران قدرت رسیده آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع شش کشور از جمله ایران به خاک ایالات متحده آمریکا، اعتراض و نسبت به آن اعلام انزجار کنید.

شاید همین حس طبیعی است که موجب می‌شود امید نوری‌پور، نماینده ایرانی‌تبار پارلمان آلمان نیز به این تصمیم هیجانی ترامپ بارها به شکلهای مختلف واکنش نشان دهد و اعتراض خود را نسبت به این سیاست غیر انسانی نشان دهد.

به گزارش افق نیوز/ امید نوری پور، نماینده ایرانی تبار بوندستاگ آلمان در گفت‌وگویی، درباره صدور فرمان‌های جنجالی مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ‌آمریکا گفت: این ممنوعیت‌ها نشان دهنده یک سیاست غیرانسانی و غیرسازنده است.

چند روز گذشته، رییس‌جمهوری آمریکا نسخه جدید فرمان مهاجرتی این کشور را امضا کرد که تنها تفاوت عمده آن با دستورالعمل قبلی که شامل هفت کشور مسلمان از جمله ایران می‌شد، حذف عراق از این ممنوعیت است.

نوری پور با اشاره به شعله‌ور شدن آتش افراط گرایی در جهان می‌گوید، این فرمان‌ها می‌تواند بهترین بهانه را برای رادیکال‌ها و افراط گرایان ایجاد کند که همواره ادعا می‌کنند غرب در جنگ با اسلام به سر می‌برد. در حال حاضر بسیاری از خانواده‌ها و زندگی آنها تحت تاثیر منفی این فرمان‌های مهاجرتی ترامپ قرار گرفته‌ است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره عواقب این فرمان‌های مهاجرتی گفت: این دستورات ترامپ بسیاری از رهبران در سراسر جهان را آزار داده و آنها منتقد این دستورات بوده‌اند.

او خاطرنشان کرد: من نگران هستم که اینگونه اقدامات به درک متقابل کشورها ضربه بزند و تبادل موجود میان جوامع و ملت‌ها در سراسر جهان را محدود کند. البته پاسخ به این اقدام غیرمحترمانه باید با مهمان‌نوازی همراه باشد.

در همین راستا ایران با اتخاذ سیاستی هوشمندانه تلاش کرد که در زمین ترامپ بازی نکند و به همین دلیل در جریان برگزاری مسابقات جهانی کشتی در کرمانشاه برای اعضای تیم کشتی آمریکا ویزا صادر کرد و از سوی دیگر مردم نیز در اقدامی مهمان‌نوازانه به استقبال کشتی‌گیران آمریکایی در فرودگاه کرمانشاه رفتند که در خور تحسین بود.

همچنین نوری‌پور درباره سرنوشت این فرمان‌های مهاجرتی گفت: در حال حاضر سیستم قضائی آمریکا و بسیاری از آمریکایی‌ها این فرمان مهاجرتی را رد کرده‌اند. اکنون آمریکا نشان داده است که کشوری است که از قانون تبعیت می‌کند و به این کار خود ادامه خواهد داد. متحدان آمریکا و دیگر دولت‌ها باید مخالفت خود را با اینگونه اقدامات نشان دهند.

منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=214881

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر