1

کلاهبرداری میلیونی خواستگار قلابی در تلگرام

  • کد خبر : 221899
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰

با انجام چهره نگاری مشخص شد که متهم سابقه دار است و چندی پیش با همین شگرد چند دختر دم بخت را فریب داده است. او که تا سیکل بیشتر درس نخوانده، خود را مهندس جا میزد و با چرب زبانی اعتماد طعمه هایش را جلب میکرد. جست و جو برای شناسایی او در پاتوقهایش ادامه داشت تا اینکه مدتی قبل مأموران موفق به دستگیری اوشدند.

«خبرجنوب» نوشت: مهندس برجساز؛ این تصوری بود که دختران دمبخت از مردی داشتند که قرار بود به خواستگاری آنها برود اما این مرد در حقیقت کلاهبرداری بود که به چیزی جز سرکیسه کردن طعمه هایش فکر نمیکرد.

چندی قبل دختر جوانی به نام آرزو به اداره پلیس رفت و مدعی شد خواستگارش کلاهبردار از آب درآمده است. او در توضیح ماجرا گفت: چندماه پیش از طریق تلگرام با پسری آشنا شدم.
اوایل فقط با هم چت میکردیم اما مدتی که گذشت مرا به رستورانی دعوت کرد تا برای نخستین بار یکدیگر را ملاقات کنیم. آن روز با دیدنش به او علاقهمند شدم. او میگفت مهندس عمران است و در کار ساخت وساز و برجسازی فعالیت دارد. من هم کاملا به او اعتماد کردم تا اینکه مدتی بعد از من خواستگاری کرد و من که بیصبرانه منتظر شنیدن این جمله بودم، به او جواب مثبت دادم.
وی گفت: یک هفته پس از آن با اصرار من، به همراه پیرزنی که میگفت مادرش است به خواستگاری ام آمد. او مدعی بود، وقتی کودک بوده پدرش فوت شده و از آن روز به بعد همراه مادرش زندگی میکرده است.
من هم حرفهایش را باور کردم و قرار شد سال بعد مراسم عروسی مان را جشن بگیریم اما خبر نداشتم همه اینها نقشه او برای کلاهبرداری است. نقشه اش این بود که میگفت در اطراف شیراز پروژهای در دست احداث دارد.
او به بهانه پیش فروش یکی از واحدهای آپارتمانی طی چندین مرحله مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان پول از من گرفت. من هم با خیال راحت این مبلغ را به او دادم تا اینکه مدتی بعد یکباره ناپدید شد و دیگر جواب تلفن هایم را نداد.
هرچند هیچ خبری از او نداشتم اما فکرش را نمیکردم که قصد فریبم را داشته باشد، اما وقتی چندین روز گذشت و خبری از او نشد فهمیدم که فریب یک کلاهبردار را خوردهام.
با اعلام این شکایت، پرونده به دادسرا فرستاده و با دستور بازپرس پرونده تحقیقات برای دستگیری خواستگار شیاد آغاز شد. درحالیکه بررسیها در این خصوص ادامه داشت شکایت مشابه دیگری پیش روی تیم تحقیق قرار گرفت که نشان میداد دختر دمبخت دیگری با همین شگرد در دام خواستگار قلابی گرفتار شده و به بهانه خرید آپارتمان، بیش از ۱۵۰میلیون تومان از سرمایهاش را در اختیار او قرار داده است.
دستگیری
با انجام چهره نگاری مشخص شد که متهم سابقه دار است و چندی پیش با همین شگرد چند دختر دم بخت را فریب داده است. او که تا سیکل بیشتر درس نخوانده، خود را مهندس جا میزد و با چرب زبانی اعتماد طعمه هایش را جلب میکرد. جست و جو برای شناسایی او در پاتوقهایش ادامه داشت تا اینکه مدتی قبل مأموران موفق به دستگیری اوشدند.
متهم وقتی به دادسرا منتقل شد و پیش روی بازپرس پرونده قرار گرفت به کلاهبرداری ۳۰۰میلیونی در نقش خواستگار اقرار کرد و گفت: با طعمه هایم از طریق تلگرام آشنا شدم و پس از آن به بهانه اینکه مهندس هستم اعتمادشان را جلب کردم. وقتی از آنها خواستگاری کردم چشم بسته قبول کردند و حتی مجبور شدم با اصرار یکی از طعمه هایم به خواستگاریاش بروم. چون خانوادهام در شهرستان هستند مجبور شدم مادربزرگ دوستم را در نقش مادرم به خواستگاری ببرم.
وی گفت: پولهای طعمه هایم هم در حسابم بود و میخواستم به خارج از کشور فرار کنم که گیر افتادم. هم اکنون متهم با قرار قانونی در اختیار مأموران قرار گرفته و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=221899

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر