4

ایران بدون تردید پیروز مذاکرات با ۱+۵ بود + تصویر

  • کد خبر : 32369
  • ۳۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۸

این مذاکرات دستاوردهای بسیاری برای ایران داشت که تحقیر دولت آمریکا تنها یکی از آنها بود.

یک اندیشکده آمریکایی در تحلیل خود درباره مذاکرات اخیر گروه ۱+۵ با ایران، تهران را پیروز این مذاکرات خواند و تأکید کرد: این مذاکرات دستاوردهای بسیاری برای ایران داشت که تحقیر دولت آمریکا تنها یکی از آنها بود.

خبرگزاری فارس: اندیشکده بروکینگز: ایران بدون تردید پیروز مذاکرات با 1+5 بود

اندیشکده آمریکایی “بروکینگز” در گزارشی به قلم “دنیل پلتکا” به تحلیل مذاکرات اخیر گروه ۵+۱ با ایران پرداخت و تأکید کرد: ایران بدون تردید پیروز این مذاکرات بود.

این اندیشکده گزارش خود را اینگونه آغاز کرد: در ظاهر این نشست صرفا برای این برگزار شده بود تا تمایل ایران برای انجام گفت‌وگوهای جدی آزموده شود و آنها به راحتی این مانع را از سر راه خود برداشتند؛ مانعی که حتی روزنامه “نیویورک‌تایمز” نیز آن را “یک مانع کوچک” خواند.

این گزارش افزود: بنابراین، چه کسی را می‌توان پیروز این مذاکرات در نظر گرفت و چه کسی را بازنده آن؟ بدون شک ایران پیروز این مذاکرات بود.

اندیشکده بروکینگز در ادامه به طور مجزا به دستاوردهای ایران در مذاکرات اخیر با ۵+۱ پرداخت که در ذیل به تفکیک به آنها اشاره می‌شود:

۱٫نخستین دستاورد ایران در این مذاکرات این بود که موفق شد حمایت جامعه بین‌المللی را برای انجام مذاکرات بیشتر در پنج هفته آتی پس از این مذاکرات بدست بیاورد؛ مذاکراتی جدید که به نظر می‌رسد هیچ طرح مشخصی از آنچه انتظار می‌رود نیز نداشته باشد و به جای آن “کاترین اشتون” رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا صرفا اعلام می‌کند به دنبال “گفت‌وگوهایی جدی”، اطمینان‌سازی و پیگیری اصول رویکردی گام به گام و تقابل به مثل است.

۲٫ دومین دستاورد ایران انجام اقدامی متقابل است. اما این به چه معنا است؟ معنای این جمله این است که هر اقدامی که آنها انجام بدهند، ما هم متقابلا اقدامی را صورت می‌دهیم و هر چه اقدام بیشتری صورت گیرد، ما نیز گام‌های بیشتری بر‌میداریم و این به معنای این است که افراد دولت اوباما با اعطای امتیازات متقابل به ایران موافقت کرده‌اند.

۳٫ سومین دستاورد ایران در این مذاکرات این بود که دولت اوباما را در برابر خواسته‌های خود به زانو درآورد: درخواستی که “وندی شرمن” در مذاکرات کره شمالی خواستار آن شده بود و این امر محقق نشده بود و آنها مخالفت کرده بودند.

۴٫ چهارمین دستاورد ایران در این مذاکرات این بود که این‌گفت‌وگوها روی مواردی که آنها می‌خواستند برگزار شد و آن تنها متوقف کردن غنی‌سازی ۲۰ درصد و نگهداشتن ذخایر موجود خود بود و این همان چیزی است که آنها می‌خواستند و مذاکره‌کنندگان آمریکایی نیز آن را یک پیروزی بزرگ می‌دانند.

این گزارش در پایان با اشاره به اظهارات “بنیامین نتانیاهو” نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که این مذاکرات را یک پیروزی مفت و مجانی برای ایران توصیف کرده بود، تأکید کرد: این گفت‌وگوها پیروزی برای ایران بود و تحقیری برای دولت اوباما و هیأت مذاکره کننده فلک‌زده آمریکایی بود که تنها می‌گفتند، “لطفا بیایید با ما مذاکره‌ کنید”.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=32369

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر