4

تعلل و کمکاری در بخشداری ها و فرمانداری ها رصد شود

  • کد خبر : 101125
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹

استاندار تهران به مدیران و مسئولان شهرستانهای استان به خصوص بخشداران و فرمانداران سفارش کرد که ارتباط خوبی با رسانه ها داشته باشند و تعلل و کم کاری ها در ادارات را رصد کنند.

ظهر امروز همایش فرمانداران، معاونین سیاسی و بخشداران استان تهران در تالار شیخ طوسی دانشکده علوم حدیث برگزار شد.

با حضور سید حسین هاشمی استاندار تهران، باقرنژاد معاون استانداری و فرماندار ویژه شهرری، ابراهیمی معاون مدیریت توسعه انسانی استانداری تهران، براتلو معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری تهران، فرهادی معاون استاندار تهران و جمعی از بخشداران استان تهران در شهرری برگزار شد.

دولت جدید در سطوح داخلی منطقه ای و بین المللی حرکت سازنده داشته باشد

در ابتدای مراسم فرماندار ری ضمن تبریک انتصاب هاشمی به سمت استانداری تهران اظهار داشت: این انتصاب را به فال نیک می گیریم و امید می رود که دولت جدید بتواند در راهبرد نظام مقدس اسلامی که در سطح داخلی، منطقه ای و بین المللی حرکت سازنده ای دشته باشد و نتایج مثبتی برای نظام جمهوری اسلامی ایران و همچنین کشورهای آزاد اندیش داشته باشد.

امیرحسین باقرنژاد با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس عنوان کرد: از عمر انقلاب اسلامی ایران تنها ۲۰ ماه گذشته بود که کشورهای غربی یک هجمه بزرگ را به نظام تازه تاسیس جمهوری اسلامی ایران آغاز کردند و هشت سال جنگ نابرابر را به راه انداختند، مردم شهر ری نیز در این دوران به قصد دفاع از وجب به وجب خاک این مملکت، دو هزار و ۷۸۳ شهید بزرگوار را تقدیم نظام کردند.

این مسئول گفت: هر آنچه که ایران اسلامی دارد به برکت خون شهدا و همت و غیرت این بزرگواران در هشت سال دفاع مقدس است.

دشمن از توان شهید فهمیده ها و رزمندگان ایرانی غافل بود

در ادامه صفرعلی براتلو معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری تهران، نیز ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هر چه داریم از شهدا و امام راحل داریم و هنر امام در دوران دفاع مقدس همراه کردن تک تک مردم و آوردن آنها به صحنه ها بود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری تهران افزود: در زمان جنگ، دشمنان به طور رسمی اعلام کرده اند که ادامه مصاحبه را در تهران انجام خواهند داد اما از شهید فهمیده ها و رزمندگان و شیرزنان ایران غافل بودند، در حقیقت همه مردم در خدمت جنگ بودند و هم اکنون آثار مقاومت امام راحل در مقابل استکبار را در بیداری اسلامی کشورهای منطقه مشاهد می کنیم که همان الگوی بسیج است.

تهران آئینه تمام نمای انقلاب اسلامی است

در بخش دیگری سید حسین هاشمی نیز به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: هفته دفاع مقدس برای همه ما یادآور عزت و شرف غیور مردان ایران طی هشت سال دفاع مقدس است و این دوران در تاریخ ایران یکی از بی نظیرترین حوادث و وقایع است که ما حتی یک سانتی متر از خاک کشورمان را به دشمن واگذار نکردیم.

استاندار تهران گفت: انقلاب ایران انقلاب تازه ای بود ارتش به هم ریخته و مدیریت ضعیفی داشتیم به گونه ای ما تازه حرف زدن را یاد گرفته بودیم اما کار کردن برایمان سخت بود، هر چند صدام دارای ارتشی قوی بود و دولت های مستکبر وقت با تمام امکاناتی که در اختیار رژیم بعث قرار داده بودند علیه ایران اقدام کردند اما رزمندگان ما توانستند در مقابل این تکنیک ها پیروز شوند.

هاشمی افزود: این پیروزی ها در سایه عنایت خداوند و توجه ائمه اطهار (ع)، همچنین رهبری بی نظیر امام راحل و همراهی مردم بدست آمد که سبب شد وحدت حاکم شود و ما توانستیم جنگ را مدیریت کنیم.

وی تهران را آئینه تمام نمای انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: تهران به عنوان پایتخت سیاسی و اقتصادی انقلاب اسلامی مطرح است و از نظر جمعیتی نیز رتبه اول کشور را دارد لذا برای مدیریت بهتر و کیفی تر، نگاه باید جامع محور باشد و  تمام مسائل باید در کنار همدیگر دیده شود.

استاندار تهران ادامه داد: تهران باید از دو نظر مورد توجه قرار گیرد، یکی زیبایی و نشاط و دیگری ناهنجاری ها، اضطراب ها و تخریب ها، در یک سو عده ای از مردم برای خرید، تحصیل و… دارای نشاط هستند از سوی دیگر مردمی در ترس و دشواری ها و نگرانی از آینده بسر می برند.

تعلل و کمکاری در بخشداری ها و فرمانداری ها رصد شود

هاشمی افزود: تهران دارای بیشترین فعالیت اقتصادی است اما متاسفانه آمار بیکاری در تهران و بخشداری ها بالا است، ۳۲ درصد مالیات از طریق تهران اخذ می شود اما تمام آنچه که بودجه کشور در نظر گرفته ۹ درصد است و این مساله از عدالت به دور و نیازمند تلاش همه مسئولان است.

وی به آلودگی محیط زیست، ترافیک و توسعه نامتوازن اشاره کرد و متذکر شد: باید در این زمینه فعالیت‌ها بیشتر شود که این مهم احتیاج به کار مضاعف دارد و با تلاش و همیاری دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می توان این فاصله ها را کمرنگ تر کرد.

این مسئول اضافه کرد: برای از بین بردن این ناهمواری ها باید فرمانداران و مسئولان اجرایی و بخشداری ها به دقت پیگیر وظایفشان باشند و با دقت بر حکم اجرایی آن عمل کنند که آن هم از طریق نظارت و سرکشی مستمر به حوزه ها و رصد کردن مسائل و مشکلات حاصل می شود، باید قبل از هر مشکلی راهکارهای مناسبی اندیشیده شود چرا که پیشگیری یک اصل است و وظیفه بخشداری ها اعمال قانون است، تعلل و کم کاری را رصد کنید که موجب رضایتمندی مردم از شما می شود.

مسئولان استان تهران با رسانه ها در ارتباط باشند

استاندار تهران گفت: عملکرد شما باید شفاف و قابل دفاع باشد و پاسخگویی به افکار عمومی باید در اولویت کارها قرار گیرد، باید با رسانه ها ارتباط داشته باشید و اگر جایی مشکلی را مطرح می کنند ببینید آیا واقعیت دارد و در مسیر رفع آن مشکل تلاش کنید.

هاشمی به دوره های کوتاه مدت آموزشی مدیران اشاره کرد و یادآور شد: دوره های آموزشی باعث بهره‌ وری مدیران می شود و می تواند به عنوان یک الگو برای نوسازی شیوه های مدیریتی عمل کند، در دوره جدید از طریق سیستم متمرکز کارهای کارگزاران را رصد و پیگیری کنید تا با اهداف سازمان هماهنگ باشد، همچنین نیروهای موفق در سطح ادارات را حمایت کنید.

وی بر ضرورت ارتباط با استانهای دیگر کشور تاکید کرد و ادامه داد: با سایر استانهای کشور در ارتباط باشید و افراد متخصص را به استانهای دیگر بفرستید و یک رابطه دو سویه بین دیگر استانهای کشور و تهران برقرار کنید.

استاندار تهران در پایان متذکر شد: به حذف اعتقاد ندارد اما به جابجایی اعتقاد دارد چون دولت، دولت تدبیر و اعتدال است و اعتدال تنها راه نجات کشور است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=101125

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر