3

ایرنا باید خبرگزاری نظام جمهوری اسلامی ایران باشد

  • کد خبر : 101695
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: تلاش جدی ما باید در این راستا باشد که ایرنا با نشاط کاری خود در مسیر ماموریت های نظام قرار گیرد.

«محمد خدادی» روز یکشنبه در مراسم تودیع مدیرعامل سابق این سازمان، افزود: با توجه به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در ماه های اخیر، ایرنا باید در بخش اطلاع رسانی بیش از پیش ایفای نقش کند تا به جایگاه اصلی خود باز گردد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این که «خبرگزاری جمهوری اسلامی نبض تپنده نظام اسلامی است»، خاطرنشان کرد ایرنا باید خبرگزاری نظام اسلامی باشد.

مدیرعامل ایرنا ادامه داد: خبرگزاری جمهوری اسلامی رسالت دو سویه دارد و با توجه به منویات مقام معظم رهبری، باید خواسته ها و نیازهای مردم را نیز به مسئولان کشور منتقل کند.

خدادی گفت: وی‍ژگی یک سازمان با داشتن قدمت ۸۰ ساله، داشتن تدبیر، اعتدال، عقلانیت ،‌ کارآمدی و روزآمدی است، این در حالی است که ویژگی منحصر به فرد خبرگزاری جمهوری اسلامی پویایی، تحرک، نشاط و امید است.

خدادی تاکید کرد که باید از ظرفیت های فراوان خبرگزاری یعنی نیروی انسانی کارآشنا، مجرب، متعهد، ‌علاقه مند و مومن استفاده شود.

وی گفت: قدمت خبرگزاری ۸۰ سال است و تولید خبر آن در روز گذشته (شنبه) به دو هزار خبر رسیده است.

وی در ادامه از موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران و دانشکده به عنوان دیگر ظرفیت های ایرنا نام برد و گفت: این سه مجموعه باید در کنار یکدیگر به روزآمدی انتشار اخبار بیش از پیش توجه کنند.
مدیرعامل ایرنا با اشاره به تجربه گرانسنگ این رسانه در دوره های مختلف، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که ایرنا باید در کنار دیگر رسانه ها قرار گیرد چرا که در آن صورت تعریف رقابت معنا پیدا می کند.

وی ادامه داد: امروز انحصار خبر از ایرنا برداشته شده و باید بازتعریف خبرگزاری و خبر دوباره صورت گیرد.

خدادی تاکید کرد: ایرنا باید خبرگزاری نظام جمهوری اسلامی ایران باشد و تلاش کند چتر فعالیت های خود را بیشتر گسترش دهد.

وی افزود: باید با همکاری تمام نهادهای رسانه ای کشور خلاهای موجود را پر و برای اعتلای نظام تلاش کنیم.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی اضافه کرد: ایرنا باید در شرایط پیچیده امروز نقش آفرینی کرده و مسایل مربوط به کارآمدی، موفقیت، عقلانیت، اعتدال و هر آنچه در ارکان نظام می گذرد را در اختیار مردم قرار دهد.

خدادی با بیان آنکه ایرنا باید بستر تضارب آرا و نظرات را فراهم و جریان یکسویه را به دو سویه تبدیل کند، اضافه کرد: مردم امروز شرایط و مشکلات جامعه را درک می کنند و توجه به این حساسیت ها از وظایف و تعهدات ایرنا به شمار می رود.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان آنکه نام خبرگزاری یا نوع رسانه برای انجام فعالیت مهم نیست، گفت: موضوع مهم این است که از سرمایه و منابع ملی برای نظام تلاش می کنیم پس همه باید در یک مسیر حرکت کنیم و جلوی موازی کاری و تکرار را بگیریم.

وی ادامه داد: مهم تعامل خبرگزاری ها با همه دستگاه ها و پر کردن خلاها است که در این راستا به هم افزایی، همگرایی و همدلی بیشتر نیاز داریم.

خدادی با بیان اینکه تاکیدات مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و همه دلسوزان، اعتلای نام نظام اسلامی است، اظهار داشت: با داشتن اخلاق رسانه ای که دغدغه امروز رسانه هاست می توان بر اعتلای نام نظام اسلامی کوشید.

** نیروی انسانی بزرگترین سرمایه ایرنا است
مدیرعامل سابق ایرنا نیز، نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه خبرگزاری جمهوری اسلامی دانست و گفت: این رسانه اگر به جایگاه واقعی خود برسد و درگیر امروز و فرداها نباشد می تواند کارهای فاخر و متعالی در همه عرصه ها انجام دهد.

«مجید امیدی شهرکی» بابیان اینکه ایرنا به عنوان یک خبرگزاری مادر محسوب می شود، افزود: این سازمان می تواند با میدان داری بعنوان مربی و الگوی دیگر خبرگزاری ها انجام وظیفه کند.

وی با بیان اینکه تعداد خبرگزاری ها در ایران بیش از حد است، افزود: در هیچ کجای دنیا این تعداد خبرگزاری فعالیت نمی کند و با وجودی که برخی از خبرگزاری ها در حد وبلاگ و سایت هم نیستند ولی بلحاظ داشتن مجوز خبرگزاری، جایگاه و شان خبرگزاری های مادر را زیر سئوال می برند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=101695

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر