2

آلمان خواستار پناهندگی اسنودن به این کشور شد

  • کد خبر : 104692
  • ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۴

سبزهای پارلمان آلمان خواستار حمایت کشورشان از اسنودن و پناهندگی وی به آلمان و همچنین تشکیل یک جلسه فوق العاده درباره جاسوسی‌های آمریکا در پارلمان شدند.

روزنامه آلمانی “دی ولت” ، حزب سبزهای آلمان خواستار تشکیل یک جلسه فوق العاده درباره رسوایی جاسوسی های آمریکا در پارلمان آلمان شدند و همچنین برای ادوارد اسنودن، افشاگر جاسوسی های ایالات متحده  تقاضای پناهندگی از طرف آلمان کردند.

تسنیم/”بریتا هاسلمن” از اعضای بلند پایه حزب سبز آلمان به “دی ولت” گفت که انتقادها به این مسئله به حدی فاحش هستند که اینکه تنها در یک کمیته نظارت پارلمانی به آن پرداخته شود کافی نیست. پارلمان باید کاملا علنی از این موضوع مطلع شود و بتواند در این باره بحث کند.

چپ های آلمان نیز از این درخواست سبزهای پارلمان حمایت کردند. چهارشنبه گذشته بر اساس افشاگریهای اسنودن این مسئله آشکار شد که ظاهرا آژانس امنیت ملی آمریکا از مکالمات تلفنی آنگلا مرکل هم جاسوسی می کرده است.

در این میان “کلایدیا روت” رئیس پیشین حزب سبز و معاون رئیس پارلمان آلمان و همچنین “کریستین اشتروبل” از کارشناسان امنیتی سبزهای آلمان مجددا خواستار پناهندگی اسنودن به کشورشان شدند.

روت در این باره اظهار داشت که این در جهت منافع صدر اعظم و مردم آلمان است که برای افشاگر جاسوسی های اطلاعاتی آمریکا حمایت و ایمنی کامل در آلمان تضمین شود.

اشتروبل نیز از دادستانی فدرال آلمان درخواست کرد که مناسبات کشورش با اسنودن را بپذیرد.

“توماس اوپرمن” از اعضای بلند پایه حزب سوسیال دموکراتها در پارلمان آلمان نیز خواستار گوش دادن به سخنان اسنودن شده و به “زد دی اف” آلمان گفت که این افشاگر آمریکایی یک شاهد بسیار ارزشمند است. وی اگر به آلمان آمد نباید به آمریکا تحویل داده شود.

“رالف اشتگنر” از اعضای حزب سوسیال دموکرات هم به “دی ولت” گفته است که پارلمان، مکان درستی برای روشنگری درباره جاسوسی های اطلاعاتی آمریکا و حتی الامکان تشکیل یک کمیسیون ویژه در این باره است.

وی گفت جاسوسیهای گسترده از اطلاعات شخصی شهروندان آلمانی از طریق سازمان امنیتی یک کشور متحد یک رسوایی است که پارلمان آلمان فراتر از دولت و مخالفان وظیفه دارد با همه ابزار ممکن و بدون هیچ ملاحظه ای در این باره شفاف سازی کند. آلمان باید در این راستا تلاش کند که ادوارد اسنودن را به صورت موثر حمایت کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=104692

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر