1

اظهارات نسنجیده معاون اصلاح‌طلب استاندار همدان

  • کد خبر : 109832
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۵

معاون مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان در روزهای آغازین فعالیت اجرایی خود اظهارات نسنجیده‌ای را مطرح کرده است.

 دو هفته بیشتر از انتصاب رضا قیاسی به عنوان معاون مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان نگذشته است که وی روز گذشته در نشست هماهنگی هفته پژوهش در جمع خبرنگاران سخنانی بر زبان راند که در همین ابتدای راه نشان داد که او بیش از آن که معاون مدیریت و منافع انسانی استاندار باشد، معاون سیاسی ناپخته است و می‌تواند حوزه کاری خود را با چالش مواجه کند!
به گزارش خبرگزاری فارس ،قیاسی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید خدمات ارائه شده را به مردم انعکاس داد، مثالی از حضور جمعی از مدیران به خدمت امام راحل زد و برای تأکید لزوم اطلاع‌رسانی خدمات به مردم، اظهاراتی را به امام نسبت داد.
در میانه بحث این معاون با تشریح این مثال توهین‌آمیز سعی داشت تا لزوم انجام اطلاع‌رسانی را مطرح کند که فارس به دلیل حرمت ساحت بناینگذار کبیر انقلاب از بازتاب آن امتناع می‌کند.
البته صحبت‌های غیرقابل قبول معاون به همین‌جا ختم نشد.
در حالی که نماینده ولی فقیه‌ در استان و استاندار همدان در سخنان خود بارها و بارها بر نقد سازنده و دوری از تخریب از سوی رسانه‌ها تأکید کرده، معاون منابع انسانی استاندار ظاهراً خود را مصون از این تذکر دانست و در بخش دیگری از سخنانش به شدت دولت نهم و دهم را مورد هجمه قرار داده و تا جایی پیش رفت که رئیس‌جمهور دولت نهم و دهم را در کنار دیکتاتور‌ها قرار داد!
وی با اشاره به عملکرد هشت ساله دولت احمدی‌نژاد آن را بسیار قابل نقد و انتقاد دانست و ادامه داد: با بررسی عملکرد این دولت نمی‌توان کارنامه قابل قبولی را ارائه کرد و اگر غیر از این بود قطعاً مردم در جریان انتخابات یازدهم به دنبال ایجاد تغییر نبودند.
قیاسی با اشاره به اینکه هشت سال دولت احمدی‌نژاد پر از چالش و ماجراجویی بود، اشکال سیاست‌گذاری، جهت‌گیری و برنامه‌ریزی در هشت سال گذشته را متوجه مدیریت کلان دولت دانست و گفت: در هشت سال گذشته شاهد ماجراجویی، دعوا با دنیا و فرصت‌سوزی‌های بسیار بودیم.
وی بحث کردن روی مسائلی چون هولوکاست را حاصلی جز منافع‌سوزی برای کشور ندانست و ادامه داد: احمدی‌نژاد در اولین روز حضور خود در سازمان ملل مسئله هولوکاست را مطرح کرد در صورتی که این موضوع هیچ منفعتی برای کشور نداشت.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان با اشاره به زیان مادی و معنوی طرح این مسئله برای کشور یادآور شد: هزینه سخنرانی علیه هولوکاست برای کشور، چندین برابر هزینه‌هایی بود که در جنگ تحمیلی به ما تحمیل شد!
وی ابراز داشت: دولتمردان جمهوری اسلامی باید به منافع خود نگاه کنند به همین دلیل معتقدم طرح موضوع هولوکاست به ما هیچ ربطی نداشت که این قدر بابت آن هزینه پرداخت کنیم و دنیا را نگران این موضوع کنیم.
قیاسی با بیان اینکه نوع دیالوگ احمدی‌نژاد دیالوگ تخریبی بود، افزود: هاشمی رفسنجانی بعد از جنگ تحمیلی، در خطبه‌های نماز جمعه عنوان کرد اگر با خیلی از کشورها نمی‌توانستیم دوست شویم، می‌توانستیم دشمن هم نشویم که به نظر بنده این دیدگاه خیلی خوبی بود.
وی با بیان اینکه شرایط کشور در زمان جنگ خاص بود، ادامه داد: البته در دولت‌های بعدی سعی شد با دیگر کشورها ارتباط برقرار کنیم به طوری که در زمان مسئولیت خاتمی ضمن برقراری رابطه با اروپا شاهد تنش‌زدایی نیز بودیم.
معاون استاندار همدان بیان داشت: طرح گفت‌و‌گوی تمدن‌ها از سوی خاتمی، دنیا را نسبت به ایران خوش‌بین کرد به طوری که نمایندگان دیگر کشورها در سازمان ملل برای دست دادن با خاتمی، سر و دست می‌شکستند!
وی از چراغ سبز آمریکا به خاتمی سخن گفت اما ظاهراً فراموش کرد که همان سال طرح گفت‌وگوی تمدن‌ها، ایران از سوی آمریکا محور شرارت نامیده شد.
قیاسی سپس با اشاره به استقبال رئیس جمهور وقت آمریکا از ایده گفت‌و‌گوی تمدن‌های خاتمی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا در آن زمان گفت که باید دو ساعت زودتر سازمان ملل را ترک می‌کرد اما به احترام خاتمی و سخنرانی وی دو ساعت دیگر می‌ماند.
وی با بیان این که در یک نظام دموکراسی و مردمسالار باید شرایط مناسبی برای فعالیت اصحاب رسانه و نقد سازنده آنها فراهم شود، تأکید کرد: شما برای مقابله با دیکتاتوری، خودخواهی و استبداد باید آزاد باشید.
معاون استاندار همچنین از بازنشستگی خود سخن گفت و خاطرنشان کرد: بنده سال ۸۵ می‌توانستم شش سال دیگر در کار خود باقی بمانم اما به دلیل عدم اعتقادم به دولت احمدی‌نژاد، خود را زودتر بازنشسته کردم.
این معاون در پایان نیز با مقایسه‌ کردن احمدی‌نژاد با یکی از دیکتاتور‌های منطقه به نوعی از عملکرد دو دولت گذشته عقده‌گشایی کرد که فارس به دلیل محترم شمردن جایگاه احمدی‌نژاد به عنوان رئیس‌جمهور دو دوره نظام مقدس جمهوری اسلامی از شرح کامل افاضات معاون استاندار خودداری می‌کند.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=109832

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر