1

برگزاری نماز جمعه از ۶ دی در مصلای تهران/ بلوکه شدن پول مصلا در وزارت راه و شهرسازی

  • کد خبر : 110896
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲

رئیس ستاد نماز جمعه تهران گفت: در دولت قبل ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مصلا تصویب شد که در حال حاضر در حساب وزارت راه قرار دارد و باید علت بلوکه شدن این پول از وزیر راه پرسیده شود.

حجت‌الاسلام یدالله شیرمردی رئیس ستاد نمازجمعه تهران در نشست خبری که صبح امروز شنبه در محل این ستاد برگزار شد، از برگزاری نمازجمعه تهران در مصلی خبر داد و اظهار داشت: ‌از جمعه ۶ دی ماه تا آخر زمستان نماز جمعه در مصلی برگزار می‌شود و از ساعت ۱۰ صبح دربها به روی نمازگزاران باز خواهد بود.

شیرمردی با بیان اینکه نمازجمعه تهران در فصل تابستان نیز به دلیل گرما در مصلی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در فصل بهار و پاییز نماز جمعه طبق روال قبلی در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد نمازجمعه تهران ادامه داد: خدمات‌رسانی در دانشگاه تهران در مصلی نیز ادامه خواهد داشت و اتوبوس‌ها از مراکز اصلی شهر به داخل مصلی و تا محل اقامه نماز خواهند رفت و درهای شمالی نیز برای خودروهای شخصی باز خواهد بود.

وی گفت: ما از شهرداری تقاضا کرده‌ایم که پل عابر پیاده از پایانه بیهقی به محل مصلی تهران هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

شیرمردی با بیان اینکه قرار بود ۲۰۰ میلیارد تومان برای اتمام ساخت مصلای تهران اختصاص داده شود، افزود: در بودجه فعلی تنها ۱۸ میلیارد تومان به مصلی اختصاص داده شده است که از این رو ما روز جمعه که آقای نوبخت به دانشگاه تهران آمده بود با وی صحبت کردیم و قرار شد بودجه بیشتر شود و او نیز قول مساعد داد؛ همچنین نوبخت این هفته از مصلی بازدید خواهد کرد.

رئیس ستاد نمازجمعه تهران با بیان اینکه اگر بودجه مصلی به صورت کامل داده شود، نماز جمعه به صورت مستمر در  مصلی برگزار می‌شود، یادآور شد: در این مدت که نمازجمعه در مصلی برگزار می‌شود، تعمیر و ترمیم دانشگاه تهران نیز در دستور کار قرار دارد و در فصل بهار که مردم دوباره برای اقامه نماز به دانشگاه بازمی‌گردند، شرایط مهیا باشد و ما بتوانیم در تهران صاحب دو مکان برای اقامه نماز جمعه باشیم.

وی با اشاره به افزایش ۴ درصدی حضور مردم برای اقامه نماز در مصلی تهران نسبت به دانشگاه تهران، تصریح کرد: اگر مردم بتوانند از مترو استفاده کنند شرایط بهتر خواهد بود.

شیرمردی از استقرار بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از اعضای ستاد نمازجمعه و بیش از هزار نفر از کادر اورژانس، پلیس راهور، هلال احمر و نیروی انتظامی در مصلی تهران برای برگزاری نماز جمعه خبر داد و افزود: جمعه ۶ دی ماه و از ساعت ۱۰ صبح درهای شرقی و غربی برای نمازگزاران باز خواهد بود و شبکه‌های سراسری و شبکه تهران نیز در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌کنند.

شیرمردی در خصوص برگزاری نمایشگاه‌ها در مصلی تهران، گفت: هیچ نمایشگاهی در این مدت برگزار نمی‌شود و اگر نمایشگاه‌های فرهنگی که جنبه دینی داشته باشند در این محل برگزار شود مشکلی نیست چرا که مصلی بخش‌های مختلفی دارد.

رئیس ستاد نماز جمعه تهران با انتقاد از اختصاص بودجه به صورت قطره‌چکانی برای ساخت مصلی تهران اظهار داشت: مسئولان برای برج میلاد که خاصیت کمی در شهر دارد، هزینه بالایی صرف می‌کنند در حالی که به مصلی که کاربردهای مختلفی دارد قطره چکانی بودجه می‌دهند در حالی که می توانستند در همین مصلی بهترین سالن کنفرانس را بگذارند و محلی برای مقامات از جمله دانشمندان و ائمه جمعه جهان اسلام در نظر بگیرند اما به اندازه کافی به مصلی توجه نمی‌شود.

وی در عین حال از مسئولانی که ستاد نماز جمعه را در برگزاری نماز در مصلی یاری کرده‌‌اند تشکر کرد و به انتقاد از وزارت مسکن و شهرداری به دلیل بلوکه کردن بودجه این ستاد پرداخت و گفت: ما با پیگیری‌های مستمری که در دولت قبل انجام دادیم یکصد میلیارد تومان برای مصلی تهران گرفتیم که وزارت مسکن در حال حاضر آن را بلوکه کرده و گفته است باید ببینیم چه می‌شود، در حالی که باید این پول جدید برای ساخت مصلی تزریق شود.

شیرمردی افزود: در دولت قبل ۱۰۰ میلیارد تومان تصویب شد که در حال حاضر در حساب وزارت مسکن قرار دارد و باید علت بلوکه شدن این پول از وزیر مسکن پرسیده شود.

شیرمردی با اشاره به اینکه شهرداری اعلام کرد که علیرغم هزینه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی برای پل صدر، این پل تنها برای صد سال است یادآور شد: این در حالی است که عمر مفید مصلی تهران ۷ تا ۸ قرن خواهد بود.

رئیس ستاد نماز جمعه تهران مصلی را از پدافندهای غیرعامل و پناهگاه مردم در هنگام حوادث دانست و تأکید کرد: از وزیر مسکن خواهش داریم که برای اقامه نماز به دانشگاه تهران بیاید و سرما را تحمل کند تا آن زمان دستور دهد که پول مصلی را بدهند.

وی با بیان اینکه ما از مجلس و روسای کمیسیون‌های بودجه، عمران و تلفیق درخواست داریم که بودجه لازم برای اتمام کار مصلی را اختصاص دهند، گفت: ما از شهرداری می‌خواهیم در کارهای تشریفاتی پرهیز کرده و نمایندگان مردم در مجلس و شورای شهر که با رأی مردم به بهارستان و بهشت رفته‌اند در این زمینه اقدام مناسب را انجام دهند.

فارس/شیرمردی در پایان از مردم درخواست کرد که سجاده و زیرانداز برای اقامه نماز در مصلی همراه خود داشته باشند و یادآور شد: ما محدودیتی برای فرستادن اتوبوس به مراکز و میادین اصلی شهر نداریم اما به شرط اینکه مردم ما را از این درخواست خود مطلع کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=110896

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر