1

باز هم یک عضو جدید به باشگاه ۱ میلیاردی‌ها اضافه شد+تصویر

  • کد خبر : 110961
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۱

باز هم یک خودروی لوکس دیگر. باز هم یک مدل ۲۰۱۴ دیگر. یک شاسی‌بلند دیگر. یک ب‌ام‌و دیگر. باز هم یک عضو جدید به باشگاه ۱ میلیاردی‌ها اضافه شد.

بازار خبر: آن ایامی که واردات انواع و اقسام خودرو تقریباً بدون مشکل صورت می‌گرفت، حرف و حدیث‌هایی برای یکی دو مدل مطرح می‌شد.

همان زمانی که محصولات روز اروپایی و آسیایی به سرعت بعد از رونمایی در نمایشگاه‌های بین‌المللی در بازار ایران دیده می‌شدند، جای تعجب بود که این مدل‌ها فرصتی برای حضور در بازار ایران پیدا نمی‌کردند.

درباره یک مدل خاص از ب‌ام‌و صحبت می‌کنیم. شاسی‌بلندی به اسم X5. خودرویی که هیچ‌گاه تایید نشد به خاطر ساخت آمریکا بودنش، مجوز حضور در بازار ایران را نداشت. هرچه هست اکنون جدیدترین ویرایش این آلمانی وارد بازار ایران شده و خوب هم خرید و فروش می‌شود.

درباره X5

شاید باورکردنی نباشد ولی این خودرو نخستین تجربه ب‌ام‌و در دنیای شاسی‌بلندها و به عبارتی اولین فرزند از خانواده Xها بود. یعنی پیش از آنکه اساساً مدل‌های X3، X6 و X1 وجود خارجی داشته باشند، این خودرو در سال ۱۹۹۹ اعلام موجودیت کرد.

تمام جنجال‌ها بر سر X5 زمانی آغاز شد که ب‌ام‌و تصمیم گرفت این خودرو را بیرون از خاک آلمان در کارولینای جنوبی آمریکا تولید. کند. در حقیقت این شرکت X5 را تنها برای آن بازار در نظر گرفته بود و هرگز فکرش را هم نمی‌کرد که بازارهای جهانی تا این حد مشتاق خریدنش شوند.

مشخصات فنی

آنچه اکنون در بازار ایران خرید و فروش می‌شود مدل xDrive35i نام دارد. شاسی‌بلندی تنومند با موتور ۳۰۰۰ سی‌سی شش سیلندر خطی که قدرت خروجی‌اش ۳۰۶ اسب‌بخار اعلام شده است.

مصرف میانگین سوخت این خودرو با رینگ‌های ۱۸ اینچی تنها ۸٫۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

سرعت نهایی X5 جدید ۲۳۵ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد آن ۶٫۵ ثانیه است.

در بازار ایران

قاعدتاً تعجب نخواهید کرد اگر بدانید قیمتش بالای ۱ میلیارد تومان است. این روزها این عدد خیلی خاص نیست. ۱ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان قیمتی است که باید برای خرید چنین شاسی‌‌بلند ۲۰۱۴ پرداخت.

با این پول می‌شود روی گزینه‌های دیگر هم حساب کرد؛ مازراتی گرن توریسمو ۱ میلیارد تومانی، پورشه پانامرای ۱ میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومانی و مرسدس‌بنز S550 جدید ۱ میلیارد و ۶۰ میلیون تومانی.


لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=110961

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر