2

انقلاب بزرگ اسلامی، انقلابی خدایی است

  • کد خبر : 11107
  • ۰۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۵

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه اول نماز جمعه تهران با اشاره به آیات قرآن در خصوص مقاومت با سلاح ایمان گفت: قرآن می‌گوید نگاهتان به حوادث تاریخی نگاه عبرت‌آمیز باشد و این راهپیمایی بی‌تردید مصداق عمل صالح بود آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه اول نماز جمعه ایمان و استقامت در مسیر ایمان را از عوامل بهشتی […]

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه اول نماز جمعه تهران با اشاره به آیات قرآن در خصوص مقاومت با سلاح ایمان گفت: قرآن می‌گوید نگاهتان به حوادث تاریخی نگاه عبرت‌آمیز باشد و این راهپیمایی بی‌تردید مصداق عمل صالح بود آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه اول نماز جمعه ایمان و استقامت در مسیر ایمان را از عوامل بهشتی شدن از نگاه قرآن برشمرد و با تشکر از راهپیمایان روز قدس اظهار داشت: این راهپیمایی بی‌تردید مصداق عمل صالح بود و هر گام استواری که در این راهپیمایی برداشته شد، تیری به قلب دشمنان اسلام و قرآن بود.

وی با اشاره به اشغال فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی گفت: حدود ۷۰ سال از اشغال سرزمین‌های فلسطین و حدود ۴۲ سال از به رسمیت شناختن رژیم جعلی صهیونیستی در سازمان ملل می‌گذرد.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه در این مدت فراز و فرودهای بسیاری هم در رژیم صهیونیستی و هم در جبهه معارضین وجود داشته است، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یکه تاز میدان بود و با بالاترین سرعت به پیش می‌راند، تا جایی که برخی از آنها با وقاحت شعار از نیل تا فرات را سر دادند و مدعی بخش‌هایی از ایران و مدینه شدند.

خاتمی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به دلیل حمایت همه‌جانبه دنیای استکبار از این رژیم یکه‌تاز میدان بود، خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی شمارش معکوس ذلت این رژیم جعلی شروع شد؛ انتفاضه‌ها یکی پس از دیگری امان رژیم صهیونیستی را برید و این رژیم به فلاکتی افتاد که نه تنها شعار از نیل تا فرات را فراموش کردند بلکه دستشان را به کلاهشان گرفتند که باد نبرد.

وی ادامه داد: با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس توسط امام خمینی (ره) مسئله فلسطین به عنوان یک مسئله بین‌المللی جهان اسلام به صحنه آمد در حالی که رژیم صهیونیستی می‌خواستند آن را یک مسئله عربی جلوه دهند.

خطیب موقت جمعه تهران با بیا اینکه در جبهه معارضین نیز فراز و فرودهای بسیاری هم در مذاکره‌ها و هم در مقاومت‌ها وجود داشت، یادآور شد: تجربه این ۷۰ سال نشان می‌دهد که همراه مذاکره‌ها و عقب‌نشینی‌ها دائما ذلت و بیچارگی بیشتر آوارگان فلسطین بوده اما از رهگذر مقاومت‌ها و انتقاضه‌ها، عزت مظلومین فلسطین رقم خورده است.

آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: حداقل این مقاومت‌ها و انتفاضه‌ها این بود که جلوی پیشروی بیشتر این رژیم جعلی را گرفت و از آنجا که تمام تلاششان این بود که مسئله فلسطین را از ذهن مسلمانان و وجدان‌های بیدار جهان محو کنند، این مقاومت‌ها اجازه این کار را به آنها نداد.

وی با اشاره به آیات قرآن در خصوص مقاومت با سلاح ایمان گفت: قرآن می‌گوید نگاهتان به حوادث تاریخی نگاه عبرت‌آمیز باشد.

خطیب جمعه تهران با اشاره به آیه ۱۳ سوره آل عمران اظهار داشت: این آیه به این نکته را می‌گوید که مسلمانان در جنگ بدر کمتر از کفار بودند اما با عنصر ایمان پیروز شدند لذا این آیه تأکید می‌کند که هر کجا عنصر ایمان باشد، آنجا پیروزی است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به دیگر آیات قرآن گفت: هر جا که مسلمانان با سلاح ایمان و مقاومت پیش رفتند، پیروزی‌شان حتمی است لذا باید در مقابل کفار با ایمان و مقاومت پیش رفت و از این داستان‌های قرآنی عبرت گرفت.

وی با اشاره به آیات ۲۵ و ۲۶ سوره نازعات که به نابودی فرعون اشاره دارد، خاطرنشان کرد: قدرت خدا فرعون را ذلیلانه غرق کرد تا مایه عبرت شود و این منطق قرآن است که به حوادث تاریخی نگاه عبرت‌انگیز داشته باشیم.

خطیب جمعه تهران خطاب به مبارزان فلسطینی گفت: بر همین اساس می‌خواهم به این مبارزان قهرمان تذکر دهم که عزت شما در سایه مقاومت‌های جانانه است نه در سایه مذاکرات آنچنانی.

خاتمی با اشاره به قرارداد ننگین کمپ‌دیوید یادآور شد: بیش از ۳۲ سال پیش این قرارداد توسط سادات خائن مطرح شد که روند مذاکره پس از این قرارداد شروع شد و پس از آنکه که رئیس سازمان آزادی‌بخش فلسطین با برگ زیتون وارد سازمان ملل شد که پیام کنار گذاشتن مبارزه مسلحانه را داشت، فلسطینی‌ها روز خوش ندیدند.

وی با بیان اینکه روز خوش مردم فلسطین با انتفاضه‌های قهرمانانه آنها شروع شد، تأکید کرد: به مبارزان فلسطینی می‌گویم که خسته نشوید و مقاوم بایستید چرا‌‌که امروز بهار پیروزی رزمندگان فلسطینی‌ است و با مشاهده تظاهرات داخل رژیم صهیونیستی، علیه حاکمان این رژیم، جای مقاومت و ایستادگی است.

خطیب جمعه تهران خطاب به فلسطینی‌ها و مبارزان قهرمان فلسطینی تاکید کرد:‌ به پیام قرآن مبنی بر اینکه اگر مقاومت مؤمنانه داشته باشید، پیروز خواهید بود، توجه کنید و سخن از مرزهای کذایی به میان نیاورید و همواره سخن از سراسر سرزمین فلسطین داشته باشید چرا‌که همه فلسطین برای مسلمانان است و اشغالگران باید این سرزمین مسلمانان را ترک کنند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه مصلحت فلسطینی‌ها بر آن است که مدام دم از نامشروع بودن این رژیم جعلی بزنند، گفت: با مقاومت و ایستادگی و عبرت از داستان‌های تاریخی قرآن پیروزی نزدیک است.

وی با اشاره به فتنه سال ۸۸ خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ما نمونه‌های بسیاری از این یاری خداوند را تجربه کرده است که فتنه ۸۸ آخرین جلوه یاری خداوند از انقلاب ما بود چرا‌که در آن دوران تمام کشورهای اروپایی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران جنگ احزاب به راه انداخته بودند.

خطیب جمعه تهران با تاکید بر اینکه دشمنان در خواب فروپاشی نظام اسلامی بودند، اضافه کرد: معرکه‌ گردان این آشفته‌بازار رژیم انگلیس بود و از این اتفاقات ابراز خوشحالی می‌کرد و برخی از سران کشورهای منطقه نیز مانند رژیم نامبارک و بن‌علی به ساز آنها می‌رقصیدند و اظهار خوشحالی می‌کردند و اغتشاشات آن زمان را پوشش خبری می‌دادند.

آیت‌الله خاتمی با تأکید بر اینکه از آن وقایع دو سال گذشت و اکنون باید دید که چه بر سر آنها آمده است، گفت: پس از ۲ سال به لطف خدا انقلاب بزرگ اسلامی مانند سرو قامت‌ کشیده ایستاده و با عنوان خاری در چشم استکبار و استخوانی در گلوی مستکبرین در صحنه است.

وی افزود: اما اکنون می‌بینیم که پس از ۲ سال چه بر سر این افراد آمده است؛ پس از ۲ سال انگلیس آنقدر دچار آشوب، ناامنی و اغتشاش می‌شود که حکومت نظامی اعلام نشده، در این کشور برپا می‌شود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همچنین نامبارکی که در دوران فتنه ۸۸ از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجید، پس از دو سال او را در قفس برای محاکمه به دادگاه آوردند و بن‌علی همان دیکتاتوری که از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجید، ذلیلانه کشورش را ترک کرد و پس از اینکه چند ساعت در هوا معطل بود و سراغ کشورهای مختلفی برای پناهندگی رفت، سرانجام با ذلت در حجاز به عنوان پناهنده پذیرفته شد.

آیت‌الله خاتمی در پایان گفت: ایمان پیدا کنید که انقلاب بزرگ اسلامی، انقلابی خدایی است و عنصر ایمان، صبر و تقوا عناصر بزرگ پیروزی هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=11107

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر