2

زن های حاشیه ساز کنار مردان سیاسی فرانسه

  • کد خبر : 114384
  • ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳

روزنامه “لو پاریزین” نوشته که اولاند همچنان یکی از نامحبوب‌ترین رییس جمهورهای تاریخ فرانسه است با این حال همین روزنامه در نظرسنجی‌اش به این موضوع اشاره کرده که به نظر ۷۷ درصد مردم فرانسه رابطه اولاند با گایه مربوط به « زندگی خصوصی » اوست و چندان اهمیتی ندارد.

زن های حاشیه ساز کنار مردان سیاسی فرانسه / از روابط پنهانی "میتران" تا "اولاند"

بیشتر خبرهایی که این روزها مردم فرانسه در کشورشان می‌شنوند مربوط به فرانسوا اولاند است؛طبیعی است که صحبت از رییس جمهوری همیشه نقل محافل باشد با این حال این بار صحبت از سیاست‌های اولاند نیست و بیشتر زندگی خصوصی مرد اول فرانسه مورد بحث است.

پس از افشاگری مجله « کلوزر» درباره رابطه پنهانی “فرانسوا اولاند” با “ژولی گایه”، هنرپیشه مطرح فرانسوی‌، حالا کار به نظرسنجی‌های مختلف کشیده تا بازتاب این خبر را در میزان محبوبیت رییس جمهوری نزد فرانسوی‌ها بسنجند؛اگرچه روزنامه “لو پاریزین” نوشته که اولاند همچنان یکی از نامحبوب‌ترین رییس جمهورهای تاریخ فرانسه است با این حال همین روزنامه در نظرسنجی‌اش به این موضوع اشاره کرده که به نظر ۷۷ درصد مردم فرانسه رابطه اولاند با گایه مربوط به « زندگی خصوصی » اوست و چندان اهمیتی ندارد.

به گزارش تدبیر، در این بین رسانه‌هایی هستند که پا از زمان حال برداشته و به گذشته سفر کرده‌اند؛به گزارش “تدبیر” به نقل از روزنامه « اکسپرس » فرانسه، اولاند تنها رییس جمهوری نیست که به داشتن رابطه پنهانی با هنرپیشه‌ها و خبرنگارها متهم می‌شود. این روزنامه کار را “فرانسوا میتران” شروع کرده و ابتدا درباره روابط پنهانی او حرف زده است؛ خبرنگار این روزنامه “رنو روول”، در کتابش به نام “آمازون های جمهوری” یاد آوری می‌کند که فرانسوا میتران تمایل زیادی داشت تا در آن موقع با “فرانسواز ساگان” رابطه داشته باشد. مطابق نوشته‌های این خبرنگار، میتران در آن برهه رابطه پنهانی با خبرنگار سوئدی “کریستینا فورنسی” داشته است. البته همین خبرنگار در ۱۵ اوت سال ۲۰۱۲ با روزنامه سوئدی “افتون بلادت” گفت و گو کرد و حرف جالب توجهی زد: “دنیل میتران کاملا در جریان رابطه ما دو نفر بود”.

در سال ۱۹۶۱ میتران با “آن پینژو” ملاقات می‌کند؛ دران زمان پینژو ۱۸ ساله بود و میتران ۴۵ ساله. البته ماجرای این رابطه پنهانی نه همان سال بلکه در سال ۱۹۹۴ توسط مجله “پاریس مچ” برملا شد. در شرایطی که برخی روزنامه نگارها در جریان این موضوع بودند با این حال این رابطه پنهانی ۲۰ سال به صورت راز محفوظ ماند.

رابطه با هنرپیشه‌ها

“والری ژیسکار دستین” دیگر سیاستمدار فرانسوی بود که تمایل زیادی به رابطه با هنرپیشه‌ها داشت. “رنو روول” درباره او می‌نویسد: “او اگرچه به دنبال داشتن رابطه پنهانی با خبرنگارها و هنرپیشه ها بود با این حال نمی خواست مسائل عاطفی بین آنها وجود داشته باشد”. رنو درباره او می‌نویسند که بارها شایعه ارتباط داشتنش با هنرپیشه‌ها برملا شد و رابطه‌اش با “مارلن ژوبرت” بیشتر از بقیه سر زبان‌ها افتاد.

والری ژیسکار بعدها در کتابش با عنوان “پرنسس و رییس جمهوری” تلاش کرد درباره رابطه‌اش با “لیدی دی” فرافکنی کند.

رنو روول گزارش را با “ژاک شیراک” ادامه می‌دهد و می‌نویسد که او هم بدش نمی آمد هنرپیشه ها را مجذوب خود کند. با این حال او تنها نفری بوده که برای ترک همسرش “برنادت”، مردد بوده؛”ژکلین شابریدون” خبرنگار روزنامه “فیگارو” می گوید که ابتدای دهه ۷۰ و زمانی که شیراک نخست وزیر بوده با او رابطه داشته است. او دو سال یعنی از سال ۷۴ تا ۷۶ با شیراک در ارتباط بود. شیراک البته دو رابطه پنهانی دیگر هم داشت که یکی با “کلودیا کاردینال” هنرپیشه بود و دیگری هم با خبرنگاری به نام “الیسا فردریش”. با این حال شیراک هرگز همسرش را ترک نکرد.

سارکوزی ادامه دهنده راه

رنو روول درباره “سارکوزی” می نویسد ماجراهای این رییس جمهوری با بقیه کمی متفاوت است:« زن ها تقریبا در تمام طول دوران قدرت سارکوزی همراه او بودند و در فراز و نشیب ها نیز او را تنها نگذاشتند. اگرچه شیراک و میتران در این باره با یکدیگر رقابت داشتند اما سارکوزی در مجذوب کردن خانم ها نقشش را خوب ایفا می کرد با این حال وارد رابطه پنهانی با اطرافیان آن طور که بقیه رییس جمهورها شدند، نشد ».

درباره سارکوزی گفته می شود با یک خبرنگار رابطه پنهانی داشته با این حال این موضوع همواره تکذیب شد و فقط به رابطه اش با “کارلا برونی” اشاره شد. همان فردی که در سال ۲۰۰۷ سارکوزی پس از جدایی از “سسیلیا” با او رابطه داشت و در نهایت هم مجله “پوئن دو وو” پرده از این موضوع برداشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=114384

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر