1

نظر قلعه‌نویی درباره قلیان‌کشی و بیانیه‌ها

  • کد خبر : 114438
  • ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۸

سرمربی استقلال شایعه فرستادن جاسوس به تمرین‌های پرسپولیس را رد کرد و پخش تصاویر قلیان‌کشی بازیکنان در روزنامه‌ها را غیراخلاقی خواند.

به گزارش ایسنا، امیر قلعه‌نویی در حاشیه تمرین امروز آبی‌پوشان با انتقاد از انتشار عکس‌های بازیکنان استقلال در حالی که قلیان می‌کشند، گفت: متاسفانه یک سری عکس‌ها که به نفع فوتبال ما نیست، اخیرا انتشار پیدا کرده است. این در حالی است که مهدی رحمتی خادم امام رضا (ع) است و خیلی دیگر از فوتبالیست‌های ما نیز این گونه هستند. یکی از این افراد هادی عقیلی است و یا بنگر که این سه نفر در سپاهان که بودم در کارهای خیر مشارکت داشتند. این رفتارها صحیح نیست که علیه فردی که ذکر ائمه را می‌گوید مطرح شود. این مسائل ضداخلاق هستند و باید جلوی آنها گرفته شود.

او درباره داربی تهران هم صحبت کرد و افزود: خوشحالیم که دو سرمایه اصلی مملکت ما یعنی استقلال و پرسپولیس در صدر جدول حضور دارند. حضور آن‌ها در صدر جدول باعث می‌شود تا بازی‌ها زیباتر شوند و نتیجه این دیدار دست خداست. ما در بازی قبلی جلوی استقلال خوزستان برای سه امتیاز به میدان رفتیم و به فکر داربی نبودیم. از سوی دیگر اعتقاد دارم در دیدار رفت بازی خوبی را ارائه دادیم و این چیزی است که آمار آن را تایید می‌کند اما متاسفانه یک سری از قلم‌ها و برنامه‌های خاص به دنبال زیر سوال بردن قابلیت‌های مربی ایرانی هستند.

سرمربی استقلال تصریح کرد: به نظر من فوتبال، شطرنج است. شما وقتی حرکاتی را انجام می‌دهید باید مراقب حرکات حریف هم باشید. ما در همه دیدارهای‌مان با هدف به میدان می‌رویم و تلاش می‌کنیم به آن اهداف برسیم. هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و امیدوارم داربی خوبی را شاهد باشیم.

او در پاسخ به سوالی درباره مصدومان تیمش اظهار کرد: شما دعا کنید که بازیکنان ما دیگر مصدوم نشوند. با این حال غلام‌نژاد و اولادی در روزهای اخیر به جمع ما اضافه شده‌اند.

قلعه‌نویی در پاسخ به سوالی درباره حضور نکونام در کویت بیان کرد: به هر حال نکونام از جمع ما جدا شد و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم. او در دو فصلی که کنار ما بود زحمت کشید و به هر دلیلی که بوده، از جمع ما جدا شده است. این بازیکن حتما ادله‌ای داشته که ترجیح داده از جمع ما برود. در مدتی که کنار ما بود، زحمت کشید و در تمرین‌ها و بازی‌ها حضور داشت. به هر حال تشخیص خودش بود که از جمع ما جدا شود.

او در پاسخ به سوالی درباره قلیان‌کشی فوتبالیست‌ها گفت: اصل کار مذموم است. ما اعتقاد داریم یک ورزشکار باید منش پهلوانی داشته باشد و این کار دور از پهلوانی است. من هم اعتقاد دارم باید برخورد شود اما این برخورد باید اصلاحی و بر مبنای آسیب پذیری باشد تا یک جوان راه را پیدا کند. باید بسترسازی کرده باشیم. وقتی چنین اتفاقی رخ می‌دهد، همه ما مقصریم. بازیکنی که تحت شرایط ماست، وقتی که من مربی و سرپرست رعایت نکنیم و این بازیکن در اردو آزاد باشد نهایتا این اتفاق می‌افتد. مطلب بعدی این است که اگر قلیان کشی ایراد دارد پس چرا در خیابان‌ها می‌بینیم که یک راسته قلیان‌فروشی وجود دارد. گاهی ۱۰ قلیان‌فروشی در یک راسته می‌بینیم. برای این کار مجوز صادر می‌کنیم. من با بوق و کرنا کردن این ماجرا و ورود به زندگی شخصی افراد مخالفم. اگر قرار باشد به زندگی شخصی افراد ورود کنیم، خیلی‌ها می‌توانند زیر سوال بروند. ما باید رفتار اصلاحی انجام دهیم و سرمایه‌سوزی نکنیم.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به بیانیه‌نویسی اخیر دو باشگاه علیه یکدیگر پیش از داربی چیست، گفت: پیشتر در این باره صحبت کرده‌ام. خوب است که آقایان گودرزی و کفاشیان به این مسئله ورود کرده‌اند. این مسئله نباید به یک اصل تبدیل می‌شد و متاسفانه متن را ول کرده‌ایم و به حاشیه چسبیده‌ایم.

قلعه‌نویی در پایان و در پاسخ به این سوال که از پرسپولیسی‌ها خبر می‌رسد آن‌ها مدعی شده‌اند که سرمربی استقلال عده‌ای را برای جاسوسی به تمرین آن‌ها فرستاده است، عنوان کرد: من در هر جایی که بوده‌ام در تمرین را باز گذاشته‌ام تا همه بتوانند از تمرین‌های ما دیدن کنند. شاید یک ربع پشت درهای بسته هر از چند گاهی تمرین کرده باشیم. من از اینکه مردم به تمرین‌های ما می‌آیند خوشحال هستم. خود این کار یک بسترسازی است و باعث می‌شود تا جوانان به جای حضور در محیط‌های آلوده، به اینجا بیایند. از طرفی دیگر تیمی که قرار است قهرمان شود، باید بر اساس قدرت تاکتیکی‌اش به این قهرمانی برسد. از طرف دیگر همه ما از ترکیب رئال و بارسلونا اطلاع داریم. گاهی اوقات ترکیب این دو تیم ۲۴ ساعت قبل از بازی هم اعلام می‌شود. این صحبت‌ها در دنیای فعلی جایی ندارد. ما تاکنون دست به چنین کاری نزدیم و به دنبالش هم نیستیم. شاید آن‌هایی که این مسائل را مطرح می‌کنند به دنبال این کار هستند.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که چرا فوتبال ایران کم‌تماشاگر شده است، گفت: این مسئله چند علت دارد. یک سری از آقایان چهار سال برای این کار برنامه‌ریزی کرده‌اند. بحث دوم مسئله خدمات است. زمانی که در لورکوزن بودم برای هر قسمت ورزشگاه یک سری امکانات خاص وجود داشت. مثلا بخاری در همه قسمت‌ها بود و یا انواع رستوران‌ها و امکانات رفاهی مثل مسقف بودن ورزشگاه. حتما می‌دانید که چند سال است که استادیوم‌ها هم مثل هتل‌ها ستاره می‌گیرند. این در حالی است که در ایران وقتی جایی جز آزادی به میدان می‌رویم، همه فکر من روی چمن آن ورزشگاه است که آیا قابل بازی کردن هست یا خیر. به هر حال یک سری تبلیغات منفی رخ داده تا فوتبال را از خانواده‌ها بیرون ببرند. شاید اگر مردم به پارک‌ها بروند که آسیب پذیر شوند بهتر باشد. شاید عده‌ای این را می‌خواهند که برای این کار برنامه‌ریزی می‌کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=114438

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر