3

شاکر: فرهنگیان عضو صندوق ذخیره کارت اعتباری متوازن می گیرند

  • کد خبر : 118231
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹

معاون تحقیقات و برنامه ریزی صندوق ذخیره فرهنگیان از صدور کارت اعتباری متوازن برای فرهنگیان عضو این صندوق خبر داد.

 

عبدالصالح شاکر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: طرح کارت متوازن سیستم اصلی صندوق ذخیره فرهنگیان در راستای تامین رفاه فرهنگیان عضو این موسسه است که طرح فرهنگ یکی از زیرسیستم های طرح کارت اعتباری متوازن به شمار می رود.

وی افزود: طرح فرهنگ بیشتر در حوزه رفاهی وزارت آموزش و پرورش گنجانده شده است و صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان واسط سوم به شکل گیری این طرح کمک می کند.

معاون تحقیقات و برنامه ریزی صندوق ذخیره فرهنگیان با تاکید بر اینکه کارت اعتباری متوازن صرفاً برای فرهنگیان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان صادر می شود، تصریح کرد: این کارت در مرحله نخست میانگین سه میلیون تومان اعتبار را برای هر یک از اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان با احتساب مدل امتیازبندی آنان ایجاد می کند که بر حسب شاخص هایی اعم از سنوات عضویت، میزان مشارکت در طرح های موسسه، میزان خرید و … تعیین خواهد شد.
1
وی بیان داشت: با بکارگیری مدیریت پولی در این طرح و استفاده از وجوه پولی در اختیار صندوق و وزارتخانه و همچنین منابعی که از طریق حقوق همکاران و اعضا به صورت ماهانه به صندوق واریز می شود، در مجموع می توان دو تا سه میلیون تومان در ماه اعتبار برای این کارت ایجاد کرد.

شاکر در مورد ایجاد مشکلات احتمالی در صورت استفاده همزمان تمامی اعضا از اعتبار کارت های فرهنگ تشریح کرد: خرید آنی تمامی اعتبار نیز نه تنها محدودیتی ندارد و از محل منابع سرمایه گذاری داخلی و خارجی این مبالغ تامین خواهد شد، بلکه موجب افزایش امتیاز آنان می شود.

معاون تحقیقات و برنامه ریزی صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه سه میلیون تومان حداقل اعتبار در نظرگرفته شده برای اعضا است و این میزان قابل افزایش است، افزود: برای هر یک از اعضا صفحه ای در پایگاه اطلاع رسانی صندوق ذخیره فرهنگیان کشور به نشانی www.tifco.co اختصاص داده شده است که با دسترسی به آن می توانند از میزان اعتبار و امتیاز دریافتی و سایر موارد کارت اعتباری خود مطلع شوند.

شاکر در تشریح نحوه پرداخت این اعتبار گفت: افرادی که از این اعتبار استفاده می کنند، اگر تا ۴۵ روز آن را پرداخت کنند هیچ سودی به آنان تعلق نمی گیرد اما پس از گذشت ۴۵ روز، سودی معادل سود رایج بانکی به آنان تعلق می گیرد که البته تخصیص وام برای آنان نیز در این طرح در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای فاز نخست این طرح بیش از ۲۰۰۰ پایانه فروش (pos) ، در فاز دوم حدود ۳۰ هزار پایانه فروش و در فاز سوم تمام پایانه های فروش کل کشور را پیش بینی کرده ایم، اضافه کرد: با کارت اعتباری متوازن، خدمات بیمه ای بر اساس میزان سرمایه گذاری ارایه می شود که استفاده کمتر از این خدمات بیمه ای در مراکز درمانی موجب افزایش امتیاز آنها نیز خواهد شد.

شاکر با اشاره به اظهارات وزیر آموزش و پرورش مبنی بر حمایت مقام معظم رهبری و سایر دست اندرکاران دولت و مجلس از طرح ارتقای معیشت و رفاه فرهنگیان گفت: طرح کارت اعتباری حداقل حقی است که باید اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان از مزایای آن بهره مند شوند لذا کلیات این برنامه ها مورد حمایت مسئولان عالی رتبه کشور از جمله وزیر آموزش و پرورش قرار گرفته است.

* بیمه کامل فرهنگیان وارد فاز برنامه ریزی شد

معاون تحقیقات و برنامه ریزی صندوق ذخیره فرهنگیان با تاکید براینکه ما اساسا دنبال تامین بیمه کامل فرهنگیان هستیم، اظهار داشت: تامین بیمه کامل اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان بدان معنا است که هر آنچه اعضا مورد نیاز دارند تامین شود و این مهم در زمره طرح های اولیه این موسسه و یکی از اصول راهبردی برنامه کوتاه مدت و میان مدت صندوق ذخیره است.

وی افزود: تحقق پروژه بیمه کامل اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان نیازمند زمان و بررسی های کارشناسی است و امیدواریم نخستین فاز طراحی و صدور کارت اعتباری متوازان حداکثر تا ۱۲ اردیبهشت سال بعد افتتاح شود که برای تحقق فاز دوم و سوم آن نیز زمانی یکساله در نظر گرفته ایم.

* مدیریت زنجیره توزیع سی هزار میلیارد تومانی فرهنگیان

شاکر با بیان اینکه نباید فراموش کرد سرمایه اصلی صندوق ذخیره فرهنگیان همان یک میلیون نفر زنجیره به هم پیوسته فرهنگیان فرهیخته سراسر کشور است، بیان داشت: ۶۰ درصد از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی کشور به نوعی به طور مستقیم و غیرمستقیم به جامعه فرهنگیان ارتباط دارد.

وی ادامه داد: ما اگر ۱۰ درصد این نقدینگی را مدیریت کنیم می توانیم سالی ۱۰ میلیون تومان اعتبار برای اعضای صندوق ذخیره تعریف کنیم و به سمت چرخه ارزش و توزیع گام برداریم.

وی اظهار داشت: ایده کارت اعتباری متوازن ترکیبی از اقداماتی است که در سایر کشورها هم چون آمریکا، انگلیس، کشورهای آسیای شرقی و… انجام شده است که بر اساس شرایط اقتصادی کشور بومی سازی صورت گرفته است.

معاون تحقیقات و برنامه ریزی صندوق ذخیره فرهنگیان به هم پیوستگی آموزش و پرورش ایران را امتیازی بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: هیچ کشوری چنین زنجیره به هم پیوسته و در عین حال گسترده ای را در اختیار ندارد و این مزیت میزان نفوذ، سرعت و قدرت ترویجی عظیمی را در اختیار دست اندرکاران موسسه قرار می دهد و این مزیت رقابتی که حاصل اعتماد مردم به فرهنگیان و دانش آنان است به گونه ای است که حتی وسایل ارتباط جمعی و رسانه های دیداری و شنیداری هم با آن توان رقابت ندارند.

* حضور نخبگان اقتصادی در شورای سیاست گذاری صندوق ذخیره فرهنگیان

عبدالصالح شاکر با اشاره به راه اندازی واحد تحقیق و توسعه بازار در ستاد صندوق ذخیره فرهنگیان، جایگاه مطالعات و تحقیقات در پروژه های اقتصادی، رفاهی، بسیار مهم و حیاتی عنوان کرد و افزود: هیچ سرمایه گذاری جدیدی بدون تحقیق و مطالعه و برآورد هزینه – فایده در مجموعه هولدینگ این صندوق صورت نخواهد پذیرفت.

وی ادامه داد: با حمایت و تاکید وزیر آموزش و پرورش و سیاست های مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره، سرمایه گذاری های توصیه ای یا دستوری، جایگاهی در برنامه های صندوق ذخیره نخواهد داشت.

* اتاق شیشه ای و نظارت یک میلیون نفری

معاون تحقیقات و برنامه ریزی از ضرورت ایجاد فرآیند اطلاع رسانی کامل در راستای شفاف سازی تمامی فعالیت ها، سرمایه گذاری ها و برنامه های صندوق، خبر داد و گفت: از همه اعضا تقاضا داریم برای اصلاح فرآیندها و پروژه ها و تعالی سازمانی، ضمن نظارت کامل و دقیق، مجموعه را از مشاوره ها و توصیه های خود بهره مند سازند.

وی ایجاد و راه اندازی شبکه مشاوران داخلی را اولین گام در راستای مشارکت فراگیر اعضا بر شمرد و اصلاح اساسنامه صندوق را برای ادامه عضویت فرهنگیان پس از بازنشستگی و سرمایه گذاری بین نسلی از جمله اولویت های هیات امنا اعلام کرد.

* تأسیس بنیاد حفظ و نشر آثار و خاطرات معلمان ایران و دانشنامه آزاد معمان

شاکر از ضرورت حفظ و ارتقای منزلت فرهنگیان به عنوان برنامه های فرهنگی صندوق نام برد و وعده داد به زودی بنیاد حفظ و نشر آثار معلمان و همچنین دانشنامه آزاد معلمان ایران به منظور ارتقای منزلت و ماندگاری معلم توسط صندوق ذخیره فرهنگیان تاسیس و راه اندازی خواهد شد.

معاون تحقیقات و برنامه ریزی صندوق ذخیره فرهنگیان همچنین به فرهنگیان این اطمینان را داد که نسبت به امانتداری مدیران این موسسه اقتصادی امیدوار بوده و از مزایای سرمایه گذاری چندین ساله خود در حین خدمت و قبل از بازنشستگی نیز بهره مند خواهند شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=118231

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر