3

احمد نعمت بخش: داد دبیر انجمن خودروسازان از اظهارات مدعیان بی اطلاع

  • کد خبر : 119388
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۹

در پی اعلام خبر مردودی اسکانیا در ۱۹ تست استاندارد ، دبیر انجمن خودروسازان این خبر را از بنیان غلط خواند و از خبرنگاران خواست تا پس از اطلاع از قوانین و اخذ صحت و سقم اخبار از سوی مراجع ذی صلاح نسبت به انتشار اخبار اقدام کنند تا مانع از زیر سوال رفتن اعتبار رسانه های خود شوند.

به گزارش افق و نقل از جمهوریت ؛ در پی اعلام خبر مردودی اسکانیا در ۱۹ تست استاندارد ، دبیر انجمن خودروسازان این خبر را از بنیان غلط خواند و از خبرنگاران خواست تا پس از اطلاع از قوانین و اخذ صحت و سقم اخبار از سوی مراجع ذی صلاح نسبت به انتشار اخبار اقدام کنند تا مانع از زیر سوال رفتن اعتبار رسانه های خود شوند.

احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان لزوم پافشاری خودرو سازان بر حقوق مسلم خود در شکایت علیه شایعه سازان که موجب تشویش اذهان عمومی می شوند را یاد آور شد و بار دیگر از قوه قضاییه خواست تا در حمایت از صنعت داخلی و احقاق حقوق مردم و سرمایه گذاران و کار آفرینان کشور در ماجرای شبهه برانگیز فضا سازی علیه شرکت عقاب افشان ورود کند.

وی با بیان اینکه اخذ تمام خودروسازان ایرانی به تصمیم مقامات سازمان ملی استاندارد کشور ملزم به رعایت استانداردهای ۵۵ گانه اروپا هستند ، اظهار داشت : تمام خودروسازان بطور کامل استانداردهای مربوط به خود را رعایت می کنند و باید در نظر داشت که هر یک از گروه های سواری ، مینی بوس ، اتوبوس ، کامیونت ، کامیون و کشنده ، استانداردهای خاص و جداگانه خود را دارند که شامل گروه های دیگر نمی شود.

احمد نعمت بخش خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین ۵۵ استاندارد برای ساخت انواع خودروها نوشته شده است اما برخی از استانداردها که برای خودروهای سواری وضع شده کاربردی در گروه وانت یا خودروهای مسافری مینی بوس و اتوبوس  یا خودروهای باری کامیونت ، کامیون و کشنده ندارند.

دبیر انجمن خودروسازان افزود : از میان ۵۵ تست مرتبط با استاندارد خودروسازی که در اتحادیه اروپا تهیه شده است تنها ۳۶ تست مربوط به اتوبوس هاست و ۱۹ تست دیگر شامل سایر گروه های تولیدی می باشد که متاسفانه جریانی که در چند ماه اخیر به شایعه سازی علیه صنعت کشور مشغولند با سوء استفاده از ضعف دانش خبرنگاران حوزه خودرو و با اهداف خاص در این باره فضا سازی می کنند.
وی با تاکید مجدد بر اینکه در اسلام بر حفظ آبروی مومن تاکید شده است و بر این منوال حفظ اعتبار یک شرکت نیز همانند آبروی مومن و آبروی کعبه باید مد نظر مردم مسلمان کشور قرار گیرد ، گفت : ما نیز از مشکلات و صدمات وارد شده به برخی از هموطنان به خاطر حوادث اخیر جاده ای متاسف و متاثریم و امیدواریم با تلاش شبانه روزی و کوشش همه جانبه دست اندرکاران حمل و نقل مسافری کشور مشکلات به شکل ریشه ای حل شود و فقط صورت ماجرا پاک نشود.

لازم به ذکر است یک ماه پیش رییس موسسه ملی استاندارد ضمن انتقاد از مسولان پلیس راهور که مدعی غیر استاندارد بودن اتوبوس اسکانیا ساخت شرکت عقاب افشان بودند ، گفت : این خودرو استانداردهای لحاظ شده برای تولید اتوبوس در ایران را بر اساس دستورالعمل های اروپایی اخذ کرده است و پلیس راهور بهتر است بجای دخالت در وظایف سایر دستگاه ها ، به پیشبرد برنامه ها و اهداف خود بپردازد.

برخی از مواردی ۱۹ گانه ای که به عنوان عدم رعایت استاندارد در اتوبوس های اسکانیا نام برده شده به شرح ذیل است :  سیستم برف پاک کن، چراغ مه شکن جلو ، پشت سری راننده ، حمل کالاهای خطرناک و قفل و لولا.  این در حالی است که اتوبوس های شرکت عقاب افشان که از سوی اسکانیا سوئد تایید می شوند مجهز به پیشرفته ترین و هوشمند ترین تجهیزات مختص به شرایط آب و هوایی سردسیر هستند.

گفتنی است تا پیش از این پلیس راهور از قرار داشتن باک گازوییل بر روی محور جلو و قرار داشتن سیستم برق و باتری در قسمت جلوی اتوبوس اسکانیا به عنوان ناهمخوان با استاندارد و ایمنی نام برده بوده بود که با توضیحات مسولان عقاب افشان و موسسه استاندارد کمیته ایمنی جاده های کشور متشکل از ۱۷ نهاد مرتبط ، این شرکت از اتهامات وارد شده تبرئه شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=119388

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر