2

مجوز دولت به نوبخت برای خرید ۲ اتومبیل شاسی بلند خارجی +سند

  • کد خبر : 121382
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۵

بند ۱۶ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی تاکید می کند «صرفه جویی در هزینه‌های عمومی کشور با تأکید بر تحول اساسی در ساختارها، منطقی سازی اندازه دولت و حذف دستگاه‌های موازی و غیرضرور و هزینه‌های زاید.»

 طی هفته های جاری مقام معظم رهبری تاکیدات ویژه ای بر لزوم تبیین و اجرای الگویی مهم در فضای کشور کردند که از آن با عنوان “اقتصاد مقاومتی” یاد می شود. با توجه به مشکلات و ضرورت هایی که در فضای اقتصادی کشورمان وجود دارد، کارشناسان و صاحب نظران، این الگو را راهی مناسب برای کاهش مشکلات و جهش ایران اسلامی توصیف می کنند و تاکیدات چندین باره رهبر انقلاب نیز حکایت از اهمیت این موضوع دارد.

مقام معظم رهبری با ابلاغ سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی»، تاکید کردند که اقتصاد مقاومتی خواهد توانست الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش‌آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم کند.

بر اساس بندهای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی که طی روزهای گذشته توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد، وظائف و راهبردهای مختلفی برای دستگاههای مختلف کشور مشخص شده است. از جمله این موارد مهم، بند ۱۶ این سیاستهاست که تاکید می کند «صرفه جویی در هزینه‌های عمومی کشور با تأکید بر تحول اساسی در ساختارها، منطقی سازی اندازه دولت و حذف دستگاه‌های موازی و غیرضرور و هزینه‌های زاید.»

اما طی روزهای اخیر پیشنهادی توسط دولت تصویب و به دستگاههای مربوطه ابلاغ شده است که به نظر می رسد با سیاست های مذکور همخوانی نداشته باشد.

بر اساس مصوبه شماره ۱۸۵۷۷۷/ت۸۰۲۹۳هـ هیئت دولت که در تاریخ ۷ اسفندماه تصویب و در ۱۷ اسفندماه به تعدادی دستگاههای اجرایی ابلاغ و نسخه ای از آن در اختیار صبحانه قرار گرفته است، مقرر شده بنا به پیشنهاد معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، خرید دو دستگاه خودروی سواری شاسی بلند خارجی توسط این معاونت از محل اعتبارات مصوب مربوط مجاز باشد.


استفاده از آرم مذکور به علت عدم رعایت موازین حرفه ای توسط برخی رسانه های معتبر کشور است

رونوشت این مصوبه به مراکزی چون دفتر رئیس جمهور، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت دادگستری، دفتر معاون اول رئیس جمهور، دفتر هیأت دولت، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور، معاونت حقوقی رئیس جمهور و معاونت اجرایی رئیس جمهور ارسال شده است.

به گزارش صبحانه، این مصوبه در حالی به تصویب کابینه رسیده که ابهاماتی چون ضرورت انجام چنین خریدی توسط دولت، ابهام در استفاده از عنوان اعتبارات مصوب و عدم توجه کافی به توان داخلی در صورت نیاز به چنین اتومبیلی به چشم می خورد. البته ممکن است دولت نیز دلایلی در این خصوص داشته باشد که انتشار مصوبه مذکور، راه را برای پاسخگویی قوه مجریه به این مسئله باز می کند.

قیمت شاسی بلندهای موجود در بازار

اگرچه هیئت دولت این اختیار را دارد که تعرفه های مربوط به واردات و ترخیص خودروهای مورد نیاز را کمتر از میزان تعیین شده در بخشنامه های گمرک تعیین کند، اما با فرض امکان خرید این خودروها از بازار داخلی می توان لیست ماشین های شاسی بلند موجود و قیمت های آنها در بازار را اینگونه معرفی کرد:

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=121382

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر