1

خروش دوباره مردم بحرین در سایه ممنوعیت و سرکوب آل‌خلیفه

  • کد خبر : 124621
  • ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱

صدها تن از مردم بحرین روز جمعه علی رغم ممنوعیت‌های اعلام شده از سوی دولت به خیابان‌ها آمده و دست به تظاهرات اعتراض آمیز زدند.

به گزارش تسنیم به نقل از صوا المنامه نوشت : روز گذشته (جمعه) صدها تن از مردم بحرین علی رغم اعلام ممنوعیت راهپیمایی از سوی وزارت کشور به خیابان‌های پایتخت این کشور منامه سرازیر شده و دست به تظاهرات اعتراض آمیز زدند؛ نیروهای امنیتی نیز اقدام به محاصره خیابان “بدیع” شاهراه اصلی بحرین و میدان “حریه” که قرار بود گروه‌های مختلف مردم در آن تجمع کنند، کردند.

نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه همچنین تظاهرات مسالمت آمیز مردم در روستاهای “ابوصیبع”، “قدم” و “مقشع” را به شدت سرکوب کرده و از حرکت مردم به سوی میدان “حریه” جلوگیری کردند.

معارضان بحرینی پیش از این اعلام کرده ‌بودند که حکم ممنوعیت راهپیمایی مسالمت آمیز مردم بحرین در راستای مصادره آزادی بیان و حقوق بشر و همچنین در تنگنا قرار دادن فعالیت‌های مسالمت آمیز است.

معترضان در منامه تصاویر “حسن مشیمع” دبیر کل جنبش معارض “حق” را که در زندان‌های رژیم آل‌خلیفه به سر برده و از بیماری رنج می‌برد در دست گرفتند. مقامات زندان مراحل درمان مشیمع را از سال ۲۰۱۲ متوقف کرده‌اند.

جمعیت الوفاق بحرین طی بیانیه‌ای اعلام کرد، جلوگیری از درمان “حسن مشیمع” کوتاهی در حفظ جان او بوده و رژیم آل‌خلیفه عامدانه قصد دارد تا به این وسیله وی را آزار دهند؛ جمعیت الوفاق بحرین در ادامه بیانیه خود دولت را مسئول این امر و اتفاقات آتی دانسته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=124621

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر