3

تصمیمات جدید دولت برای حمایت ازگروههای آسیب پذیراجتماعی

  • کد خبر : 128226
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۹

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال دولت به سمت تولید گرا کردن جامعه حرکت می کند بنابر این تصمیم گرفت سیاست های رفاهی و اجتماعی خود را منسجم کند .

علی ربیعی امروز در حاشیه بازدید رئیس جمهور از آسایشگاه سالمندان در تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر با اشاره به تصمیمات جدید دولت در حمایت از مددجویان اجتماعی افزود : از جمله این مسائل رسیدگی به کودکان آسیب دیده خیابانی و سالمندان است.

وی گفت : کاستن از آسیب های اجتماعی از دیگر سیاست های دولت است .

ربیعی اضافه کرد: دیروز دولت تصمیمی درباره پدیده اعتیاد گرفت که بر اساس آن پدیده جرم انگارانه مباحث مربوط به اقتصاد مواد مخدر را از افرادی که به علت زمینه های اجتماعی در معرض اعتیاد قرار گرفته اند تفکیک کردیم.

وی با اشاره به اینکه دولت برای کسانی که دچار اعتیاد شده اند برنامه دارد، افزود : تعریف دایره درمانی برای معتادان و پرداخت هزینه های درمان آن به طور کامل در بیمه ها از جمله آن است و دولت امسال برای معالجه معتادان بودجه ای را در نظر گرفته است که سال آینده افزایش خواهد یافت.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: از جمله سیاست های دیگر تمرکز پرداخت یارانه ها به گروه های نیازمند و بحث امنیت غذایی و رسیدگی به گروه هایی است که به تعبیری صدایشان کمتر به گوش می رسد .

ربیعی افزود: در این حوزه که امروز رئیس جمهور بازدید کرد چهار تصمیم اساسی گرفتیم که یکی ایجاد زمینه فعالیت برای گروه های مردم نهاد و اجتماعی است تا دولت تصدی گری خود را کاهش و حمایت گری و تسهیل گری را افزایش دهد .

وزیر تعاون گفت: حضور و مشارکت افراد نیکوکار در حمایت های اجتماعی و مددکاری، توانمند کردن افرادی که در این بخش ها مشغول خدمتند از جمله این تصمیمات است.

ربیعی افزود:  امروز رئیس جمهور دستور داد و من اعلام می کنم که به طور متوسط مبلغ پانصد هزار تومان به دستمزد افرادی که در شیرخوارگاه ها و مراکز نگهداری معلولان جسمی و ذهنی خدمت و رسیدگی می کنند، اضافه شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=128226

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر