2

دفاع فراز کمالوند از اتهامات وارده در برنامه نود

  • کد خبر : 12845
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۳

بحث دلالی در برنامه ۹۰ یکی از جنجالی ترین اتفاقات سال های اخیر فوتبال ایران بود. این گفت و گویی ست با فراز کمالوند که اسمش در آن برنامه خیلی به میان آمد. این یک گفت و گوی کاملا صریح است درباره اتهامات به کمالوند که او پاسخ هایش را به گفته. گفت و گویی […]

بحث دلالی در برنامه ۹۰ یکی از جنجالی ترین اتفاقات سال های اخیر فوتبال ایران بود. این گفت و گویی ست با فراز کمالوند که اسمش در آن برنامه خیلی به میان آمد. این یک گفت و گوی کاملا صریح است درباره اتهامات به کمالوند که او پاسخ هایش را به گفته. گفت و گویی که تنها روایت می شود تا شما در این باره قضاوت کنید.
به نظرت تصمیم درستی گرفتی که روی خط برنامه نود رفتی؟ فکر کنم این بار شرایط آن طور که می خواستی پیش نرفت!
بله فکر می کنم کار درستی کردم . خودم که راضی هستم و فکر می کنم توانستم اتهام دروغی که داشت به من می خورد را برای مردم شفاف سازی کنم. عادل در برنامه اش یکسری مسئله را مطرح کرد و اتهاماتی زد اما اسم نبرد . من اگر روی خط نمی رفتم همه خیال می کردند ریگی در کفش هایم است.بازیکن آمده قرارداد بسته و ما او را نخواستیم!مشکلی دارد؟گناه کبیره که انجام نداده ایم.نباید این طور جلوه بدهند که چیزهایی پشت پرده بوده است. این که ربطی به دلالی نداشته ، ما بازیکن را می خواستیم اما دیدیم خوب نبوده ، حالا می گوییم به کارمان نمی آید و خسارتش را می دهیم.

من می خواهم خیلی رسمی و شفاف دراین مورد سوال کنم.وقتی بازیکن قرار داد می بندد و این قرارداد در هیات فوتبال ثبت می شود دیگر که نمی شود قرارداد جدیدی با او بست.چطور دستیار شما می رود به او می گوید ۹۰ میلیون تومان از قراردادت باید کم شود.می شود در این باره برای مان توضیح بدهی؟
این موضوع را که آقای صوفی هم توضیح داد.علی قربانی را خودم می خواستم. به او گفتم بیاید پاس و تمرین کند. ۱۰ یا ۱۵ روز کنارمان بود و حتی قراردادش را هم ثبت کردیم.بعد از مدتی دیدم علی نسبت به قبل افت کرده. آقای صوفی از من پرسید شرایطش چطور است که من هم گفتم با این وضعیت فعلی به درد مان نمی خورد.من به صوفی گفتم قراردادش ۲۲۰ میلیون است اما با این قیمت نمی ارزد ، برای همین هم دوستان به او گفتند می خواهیم قراردادت را کم کنیم تا خودش در تیم نماند. چون واقعا با آن قیمت به درد پاس نمی خورد البته علی بازیکن خیلی خوبی است ولی آن چیزی نبود که من می خواستم.

اما قرارداد قربانی ۳۳۰ میلیون تومان بوده.خودش هم همین رقم را عنوان کرده.
نه،خیلی چیزها را به دروغ مطرح می کنند.قرارداد ایشان ۲۲۰میلیون تومان بوده.در ضمن دستیار من به او نگفته بود قراردادت سنگین است. یکی از افراد باشگاه این را گفته بود.

مگر کاظم محمودی دستیار شما نیست؟ قربانی می گوید این حرف را محمودی به او گفته است؟
ببین حالا این یک بحث فرعی است. موضوع اصلی اتهام پول گرفتن بود که داشتند به من منتسب می کردند و وظیفه داشتم از خودم در برابر این اتهام دفاع کنم. در برنامه نود از علی قربانی سوال کردم که شما با من قرارداد بستی؟با من به توافق رسیدی و…مسئولان باشگاه از من سوال کردن که این چطور بازیکنی است که من هم گفتم با این رقم نمی ارزد تمام شد و رفت پی کارش. آدم باید در زندگی وجدان داشته باشد.ما قربانی را نخواستیم،در قسمت اول حق با او است.ما ظلم کردیم جفا کردیم یا هر چیز دیگری که او می گوید.این به جای خودش ؛ اما قربانی نباید در مقابل کار ما ، نامردی کند. دیدید که از او پرسیدم آیا کسی از ما به تو گفته پولی از قراردادت را برداریم که پاسخش منفی بود. بعد از او هم عباسفرد آمد و از او هم سوال کردند که کسی از تو پولی خواسته؟!

ولی به هر حال برآیند این برنامه طوری شد که در برنامه نود همه انگشت های اتهام به سوی فراز کمالوند بود. به خصوص پخش فایل صوتی مکالمه ات با امیر حسین محمدی به عنوان یک سند در برنامه پخش شد.
چه فضایی؟من اگر نمی خواستم اصلا روی خط نمی آمدم.اگر این طور باشد که دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود.فردا هر مربی هر بازیکنی را نخواست آن بازیکن برود همه جا بگوید چون به آنها پول نداده ام من را اخراج کرده اند.مگر این طوری می شود کار کرد؟ هر کسی هر حرفی می زند باید سند داشته باشد.من دیروز رفتم دادگاه و شکایت کردم از همه آنهایی که دیشب به من اتهام زدند. بحثم شخص فردوسی پور نیست.ایشان یا هر کس دیگری تهمت بزند باید بیاید ثابت کند.مثلا من الان می گویم شما ۲ میلیارد تومان به من بده من کاری کنم بشوی مربی تیم ملی.خب چطور باید این حرف را ثابت کنم؟باید یک سند داشته باشیم برای حرفهایی که می زنیم.ما با ۷۰-۸۰ نفر قرارداد بستیم و ۶۰ تای آنها را بیرون کردیم،حالا آن ۶۰ نفر باید بیایند و بگویند کمالوند از ما پول می خواسته؟من یک سوالی از شما دارم کسی که بخواهد از کس دیگری پول بگیرد اول با بازیکن قرار داد می بندد؟من اگر بخواهم از کسی پول بگیرم قبل از اینکه قرارداد ببندد این کار را می کنم.

و ماجرای گفت و گوی تلفنی ات با آن بازیکن؟
اولا که صدا ها را چنان نامفهوم کرده بودند که معلوم نباشد اصلا چه بحثی رد و بدل می شود. بعد هم مگر من چه حرف خاصی در آن نوار زدم. امیر حسین محمدی هم یکی از بازیکنانی بود که با ما قرارداد داخلی بست و بعد که نخواستیمش ، به او گفتم برود به هر تیمی که دوست دارد. بعد هم گفتم قرارداد داخلی اش را پاره می کنیم و می ریزیم دور تا اتفاقی برای فوتبالش نیفتد. این چه اشکالی دارد؟ من چه جرمی مرتکب شدم؟ ما اگر آدم های بدی بودیم که این قراردا را پاره نمی کردیم.

اول صحبت هایت با نود به نمایندگی از همه روی خط آمدی.اما بعد آقای صوفی و رمضانی به حمایت از تو روی خط آمدند.این نشان می داد که تو نتوانستی از خودت دفاع کنی و شرایط برای تان خوب نبوده
نه . خود من به آنها گفتم که روی خط بیایند.چون اگر فقط من حرف می زدم بحث باشگاه مطرح نمی شد.مسئولان باشگاه هم باید روی خط می آمدند و اظهار نظر می کردند.در ضمن باز هم می گویم مگر من با بازیکن قرارداد بسته ام؟

چرا اینقدر حواشی در مورد تو زیاد است؟هر بحثی که در این مورد می شود همه روی تو زوم می کنند.خودت تا به حال به این فکر کردی؟
من که می دانم این ماجراها از کجا آب می خورد بچه که نیستم.وقتی برای یک نفرکه من ۴۰ روز قبل ، گذاشتمش کنار ، بعد از ۴۰ روز بلیت هواپیما می گیرند و می گویند بیا اینجا و بر علیه کمالوند صحبت کن دیگر معلوم است چه قضایایی وجود دارد.من این ها را می فهمم.منتهی این بار ول کن قضیه نیستم.از قدیم گفته اند طلا که پاک است چه منتش به خاک است.در ضمن هر کس اگر یک سر سوزن از من مدرک دارد رو کند.من الان می توانم به تمام دنیا تهمت بزنم اما باید ثابت کنم.باز هم می گویم هر کس مدرک دارد آن را ارئه کند.اما اگر نتوانست این قضیه را ثابت کند من از طریق مراجع قانونی تا آخر خطش را پیش می رم.

می خواهم صادقانه بگویی آیا تا حالا به بازیکنی پیشنهادی داده ای؟
خدا شاهد است که نه من تا به حال پیشنهادی داده ام و نه کسی به من یشنهادی داده است.منتهی من حرفم چیز دیگری است.من یک سوال دارم.این بازیکنانی که شاکی هستند با ما قرارداد داشته اند.مگر من شکمم درد می کرد که اول با بازیکن قرارداد ببندم و بعد از آنها طلب پول کنم؟علی قربانی رفت پیش آقای علیپور شکایت کرد که پاسی ها با من قرارداد بسته اند و بعد از قرارداد من را بیرون کردند.من رفتم پیش آقای علیپور.اتفاقا خود قربانی هم آنجا بود.گفتم آقای قربانی کسی از شما پولی خواسته که او گفت نه.بعد علی از من پرسید که آیا من با باشگاه پاس قرارداد داشتم یا نه؟که من در جوابش گفتم نه تنها اینجا بلکه هر کجای دیگر هم بروم می گویم علی قربانی با باشگاه پاس همدان قرارداد داشته است.من فردا می خواهم در یک وجب جا بخوابم.گفتم ما با تو قرارداد بستیم وبه دلیل اخراج باید خسارت آن را بدهیم.این یک بحث است اما بحث دلالی یک چیز دیگری است.

من این را قبول دارم که باید بحث دلالی را کنار بگذاریم اما شما با بازیکن قرار داد بستید بعد روز آخر نقل و انتقالات…
اولا که روز آخر نقل وانتقالات نبود.

چرا دیگر.شما با قربانی را روز پنج شنبه ای اخراج کردید که همان شب نقل و انتقالات لیگ تمام می شد.
این جریان به ۴۵ روز قبل بر می گردد قبل از رفتن اردوی تیم ما به ترکیه.بله روزی که شما می گویید آخرین روز نقل و انتقالات لیگ برتر بوده نه لیگ دسته اول.

قربانی مدعی شده که از تیم مس سرچمشه ۱۳۰ میلیون تومان پیشنهاد داشته و …
من چیز دیگری می خواهم به شما بگوییم.یک بحث این است که می گویند شما با این بازیکن قرارداد بستید،بعد بیرونش کردید؟ما می گوییم بله این کار را کردیم. اما این معنایش پول گرفتن از بازیکن که نیست.

عباس آقایی می گوید که کمالوند باعث شد من این فصل بیرون بمانم. می گوید فراز فوتبالم را نابود کرد.
او هم حق دارد و درست می گوید.تازه عباس از همه این ها بیشتر حق دارد چون بازیکن بزرگی است.ولی من می گویم مسائل را با هم قاطی نکنید.

بحث دلالی را که کنار بگذاریم خودت بعدا ناراحت نمی شوی که این اتفاقات برای این بازیکنان می افتد؟
در هر صورت کار من هم عاری از اشتباه نیست. من قطعا در کارمان اشتباه می کنم ولی باز هم سر حرف اولم بر می گردم و می گویم که این ها هیچ ارتباطی به دلالی و پول گرفتن ندارد.من همه حرفم این است که شفاف صحبت کنیم.میثم رضا پور و عباس فرد بحثشان فرق می کند.آنها سه شنبه قرارداد بسته اند و ما چهارشنبه گفتیم که شما را نمی خواهیم.آن هم من نگفتم.بلکه به دلیل بروز یک سری از مشکلات که آقای صوفی در برنامه نود آن را عنوان کرد از تیم کنار گذاشته شدند. من از این ناراحت شدم که پای دلالی را وسط کشیدند.

در این یکی دو سال اخیر بارها به منشوری بودن متهم شدی و مشکلاتی داشتی. فکر می کنی چرا همه این اتفاقات برای فراز کمالوند می افتد؟
به هر حال شاید خیلی ها علاقه مند نباشند که من کار کنم. علیرغم اینکه سعی کرده ام سرم در کار خودم باشد و تا زمانی که کسی به من پیله نکرده جوابش را ندهم.بالاخره دوستان این طوری هستند دیگر.گناه من این بوده که تا سن ۳۲ سالگی دو تا تیم را آورده ام لیگ برتر.برای من افتادن این اتفاقات خیلی تعجب برانگیز نیست.

یعنی خوت هیچ تقصیری در این اتفاقات نداری؟ اشتباهی مرتکب نشدی؟
در قضیه برنامه نود چه چیز آن به من بر می گردد.یک هفته مانده به شروع مسابقات ۴ تا از بازیکنانی را که من ۵۰ روز پیش بیرونشان کردم آورده اند تلویزیون بر علیه من صحبت کنند.مگر من باعث و بانی این کار هستم؟

یعنی تو هیچ تقصیری نداری؟
چرا یکی از آنها را قبول می کنم.اینکه می گویند بازیکن را آوردی و دقیقه نود گفتی تو را نمی خواهیم و این نامردی است. من می گویم نامردی است.بله باید قبول کنم که در حق شان با این کارم نامردی کردم .اصلا می گویم تا قیامت به عباس آقایی مدیون هستم.

یعنی قبول دارید که در حق برخی از بازیکنان نامردی کردید تا تیم نتیجه بگیرد؟
من این کار را کردم ولی اگر هم کاری کردم برای موفقیت تیمم بوده است . برای اینکه تیمی که در آن هستم نتیجه بگیرد.من همه ناراحتی ام از این است که دلالی نکرده ام و این اتهام را نمی پذیرم.

یعنی برای رسیدن به هدفت از هر اببزاری استفاده کردی؟
جاهایی بوده که این اتفاق افتاده.در هر صورت ممکن است برای رسیدن به پیروزی آدم گاهی اوقات شلوغ کاری کند و سر داور داد بزند اما هیچ کدام از این کارها کثیف بازی نیست.

زنگ زدن به بازیکن حریف و…در کارنامه ات نداشتی؟
علی میرشفیعیان ۵ سال کاپیتان تیم ها من بوده والان هم کاپیتان تیم من در همدان است.البته پارسال در تراکتور نبود.شما ببینید فصل قبل چه کسی اجازه نداد تا تراکتور آسیایی شود.میرشفعیان در بازی صبا مقابل تراکتور گل زد و ما بازی را باختیم و نرفتیم آسیا.او از شیرین فراز کاپیتان تیم من بوده و این خودش حرف های زیادی دارد.من خواهشم این است که اگر از یکی بدمان می آید مسائل را با هم قاطی نکنیم،این نامردی است/خبر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12845

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر