1

مشاور خشن اردوغان از کار برکنار شد

  • کد خبر : 129446
  • ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸

یکی از مشاوران رجب طیب اردوغان که یکی از معترضین به حادثه کشته شدن بیش از ۳۰۰ معدنچی در شهر سوما را با لگد مورد ضرب و شتم قرار داده بود، از سمت خود برکنار شد.

خبرگزاری رویترز نوشت: مشاور جنجال برانگیر رجب طیب اردوغان که یکی از معترضین به کشته شدن معدنچیان در شهر سوما را با لگد مورد ضرب و شتم قرار داده بود، از سمت خود برکنار شد.

در تصاویری که چندی پیش از این حادثه پخش شده بود، «یوسف یرکل» مشاور نخست وزیر ترکیه، یکی از معترضین را که توسط نیروهای امنیتی بر روی زمین خوابانده شده بود، با لگد مورد تهاجم و ضرب و شتم قرار داده بود.

پس از انتشار گسترده این تصاویر، «یرکل» از مردم ترکیه عذرخواهی کرد و چند روز پیش نیز ادعا شد که وی به دلیل مصدومیت ناشی از همین ضربه در نایحه پای خود، به مرخصی استعلاجی رفته است.

مردم ترکیه دولت را مقصر اصلی بروز حادثه دلخراش معدن سوما می‌‌دانستند و اظهارات رجب طیب اردوغان در خصوص عادی بودن چنین حوادثی در معادن دنیا، باعث خشم بیشتر مردم ترکیه شد.

فارس/در حین بازدید اردوغان از محل حادثه، مردم معترض و خشمگین به سمت خودروی حامل وی حمله ور شدند و یوسف یرکل، یکی از مشاوران وی با حمله به یکی از معترضین، باعث افزایش بیش از پیش خشم و انتقادات مردمی شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=129446

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر