1

۶۰ تروریست داعش در فلوجه عراق به هلاکت رسیدند

  • کد خبر : 132418
  • ۰۱ تیر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۶

درادامه حملات ارتش عراق۶۰ نفر دیگر از عناصر تروریستی داعش در فلوجه به هلاکت رسیدند.

واحد مرکزی خبر:شبکه تلویزیونی العالم درخبری فوری گزارش داد منابع آگاه عراقی اعلام کردند نیروهای مسلح این کشور ۶۰ تروریست داعش را در فلوجه به هلاکت رساندند.

گفته می شود والی شرعی « النعیمیه » نیز در بین کشته شدگان وجود دارد. یک انبار مهمات و کارگاه تولید بمب و نارنجک نیز در این منطقه منهدم شد.

هلاکت فرمانده سعودی داعش در صلاح الدین

ارتش عراق اعلام کرد: فرمانده سعودی نیروهای تروریستی داعش در استان صلاح الدین به هلاکت رسید.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه خبری عراقی مانکیش، سرلشکر صلاح الفتلاوی فرمانده عملیات سامرا با صدور بیانیه ای گفته است خالد الهلالی فرمانده عربستانی گروهک تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش در استان صلاح الدین در شمال بغداد به دست نیروهای نظامی عراقی به هلاکت رسیده است .

وی یکی از سرکرده های ارشد نظامی داعش به شمار می آمد.

شبکه تلویزیونی العالم هم گزارش داد، منابع عراقی گفتند: نیروهای مسلح عراق چند خودروی گروهک داعش با پلاک عربستان را منهدم کردند.

تیرباران ۵۰۰ زندانی در موصل بدست داعش

شبکه تلویزیونی پرس تی وی اعلام کرد شورشیان داعش نزدیک به پانصد زندانی را در زندان موصل اعدام کردند.

شمارش معکوس برای پاکسازی الانبار از تروریست های داعشی

فرمانده لشکر نیروهای واکنش سریع عراق هم اعلام کرد: طی یک ماه به حضور اعضای گروهک تروریستی ‌داعش در استان الانبار پایان داده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری اینترنتی الوسط عراق، سرتیپ ستاد ابراهیم الساعدی گفت: این لشکر با کمک گردان های دفاع ملی و افراد غیور عراقی بر روند حوادث امنیتی در فلوجه و الانبار کنترل پیدا کرده و به داعشی های تروریست خسارات و تلفات زیادی وارد کرده است.

در این حال شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: داعش سه نفر از رهبران گروه موسوم به ارتش اسلامی را در منطقه السعدیه در شمال بعقوبه اعدام کرد.

به گزارش پایگاه  اینترنتی خبری المسله عراق ، سازمان مبارزه با تروریسم عراق یکشنبه اعلام کرد: ۴۰ نفر از اعضای گروهک تروریستی ‌داعش در تکریت کشته شدند و پنج دستگاه خودروی آنان نیز منهدم شد.

به گزارش خبرگزاری عراقی آوان نیوز، منابع نظامی عراقی اعلام کردند:۱۰ تروریست داعشی به دست نیروهای نظامی و داوطلبان عشایر عراق در تلعفر به هلاکت رسیدند.

شبکه تلویزیونی العراقیه نیز گزارش داد: قاسم عطا سخنگوی فرمانده نیروهای مسلح عراق اعلام کرد: منطقه جرف الصخر کامل پاکسازی شد و ده تروریست کشته شدند.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبری قرطاس نیوز عراق، وزارت کشور عراق یکشنبه اعلام کرد: کنترل گروهک داعش بر گذرگاههای مرزی طریبیل و ولید صحت ندارد و این دو گذرگاه با ظرفیت کامل در حال فعالیت هستند.

کنترل شهرهای اطراف سامرا بدست ارتش عراق

شبکه تلویزیونی العالم هم لحظاتی پیش درخبری فوری اعلام کرد نیروهای امنیتی عراق کنترل کامل شهرهای طارمیه، المشاهده، النباعی، الدجیل و البلد درحومه شهر سامرا را به دست گرفتند.

هلاکت مسوول امنیتی داعش در صلاح الدین

پایگاه اینترنتی خبری الوسط به نقل از سومریه نیوز اعلام کرد مسئول امنیتی  گروهک تروریستی داعش در منطقه العلم در جنوب صلاح الدین امروز در حملات هوایی  کشته و ۲۴ دستگاه خودروی این گروهک نیز منهدم شد.

پالایشگاه بیجی، در کنترل کامل دولت

امروز شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی خبر داد، وزارت دفاع عراق تصاویری از پالایشگاه بیجی، بزرگترین پالایشگاه نفت این کشور منتشر و تاکید کرد: پس از درگیری هایی با افراد مسلح داعش، این پالایشگاه کامل به کنترل دولت در آمده است.

ارتش عراق برنامه کاملی برای پاکسازی استان نینوا دارد

فرمانده نیروهای دفاع از تلعفر از طرح ریزی نقشه ای کامل و همه جانبه برای آزادسازی استان نینوا از چنگ تروریست های داعش، پس از پاک سازی شمال و حومه منطقه تلعفر خبر داد.

اسناد فاش شده: قطر، تروریست ها را برای جنگ در عراق تجهیز کرده ‌است

بر اساس سندی که به تازگی از سفارت قطر در طرابلس درز کرده است، دوحه نزدیک به ۱۸۰۰ نفر داوطلب را از کشورهای مغرب عربی و شمال آفریقا برای جنگ در کنار نیروهای داعش در عراق، تجهیز و مسلح نموده است.

بخش فارسی پایگاه اینترنتی العالم با درج این مطلب، افزود: در این سند که به امضای نایف عبدالله العمادی، قائم مقام سفارت قطر در مغرب رسیده، آمده است نیروهای داوطلب در پایگاههای الزنتان و بنغازی و الزاویه و مصراته در لیبی، علاوه بر آموزشهای نظامی، نحوه استفاده از سلاح های سنگین را نیز یاد گرفته اند.

در این نامه قائم مقام سفارت قطر در مغرب به دوحه پیشنهاد کرده است که این تروریست ها در سه نوبت از طریق بندر های لیبی به ترکیه و از آنجا از طریق منطقه کردستان به داخل عراق اعزام شوند.

عراق، همچنان در آماده باش

پس از اشغال استان نینوا به دست تروریست ها و پیشروی آنها به سمت استان صلاح الدین و تسلط بر برخی مناطق آن، و با توجه به نا امنی ایجاد شده، نوری مالکی نخست وزیر عراق دهم ژوئن ( ۲۰ خرداد ) در این کشور آماده باش کامل اعلام کرد.

مرجعیت عراق نیز با اعلام جهاد کفایی از کسانی که قادر به حمل سلاح و جنگ با تروریست ها هستند دعوت کرد تا برای پیوستن به نیروهای امنیتی و دفاع از میهن و ملت و اموال عمومی، داوطلب شوند.

جمعیت علمای اهل تسنن عراق نیز طی فتوایی مردم را دعوت به حمل سلاح و جنگ با داعش و مزدوران کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=132418

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر