2

رایزنی هیأت‌های ایران و سه کشور اروپایی ساعت ۱۵ به وقت وین

  • کد خبر : 133553
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳

رایزنی هیأت‌های ایران و سه کشور اروپایی ساعت ۱۵ و رایزنی هیأت ایرانی با طرف روس ساعت ۱۷ به وقت وین انجام خواهد شد.

در ادامه رایزنی‌های امروز هیأت مذاکره کننده ایرانی با هیأت‌های ۱+۵، قرار است تیم مذاکره کننده ایرانی به ریاست سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی با روسای هیأت‌های سه کشور اروپایی (آلمان، انگلستان، فرانسه) در گروه ۱+۵ ساعت ۱۵ به وقت وین به گفت‌‌وگو بنشیند.

سایمون گس، دو ریویر و هانس دیتر لوکاس ریاست هیأت‌های انگلستان،‌ فرانسه و آلمان را در این مذاکرات بر عهده دارند.

هیأت مذاکره کننده ایرانی به ریاست سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی همچنین با سرگئی ریابکوف نماینده روسیه در گروه ۱+۵ در ساعت ۱۷ به وقت محلی به رایزنی خواهد پرداخت.

ششمین دور مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ درباره راه حل جامع هسته‌ای صبح امروز (پنجشنبه) به ریاست ظریف و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقر سازمان ملل در وین رسما آغاز شد.

ظریف و تیم مذاکره کننده ایرانی دیروز صبح وارد وین شد و دیروز بعدازظهر نمایندگان روسیه و چین مشترکا با ظریف در محل اقامتش دیدار کردند و پس از آن رایزنی دوجانبه ظریف و اشتون در ساعت ۱۶ به وقت وین برگزار و یک ساعت به طول انجامید.

نشست سه جانبه ایران،‌ آمریکا و کاترین اشتون نیز بعدازظهر دیروز به ریاست ظریف، ویلیام برنز قائم مقام وزیر خارجه آمریکا و کاترین اشتون برگزار شد.

هیأت‌های ایران و آمریکا به ریاست سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه کشورمان و طرف آمریکایی ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز به وقت محلی به رایزنی دوجانبه پرداختند که حدود دو ساعت و نیم به طول انجامید.

در این دور از مذاکرات قرار است نگارش متن توافقنامه جامع هسته‌ای (برنامه اقدام مشترک جامع) انجام شود.

آنگونه که سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای اعلام کرده این بار سقفی برای مدت مذاکرات تعیین نشده، مگر تا ۲۰ ژوئیه (۲۹ تیر) که آخرین مهلت تعیین شده دوره ۶ ماهه برنامه اقدام مشترک است.

فارس/وی گفت: ما و همه طرف‌ها در ۱+۵، آقای ظریف و خانم اشتون از ۱۱ تا ۲۹ تیر در وین از فرصت موجود استفاده می‌کنیم تا به توافق نهایی برسیم.

معاون وزیر امور خارجه، نخستین اصل مدنظر برای تیم مذاکره ‌کننده هسته‌ای را حفظ عزت و استقلال همه‌جانبه کشورمان به‌ ویژه در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و فنی دانست و افزود: با تأکید بر این اصول تلاش خواهیم کرد به راه حلی عادلانه و منطقی برسیم و با تثبیت حقوق مردم ایران به عنوان اولویتی اساسی، این مذاکرات را با اقتدار، سربلندی، افتخار و پیروزی پشت سر بگذاریم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=133553

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر