1

اتفاقی که فصل را برای استقلال هموار می کند

  • کد خبر : 135260
  • ۲۶ تیر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰

استقلال در ۵ هفته ابتدایی ۴ بار در تهران و کرج به مصاف رقبا خواهد رفت.

ترکیب این فصل استقلال تهران، هواداران این تیم را امیدوار می کند که تیم محبوب شان در پایان لیگ چهاردهم به رتبه ای به مراتب بهتر از لیگ قبلی برسد و حتی مقام قهرمانی را از ان خود کند. آبی ها در این فصل در جام باشگاه های آسیا حضور ندارند و می توانند تمام تمرکزشان را بر روی رقابت های لیگ برتر بگدارند. استقلال در ۵ هفته ابتدایی ۴ بار در تهران و کرج به مصاف رقبا خواهد رفت و با توجه به اهمیت وافر هفته های ابتدایی، این موضوع می تواند کمک زیادی به آن ها بکند. سخت ترین دیدارهای نیم فصل اول این تیم در کنار دربی، بازی در زمین تیم های سپاهان  و تراکتور خواهند بود.
هفته اول

راه آهن- استقلال/ امید حمید به وحید!

برای آغاز مسابقه های لیگ برتر هیچ حریفی نمی تواند ایده آل تر از راه آهن باشد. این تیم تهرانی دیرتر از همه تیم های دیگر لیگ مربی اش را شناخته و دیرتر از همه وارد فصل نقل و انتقالات شده و هنوز هم وضع مدیریتی مشخصی ندارد. راه آهنی ها در این مسابقه به دو مهره در ابتدا و انتهای ترکیب خود دل خواهند بست. کادر فنی پرسپولیسی باشگاه راه آهن، احتمالا طالب لو را در مقابل خط حمله پرستاره حریف قرار می دهد و غلامی را نیز به نوک حمله می برد تا شاید به آمار عالی گلزنی هایش در مقابل استقلال اضافه کند. با این وجود بعید به نظر می رسد راه آهن با این فرصت کم شانس زیادی برای غلبه بر تیم امیر قلعه نویی داشته باشد.

هفته دوم:

استقلال- استقلال خوزستان/ شمشادها جوان شده اند

تیم عبدالله ویسی، یکی از متحول شده ترین تیم های لیگ چهاردهم خواهد بود. این تیم تا این لحظه ۱۲ بازیکن جدید جذب کرده و با ۱۰ بازیکن فصل گذشته خداحافظی کرده است. مربی جوان استقلال خوزستان در پایان فصل گذشته روی نام کعبی، مبعلی و میلاد میداوودی قلم قرمز کشیده و بیشتر به سراغ دعوت از بازیکنان جوان و دسته یکی رفته است. بازیکنانی که زمان می برد تا با شرایط لیگ تطبیق پیدا کنند و استقلال نیز یکی از تیم های منتفع از این ماجراست.

هفته سوم:

سپاهان- استقلال/ امید ابراهیمی و بازگشت به خانه

برخورد زودهنگام دو مدعی جدی قهرمانی در فولادشهر. هر دوی این تیم ها عملکرد فوق العاده ای در فصل نقل و انتقالات داشته اند و دست و دلبازترین تیم های حال حاضر فوتبال ایران به شمار می روند. دیدار با سپاهان یک محک بسیار جدی برای خط دفاعی تیم استقلال خواهد بود. بدون تردید گل نخوردن از تیمی که به صورت همزمان شریفی، سوکای، پریرا و خلعتبری را در اختیار دارد هرگز کار ساده ای نخواهد بود. بازگشت امید ابراهیمی به اصفهان می تواند یکی از نکات جالب توجه این دیدار باشد. او که چهره محبوبی در بین سپاهانی ها بود، پس از انتقال به استقلال باید در انتظار واکنش تند هواداران سپاهان باشد.

هفته چهارم:

استقلال-سایپا/ واویلا در آزادی پا به توپ می شود

تقابل تیم های مربیان منتقد سابق و فعلی کی روش، دو چهره ویژه در خود خواهد داشت. اولی میلاد میداوودی ست که بار دیگر به ورزشگاه آزادی بازمی گردد تا در مقابل تیم محبوب اش بازی کند و دومی شجاد شهباززاده است، که رو در روی تیم فصل گذشته خود قرار خواهد گرفت.

هفته پنجم

پیکان- استقلال/ سید ساموئل! 

تا پایان هفته پنجم، ۳ بازی را در تهران و یک بازی را در کرج برگزار می کند. این موضوع می تواند به تثبیت این تیم در رده های بالای جدول کمک شایانی کند. در جدال استقلالی ها با تیم تازه لیگ برتری شده پیکان که جزو باشگاه های ثروتمند داخلی ست، دو بازیکن مهم ترین نقش را ایفا می کنند. سیدمهدی رحمتی و جی لوید ساموئل. این دو بازیکن بالاخره پس از کش و قوس های فراوان از استقلال جدا شدند و از آن جایی که جدایی رحمتی حاشیه ها و بیانیه های زیادی در پی داشت، این بازیکن احتمالا از انگیزه بالایی در مقابل آبی ها برخوردار خواهد بود.

هفته ششم: 

استقلال- گسترش/ محسن، فروزان می شود؟

آبی های تهران فصل گذشته را با پیروزی برابر آبی های تبریز در یادگار امام آغاز کرده بودند اما در نیم فصل دوم و در ورزشگاه آزادی به نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل با این تیم دست پیدا نکردد. دیدار مرحله رفت دو تیم همان مسابقه ای بود که بایرامی را به فوتبال ایران معرفی کرد. چهره خاص این دیدار طبعا محسن فروزان است. گلری که در انتهای فصل گذشته اتهام های عجیبی به هم بازیانش در گسترش زد و حالا در لباس یک تیم آبی دیگر رو در روی آن ها قرار می گیرد.

هفته هفتم:

نفت مسجدسلیمان- استقلال/ هله دان دان

این اولین میزبانی نفت از سرخابی ها در شهر مسجدسلیمان به شمار خواهد رفت و طبعا نبض این منطقه را از ساعت ها قبل از بازی در اختیار خواهد گرفت. حساسیت فوق العاده این دیدار برای اهالی مسجدسلیمان که بالاخره بعد از سال ها آرزوی لیگ برتری شدن تیم شان رنگ تحقق گرفت، احتمالا از جنبه های فنی مسابقه خواهد کاست. مدافعان استقلال در این مسابقه باید به شدت مواظب کلاه کج باشند تا این بازیکن یک بار دیگر دروازه این تیم را باز نکند.

هفته هشتم:

استقلال- نفت تهران/ آزمونی برای علی منصور

بعد از مهمانی در زمین نفت مسجدسلیمان، آبی ها میزبان نفت تهران خواهند بود. نفت در فصل گذشته موفق شد ۴ امتیاز از استقلال بگیرد اما حالا دیگر نه وریا غفوری را دارد که از میانه های میدان دروازه این تیم را باز کند و نه رضا نوروزی را که تیر خلاص را در دقیقه ۹۳ وارد آورد. نفت نسبت به فصل گذشته تیم کم مهره تری به نظر می رسد اما هنوز هم کارش را با یک سرمربی جوان ادامه می دهد. علیرضا منصوریان که شاید از همین حالا نیم نگاهی هم به آینده نیمکت استقلال دارد، در این فصل و در این مسابقه عیار سرمبیگری خود را به نمایش خواهد گذاشت.

هفته نهم:

استقلال- فولاد/ دوباره دبل می شوند؟

مدافع عنوان قهرمانی رقابت های لیگ برتر، فصل گذشته در مقابل استقلالی ها «دبل» شد. آن تیم پرستاره در هر دو دیدار موقعیت های گل را یکی پس از دیگری به هدر داد و چیزی نمانده بود به خاطر شکست برابر استقلال در هفته ماقبل پایانی قهرمانی را از دست بدهد اما در نهایت این عنوان را تصاحب کرد. عملکرد فولاد تا به اینجا در فصل نقل و انتقالات نشان می دهد مدیران این باشگاه برنامه ای برای حضور دوباره در جمع مدعیان ندارند. این تیم ۱۰ بازیکن از جمله سوشا مکانی، عبدالله کرمی، لوسیانو پریرا، لیندرو چاوز و غلامرضا رضایی را از دست داده و تنها با دو مهره جدید قرارداد امضا کرده است. در این شرایط آن ها احتمالا باز هم در مقابل استقلال شکست خواهند خورد.

هفته دهم:

ذوب- استقلال/  به یاد آخرین دیدار

یحیی گل محمدی، یکی از سخت ترین رقبای فصل گذشته باشگاه استقلال بود. او در فصل گذشته نشان داد تبحر ویژه ای در امتیاز گرفتن از استقلالی ها دارد و حالا باید دید که آیا در تیم جدید نیز این توانایی ها را به نمایش خواهد گذاشت یا خیر؟ آخرین تقابل دو تیم در فولادشهر با برتری ذوبی ها به پایان رسیده است.

هفته یازدهم:

استقلال- ملوان/ نوستالژی ۴ تایی ها

قوهای سپید انزلی به لحاظ آغاز تمرین های آماده سازی برای حضور در لیگ چهاردهم، نخستین تیم لیگ برتری بوده اند. آن ها در پایان فصل قید تمدید قرارداد با اسکوچیچ را زدند و دغاغله؛ فشنگچی و شاهین ثاقبی را نیز از دست دادند اما با به خدمت گرفتن انبوهی از بازیکنان جوان به اضافه اولادی، برنامه ریزی برای آینده را استارت زدند. مهرداد اولادی دوران کوتاه مدت ناامیدکننده ای در استقلال داشت و با مصاحبه هایش نشان داد دل خوشی از کادر فنی این تیم ندارد. او یکی از مهم ترین بازیکنان ملوان خواهد بود. به ویژه در مسابقه ای که استقلالی ها برای انتقام از شکست ۴ تایی فصل گذشته شان به آن قدم می گذازند.

هفته دوازدهم:

پدیده – استقلال/ سیاوش عصبانی، عنایتی آرام

کمتر کسی انتظار داشت امیر قلعه نویی بالاخره قید همکاری طولانی مدت با سیاوش اکبرپور را بزند و او را راهی تیم دیگری کند. استقلالی ها که در پست اکبرپور مهره های خوبی در اختیار دارند، چند روز قبل به او اعلام کردند که دیگر جایی در باشگاه تهرانی ندارد و این بازیکن نیز به سرعت با باشگاه پدیده قرارداد امضا کرد. در کنار اکبرپور، رضا عنایتی نیز این روزها در پدیده حضور دارد و یکی دیگر از استقلالی های سابق تیم مشهدی ست. باید دید که آیا مرزبان می تواند به کمک این مهره ها استقلال را شکست دهد و یا اینکه روند نتایج خوب آبی ها در مشهد ادامه پیدا می کند؟

هفته سیزدهم:

استقلال- صبا/  دست های خالی

از عنایتی گرفته تا فرید کریمی و سلیمان فلاح و امرایی و اکبر صادقی، صبا تقریبا همه مهره های اصلی فصل گذشته اش را به تیم های دیگری فرستاده است. آن ها جوان های زیادی را خریداری کرده اند اما تشخیص اینکه هر یک از این بازیکن های کم سن و سال در شراسط فعلی در چه سطحی قرار دارند کمی دشوار به نظر می رسد. جدال صمد و امیر، مسابقه ای بین دو تیم کاملا متفاوت است. نبرد دست های خالی در برابر دست های شدیدا پر.

هفته چهاردهم:

تراکتور- استقلال/ یادگاری مهدی و میلاد

تا پیش از خرید آل نعمه، وضعیت تراکتور در فصل نقل و انتقالات ناامیدکننده به نظر می رسید اما این تیم با جذب دو مدافع در روزهای اخیر و آغاز مذاکرات برای تمدید با کریم انصاری فرد کمی آرامش به هوادارانش هدیه کرده است. این تیم در دیدار فصل گذشته در یادگار امام استقلال را متوقف کرد. تجربه نشان داده است آن ها در این ورزشگاه بیشتر توانایی شکست پرسپولیس را دارند تا استقلال. میلاد فخرالدینی و مهدی کریمیان، شاه مهره ای استقلال در این مصاف به شمار می روند. آن ها از تیم تبریزی راهی تیم تهرانی شده اند.

هفته پانزدهم:

استقلال- پرسپولیس/ حمله کن، حمله قشنگه!

برای اولین بار در تاریخ، تیم های استقلال و پرسپولیس در هفته پایانی نیم فصل اول لیگ برتر با هم دیدار می کنند. دیداری که جنجالی ترین نتیجه اش می تواند تساوی صفر صفر باشد!  در این فصل استقلال تیم پرمهره تری محسوب می شود و باید منتظر استراتژی قلعه نویی برای این مسابقه ماند. آیا او باز هم تیمش را به دفاع می برد تا رکوردش را حفظ کند و یا اینکه این بار یک ترکیب هجومی را در برابر پرسپولیس در زمین قرار می دهد؟

آی اسپورت

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=135260

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر