2

شرکتهای بزرگ امریکایی و وال استریت عامل بیکاری در آمریکا

  • کد خبر : 13760
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۸

“شرکت‌ها عامل بیکاری در امریکا هستند” پل کریگ روپرت، معاون سابق وزیر خزانه داری امریکا یکی از مقامات پیشین وزارت خزانه داری امریکا می گوید، شرکتهای بزرگ امریکایی و وال استریت عامل بیکاری در این کشور هستند، زیرا فرصت­های شغلی را به خارج از امریکا منتقل می­کنند. پل کریگ روبرت، معاون پیشین وزیر خرانه­داری امریکا […]

“شرکت‌ها عامل بیکاری در امریکا هستند”

پل کریگ روپرت، معاون سابق وزیر خزانه داری امریکا
یکی از مقامات پیشین وزارت خزانه داری امریکا می گوید، شرکتهای بزرگ امریکایی و وال استریت عامل بیکاری در این کشور هستند، زیرا فرصت­های شغلی را به خارج از امریکا منتقل می­کنند.

پل کریگ روبرت، معاون پیشین وزیر خرانه­داری امریکا در گفت­وگوی اختصاصی با شبکه پرس تی­وی گفت: “تا زمانی که وال استریت و شرکت­های بزرگ امریکایی از انتقال فرصت­های شغلی مردم امریکا به کشورهایی که نیروی کار ارزان­تری دارند سود می­برند، اقتصاد امریکا بهبود نخواهد یافت.”

این معاون پیشین وزیر خرانه­داری امریکا همچنین به میلیون­ها شغل برای طبقه متوسط اشاره کرد که توسط شرکت­های بزرگ امریکایی در کشورهایی همچون هند و چین به عنوان کشورهای برخوردار از نیروی کار ارزان ایجاد شده است.

وی در ادامه افزود: “وال استریت با سود بردن توان می­گیرد، لذا با واسطه­گری در زمینه اشتغال به سود می­رسد.”

روبرت گفت، زمانی که مشاغل مبنای مالیاتی خود را از دست می?دهند، درآمد مصرف­کننده، تقاضای مصرف­کننده و تولید ناخالص داخلی اقتصاد کاهش خواهد یافت.

بر پایه گزارش وزارت کار امریکا، میزان بیکاری در این کشور از اواخر ماه ژوئن تا کنون بر خلاف انتظار به بالاترین سطح خود رسیده است و در روزهای پایانی ماه سپتامبر با کاهش بیشتری مواجه خواهد شد.

این در حالی است که افزایش قیمت پوشاک، خودرو و اجاره بهای مسکن در امریکا، روند تورم سالانه در این کشور را در مقایسه با سه سال گذشته تسریع کرده است.

وزارت کار امریکا هفته گذشته با انتشار گزارشی اعلام کرد از سال ۱۹۴۵ تا کنون، فقط در آگوست سال ۲۰۱۱ میزان اشتغال­زایی در این کشور صفر بوده و نرخ بیکاری همچنان ۹٫۱ است.

در حال حاضر، نرخ بیکاری در امریکا ۹٫۱ درصد اعلام شده است که این میزان حتی در مقایسه با زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان که در دهه ۱۹۸۰ به قدرت رسید، بدتر است.

در همین حال، باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا لایحه­ای ۴۴۷ میلیارد دلاری برای تحرک در اقتصاد و ایجاد شغل به کنگره این کشور پیشنهاد کرده است که شامل ۴۹ میلیارد دلار افزایش مزایای بیکاری و معافیت­های مالیاتی برای آن دسته از شرکتهای امریکایی می­شود که کارگران جدید استخدام کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=13760

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر