3

وزیر دفاع آلمان :همه چیز به تصمیم آمریکا بستگی دارد.

  • کد خبر : 13889
  • ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۷

وزیر دفاع آلمان خواستار تصمیم‌گیری درباره کاهش و بیرون رفتن نیروهای ارتش این کشور در افغانستان شد. وی در عین حال عنوان کرد هنوز بسیار زود است از آمار و برنامه دقیق این هدف حرفی به میان آورده شود. “توماس دمزییر” می‌خواهد در هفته‌های پیش رو درباره کاهش شمار نیروهای آلمانی در افغانستان تصمیم‌گیری کند. […]

وزیر دفاع آلمان خواستار تصمیم‌گیری درباره کاهش و بیرون رفتن نیروهای ارتش این کشور در افغانستان شد. وی در عین حال عنوان کرد هنوز بسیار زود است از آمار و برنامه دقیق این هدف حرفی به میان آورده شود. “توماس دمزییر” می‌خواهد در هفته‌های پیش رو درباره کاهش شمار نیروهای آلمانی در افغانستان تصمیم‌گیری کند. وی گفت، هنوز بسیار زود است تا از برنامه‌ای دقیق در این باره حرفی زد. او همچنین می‌خواهد تصمیم‌گیری بر سر کاهش شمار این نیروها را با تمدید ماموریت آنها در سال آینده پیوند دهد.

دمزییر در دیدارش با سربازان آلمانی در افغانستان اعلام کرد، پیش از کاهش شمار نیروها باید با هم‌پیمانان این کشور توافق‌هایی صورت گیرد. وی گفت: «همه چیز به تصمیم آمریکا بستگی دارد. موضوع تعیین کننده این است که نیروهای امنیتی افغانستان با چه توانی بتوانند فرماندهی را به دست بگیرند. می‌خواهم تصمیم بر سر شمار نیروها را برای سال ۲۰۱۲ و تمدید زمان ماموریت‌شان با هم پیوند بدهم.»

این وزیر کابینه آنگلا مرکل از سیاست کاهش نیروها دفاع کرده و آن را “درست” خواند. وی ادامه داد: «کار درست و مهم، آموزش ارتش افغانستان است؛ آن‌هم به گونه‌ای که رفته رفته بتواند امنیت را برقرار کند؛ نخست با همراهی ما و سپس بدون ما.»

“بوندستاگ”، پارلمان آلمان باید تا پایان ژانویه ۲۰۱۲ درباره ماموریت تازه نیروهای ارتش در افغانستان تصمیم‌گیری کند. تا آن زمان دوره ماموریت نیروهای کنونی که شمارشان به ۵۳۵۰ نفر می‌رسد، پایان می‌یابد.

دمزییر در این سفر اعلام نشده که سومین بازدید وی از افغانستان از آغاز دوره وزارتش شمرده می‌شود، همچنین قصد دارد، نظر سربازان آلمانی را درباره اوضاع و ارزیابی شخصی‌شان از شرایط افغانستان را جویا شده و پرسش‌های احتمالی درباره به کارگیری نیروهایی تازه نفس و یا تجهیزات بیشتر نظامی را پاسخگو باشد.

وی همچنین گفت: «اکنون نه تعیین زمان دقیق که به دست آوردن استراتژی روشن برای پیاده سازی خوب و جدی از اهمیت برخوردار است. این که چه تعدادی در افغانستان بمانند نمی‌تواند دستوری سیاسی از سوی مقام‌های بالا باشد.»

دولت آلمان بر اساس برنامه کنونی در شروع سال آینده میلادی نیروهایش از افغانستان را بیرون خواهد برد و جابه‌جایی را از نزدیک به ۵ هزار نفری آغاز می‌کند که پیش از همه روانه افغانستان شده‌اند. به گفته دمزییر شمار و برنامه دقیق خروج این نیروها پس از توافق با هم‌پیمانان جهانی روشن خواهد شد.

آمریکا با یکصد هزار سرباز، دو- سوم اکثریت نیروهای بین‌المللی را در افغانستان در اختیار دارد. آلمان پس از انگلیس بیشترین نیروها را به این کشور آسیایی فرستاده و فرماندهی نیروها در شمال افغانستان نیز به عهده این کشور است. قرار است تمام نیروهای خارجی تا سال ۲۰۱۴ خاک افغانستان را ترک کنند.

“گوئیدو وستروله”، وزیر امور خارجه آلمان شنبه گذشته اطمینان داد، دولت این کشوربه برنامه واگذاری کامل و گام به گام مسئولیت امنیت به نیروهای افغان تا سال ۲۰۱۴ پایبند است.

وی هم‌چنین به روزنامه آلمانی “فرانکفورتر روندشاو” گفت: «جامعه جهانی باید پس از خروج نیروهای ناتو هم در کنار افغانستان باشد.»

با کشته شدن سه سرباز ناتو در روز یکشنبه شمار کشته‌های این ائتلاف در افغانستان در ماه سپتامبر به ۲۴ و در سال ۲۰۱۱ به ۴۲۹ نفر رسیده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=13889

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر