2

رهبر معظم انقلاب فرد ناشناخته‌ای نیست و نمی‌توان با فردی مقایسه شود

  • کد خبر : 14124
  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۴

علامه محمد تقی مصباح‌یزدی ظهر امروز در دیدار با اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور اظهار داشت: باید به جایگاه خود در عالم هستی توجه داشته باشیم تا به انتخاب راه و رفتارهای خاص بپردازیم.وی با اشاره به وظایف انسان‌ها در عالم هستی گفت: همه ما علاقمندیم وجودمان هرچه بهتر و بیشتر برای تکامل خودمان و […]

علامه محمد تقی مصباح‌یزدی ظهر امروز در دیدار با اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور اظهار داشت: باید به جایگاه خود در عالم هستی توجه داشته باشیم تا به انتخاب راه و رفتارهای خاص بپردازیم.وی با اشاره به وظایف انسان‌ها در عالم هستی گفت: همه ما علاقمندیم وجودمان هرچه بهتر و بیشتر برای تکامل خودمان و برای هدف آفرینش انسان‌ها باشد یعنی وسیله خیر بیشتری، خیری که نتیجه‌اش در این عالم و عالم ابدی قرار گیرد.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: نوع فعالیتی که انتخاب می‌کنیم باید در راستای تکامل عالم باشد و انگیزه‌ای که ما برای انتخاب کار و راه داریم باید ارتباط ما را با خدا تقویت کند.

وی با بیان اینکه خدای متعال در این دوران منتی بر جامعه ما گذاشته است که نظیرش را در هیچ دوره‌ای از تاریخ سراغ نداریم، گفت: مسئله پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) و جانشینی مقام معظم رهبری چیزی نیست که در فرمول‌های ساده‌ای ما بتوانیم به‌دست بیاوریم یا با عدد و ارقامی بخواهیم مقایسه کنیم.

علامه مصباح ‌یزدی خاطرنشان کرد: پس از سی و چند سال شما مشاهده می‌کنید پس لرزه‌های زلزله‌هایی که از طرف امام در عالم استکباری به وجود آمده بود اکنون در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا یکی پس از دیگری سلسله‌وار به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: امروز در یمن، بحرین و مصر مقدمات انقلاب خود را پشت سرگذاشتند و مردم تأکید دارند که ما تظاهرات مسالمت‌آمیز داشته و از اسلحه استفاده نکردیم و این تفکر از سوی امام خمینی(ره) در ۵۰ سال گذشته بنیان گذاشته شد.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت: مجاهدانی که پرچم‌دار جنگ‌های مسلحانه بودند از آخوندی که در حوزه درس خوانده بود انتظار این انقلاب را نداشتند و حتی سیاستمداران هم نقش امام خمینی(ره) را نمی‌پذیرفتند.

وی تصریح کرد: امام برای ساقط کردن رژیم شاهنشاهی آمده بود ولی سیاستمداران حرف امام خمینی(ره) را نمی‌پذیرفتند و در نهایت مجبور شدند اعتراف کنند که افکار آنها اشتباه بود چراکه افکار امام خمینی(ره) از روح اسلام سرچشمه گرفته و از فلسفه آفرینش سرمشق می‌گرفت.

علامه مصباح‌یزدی بیان کرد: نعمت وجود امام خمینی(ره) اکنون از دست رفته است و خدای متعال بر ما منت گذاشت و فردی را برای ما تعیین کرد که دوست و دشمن اعتراف دارند که در عالم بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه ارزیابی ارزش نعمت رهبری امکان‌پذیر نیست، گفت: همه مزایا مانند علم‌، تقوا، خداترسی و پشتکار در وجود ایشان وجود دارد و تردیدی در این حوزه وجود ندارد و زمانی می‌توانیم از این نعمت‌ها قدردانی کنیم که به درستی آنها را بشناسیم.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: در این دهه‌های اخیر طوفان‌های سهمگین اتفاق افتاد که جای امیدی باقی نمانده بود و تدبیر اندیشمندانه رهبر معظم انقلاب توانست کشتی انقلاب را به ساحل برساند و از طوفان نجات دهد.

وی ادامه داد: از تدبیرهای مهم یک رهبر است که هر حرف را به موقع و با تدبیر مناسب بیان کند و بدون تردید بسیاری از مطالب است که هنوز ایشان به نزدیک‌ترین افراد به طور صریح بیان نکرده است.

علامه مصباح‌یزدی عنوان داشت: ایشان دشمنانی را می‌شناسند که بزرگترین ضربه‌ها را می‌توانند به انقلاب بزنند ولی نمی‌توانند معرفی کنند و اهدافی که در حرکت‌ها دنبال می‌کنند را به طور صریح عنوان نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان سرسخت نتوانستند یک مورد را به طور دقیق نشان دهند که تصمیم اشتباه گرفته‌اند و آمریکا و اروپا گفته‌اند تا این رهبر وجود دارد دشمنان هیچ فعالیتی نمی‌توانند انجام دهند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت اطاعت از فرمایشات رهبری بیان داشت: باید سخنان ایشان را با گوش و چشم بپذیریم چراکه به عنوان اصلی انکارناپذیر قلمداد می‌شود و گروه‌های دیگر که درک نکرده‌اند و از روی حسادت و رقابت نمی‌خواهند زیر بار بروند یا وابستگی با خارج دارند.

وی خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که مسئله ولایت فقیه را شناخته‌ایم و انگیزه‌ای برای مخالفت نداریم بلکه همه انگیزه‌ها سمت و سو را تعیین می‌کند تا هر چه بیشتر و بهتر از ایشان تبعیت کنیم.

علامه مصباح‌یزدی اظهار داشت: تحولاتی در دهه اخیر در کشور به ویژه در فتنه ۸۸ اتفاق افتاد و در این جریانات کسانی‌ که انتظارش را نداشتیم، اشتباهاتی مرتکب شدند و همچنین برخی افراد که سوابق خطا و لغزش فراوان داشتند و دارند هم بودند که از اشتباهات آنها تعجب نمی‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که غیر از معصومان برای فردی عصمت قائل نیستیم و از کسانی ‌که تجربه و تخصص آنها در بعد خاصی است نمی‌توان توقع داشت در ابعاد دیگر نیز امتیاز بالا کسب کنند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت: از دانشجویی که در رشته فنی و مهندسی درس خوانده نمی‌توان توقع داشت مانند رهبری که از ابتدای کودکی خود را در محیط دینی و تحت سرپرستی علمای برجسته دیده و مورد توجه بزرگترین علمای کشور بوده یعنی مانند امام خمینی(ره) فکر کند و مسائل سیاسی را مانند ایشان تحلیل کند.

وی تصریح کرد: این انتظار وجود دارد کسانی در کشور وجود داشته باشند که مانند مقام معظم رهبری، اسلام را در عمق و گستره خود بشناسند و این فرد را باید در مراجع جست‌وجو کرد ولی هر مرجعی را شامل نمی‌شود و همه مراجع نمی‌توانند اسلام را مانند امام خمینی(ره) بشناسند.

علامه مصباح‌یزدی بیان کرد: لازم است محور رفتار، فکر، فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی را در یک مکان جست‌وجو کرده و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در سطح جامعه سعی کنیم بصیرت را گسترش دهیم. از ساده‌انگاری و سطحی‌نگری بپرهیزیم و سعی کنیم با بررسی مسائل به صورت عمیق‌تر دیگران را نجات دهیم.

وی عنوان داشت: عوامل روانی در افراد مانند رقابت‌ها و حسادت‌ها و دلبستگی‌های مادی به پول و مقام وجود دارد که مانع پیشرفت می‌شود و لازم است غفلت نکرده و مواظب باشیم مبتلا نشویم و بدانیم کسانی‌که دارای این شاخصه هستند در یک مکانی ضربه خود را می‌زنند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: اگر به گله‌ای بی‌چوپان ۲ گرگ گرسنه حمله کند چیزی بر جای نمی‌گذارد و ضرر این گرگ‌ها برای این گله بیش از ضرر محبت مال و مقام در دین مسلمان نیست.

وی خاطرنشان کرد: کسانی ‌که به جنون ثروت‌اندوزی مبتلا می‌شوند جایی برای دین نمی‌گذارند و همه مقام‌ها را می‌خواهند ببلعند و در جامعه نیز افرادی که گرفتار این امر شوند انتظاری برای سلامت آنها نیست.

علامه مصباح‌یزدی عنوان داشت: باید اشخاص را بشناسیم و میزان دلسوزی آنها برای دین سنجیده شود و این نکته بیان نشود که ما که علم غیب نداریم.

وی افزود: کسی وجود ندارد که زندگی امام خمینی(ره) و امثال ایشان مانند مقام معظم رهبری را مشاهده کند و نفهمد که اهل دنیا، پول و مقام نیستند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری به فرزندانش بیان داشت: نخستین توصیه مقام معظم رهبری به فرزندانش این است که اجازه نمی‌دهند فرزندانشان در مسائل اقتصادی وارد ‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرد ناشناخته‌ای نیست و نمی‌توان با فردی مقایسه شود که به انواع و اقسام به متملکاتش افزوده می‌شود.

علامه مصباح‌یزدی با خطاب قرار دادن اعضای اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: اقشار مختلف مردم از نظر سطح فهم متفاوت هستند و دانشجو در مسیری قرار دارد که می‌تواند بهترین خدمات در زمینه اختراع و اکتشاف را بدهد و در صورت رهبری صحیح در نیت خالص باشد و شما می‌توانید موقعیت بزرگترین شخصیت‌های عالم را کسب کنید البته سختی‌هایی دارد/فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=14124

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. حالا…اماهاشمی ورهبرازارکان نظام هستند.هیپکس برای رهبرمثل هاشمی نیست وبه گفته امام نهضت زنده است چون هاشمی زنده وبیداراست.

  2. سلام آقا علی..
    مگه زبیر هم زمانی به گفته مولا(ع) از اهل بیت(ع) نبود؟
    بالاتر از این دیگه چیزی هست؟؟؟
    هاشمی هم یک وقت سردار سازندگی بود،یک وقت از متعصب ترین افراد انقلاب بود وکارها واقداماتش را کسی انکار نمی کند ولی مگه همین امام(ره)نفرمودند:ملاک حال فعلی ست..؟
    مثل این می ماند که خداوند در قرآن هنگام بیعت اولی و دومی با پیامبر(ص)در زیرشجره در قرآن می فرماید که من از اینان راضی شدم،آیا این به این معناست که هیچگاه امکان انحراف نخواهند داشت؟؟برادر من این که دیگه خیلی روشنه…

  3. علاوه بر این مگه خود امام خامنه ای(مدظله)درنماز جمعه نفرمودند که من با هاشمی اختلاف نظر دارم والبته نظرات رئیس جمهور(احمدی نژاد)به من نزدیک تر است،
    پس چرا الکی میگید هیچ کس برای امام سیدعلی مثل هاشمی نمیشه؟؟؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر