1

علت تخطئه جبهه پایداری انقلاب اسلامی

  • کد خبر : 14172
  • ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۹:۴۳

غلامحسین الهام عضو مؤسس جبهه پایداری انقلاب اسلامی ایران در گفت‌وگوی مشروح با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره ادعای وابستگی جبهه پایداری به دولت، نماینده داشتن برخی اشخاص حقوقی مسئول در کمیته ۷+۸ و غیره پاسخ گفت. * علت تخطئه جبهه پایداری انقلاب اسلامی وی در ابتدای گفتگوی مشروح خود با فارس، درخصوص اظهارات اخیر […]

غلامحسین الهام عضو مؤسس جبهه پایداری انقلاب اسلامی ایران در گفت‌وگوی مشروح با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره ادعای وابستگی جبهه پایداری به دولت، نماینده داشتن برخی اشخاص حقوقی مسئول در کمیته ۷+۸ و غیره پاسخ گفت.

* علت تخطئه جبهه پایداری انقلاب اسلامی

وی در ابتدای گفتگوی مشروح خود با فارس، درخصوص اظهارات اخیر لاریجانی که جبهه پایداری را منسوب به دولت کرده است، گفت: این حرف یک مبنا دارد که ما بر روی آن حرف داریم و آن اینکه احمدی‌نژاد “اخ” است. اینها یک مشکل بنیادی با احمدی‌نژاد دارند و به همین خاطر می‌خواهند این جبهه را با آن مبنا تخطئه کنند.

* عده‌ای از بغض احمدی‌نژاد به دامن فتنه‌گران افتادند

وی ادامه داد: کسانی که این حرف را می‌زنند افرادی هستند که از بغض احمدی‌نژاد از مسئولیت خطیرشان نسبت به نظام غفلت کردند و در فتنه ۸۸ یک تخلف بزرگ و غفلت تاریخی را در کارنامه سیاسی خود به جا گذاشتند.

* ساکتین در فتنه برای فرار از پاسخگویی جبهه پایداری را متهم می‌کنند

عضو مؤسس جبهه پایداری انقلاب اسلامی یادآور شد: کسانی که در فتنه ۸۸ سکوت کردند برای فرار از پاسخگویی به همین ادبیات تمسک می‌کنند که این بدترین شیوه از پاسخگویی یک شخصیت سیاسی است در حالی که یک شخصیت سیاسی باید پاسخگوی رفتار سیاسی‌اش در برهه‌های حساس زمانی باشد.

الهام با بیان اینکه فتنه‌گران آشکارا پرچمشان را علیه نظام اسلامی بلند کرده بودند و این مطلبی نبود که غیرقابل فهم باشد، اظهار داشت: کسانی که در فتنه ۸۸ سکوت کردند باید پاسخ دهند که چه مشکلی با احمدی‌نژاد داشته‌اند که برای فرار از آن به فتنه‌گران باید پناه می‌بردند.

* حامی برخی از دیدگاه‌های احمدی‌نژاد هستیم

وی افزود: ما با احمدی‌نژاد بر سر بعضی دیدگاه‌های او نه تنها مشکلی نداریم بلکه حامیش بوده و هستیم البته این دیدگاه شخصی بنده است.

عضو مؤسس جبهه پایداری تأکید کرد: احمدی‌نژاد سیطره اشرافیت را در این کشور شکسته، مردم را با فرهنگ انقلاب پیوندی دوباره داد و قدرت گفتمان انقلاب را در دوره‌ای که جریانات اصلاحات و سازندگی و گفتمان‌های انحرافی دنبال زدن نظام بودند، متجلی کرد که اینها موفقیت‌های احمدی‌نژاد بود که رهبری بر آن صحه گذاشتند. در هیچ دولتی مثل دولت نهم مقام معظم رهبری تأیید گفتمانی از دولت نداشته است. بنابراین چرا باید بر سر این خصائص مثبت با احمدی‌نژاد مشکل داشته باشیم که اگر مشکل داشته باشیم یعنی مشکلمان مبنایی است. بنابراین با افتخار می‌گوییم با آن مسائل مشکل نداریم. ما حامی این مسائل بوده‌ایم.

* در کنار احمدی‌نژاد جریان شکل گرفت که به دنبال انحراف گفتمان انقلاب است

الهام با اشاره به اینکه در حاشیه احمدی‌نژاد جریانی پا گرفت که به دنبال انحراف در گفتمان انقلاب بود، گفت: جریان انحرافی دنبال این بود که احمدی‌نژاد را از گفتمان انقلاب دور کند و تصویری از او در عرصه مدیریت و اجرا و تفکر بروز دهد که با این گفتمان تفاوت بنیادی و اساسی دارد و گام‌هایی برداشت و در جاهایی علائمی نشان داد که نگرانی‌ها را برای این تغییر گفتمانی در بعضی از زاویه‌های ایجاد کرد و لذا همان باعث شد که رهبری انقلاب که تأیید گفتمانی کامل از دولت داشتند و تصریح کردند که گفتمان دولت دهم گفتمان دولت نهم است برخی نگرانی‌هایشان را در نقد گفتمانی بروز دادند چنانچه در همین دیدار اخیر دولت با ایشان این مسائل مطرح شد.

* دغدغه‌هایمان در جبهه پایداری همان دغدغه‌های رهبر انقلاب است

وی افزود: دغدغه‌هایی که مقام معظم رهبری دارند دغدغه‌های گفتمانی است که در دولت نهم شکل گرفته و باید تداوم داشته باشد. بنابراین این دغدغه‌ها، دغدغه‌های دوستان ما در جبهه پایداری نیز هست و اینها مسئله اصلی ما است و این دوستان ما نه کینه با احمدی‌نژاد دارند و نه عامل احمدی‌نژاد هستند و کسانی که می‌خواهند دوستان ما در جبهه پایداری را عامل احمدی‌نژاد بنامند پس اینها چیز دیگری هم می‌گویند یعنی اینکه احمدی‌نژاد جریان انحرافی است و خود این موضوع یک انحراف است و ما با آنها سر این مسئله مشکل بنیادی داریم.

* حضور نماینده لاریجانی در ۸+۷ اجتهاد در نص صریح رهبری است

عضو موسس جبهه پایداری در پاسخ به این سؤال که علی لاریجانی نماینده خود در کمیته ۸+۷ را نه نماینده خود، بلکه نماینده طیفی از اصولگرایان می‌داند آیا شما این موضوع را درست می‌دانید، گفت: اینجا نص وجود دارد در نهی رهبری. در برابر نص چرا اجتهاد باید کرد. رهبری فرمودند “مسئولان قوا در انتخابات مداخله نکنند”. اینها از جایگاه رئیس قوه مقننه در این عرصه انتخابات دارند ورود آشکار می‌کنند.

* حضور نماینده لاریجانی در ۸+۷ مصداق دخالت قوا در انتخابات است

الهام در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس مبنی براینکه با توجه به گفته‌هایتان آیا شما حضور نماینده لاریجانی در کمیته ۸+۷ را دخالت در انتخابات می‌دانید؟ خاطرنشان کرد: حضور نماینده لاریجانی در کمیته ۸+۷ را مشمول این تذکر مقام معظم رهبری می‌دانیم و پاسخ این را دریافت نکردیم.

* یک پیشنهاد برای لاریجانی و جبهه پیروان

وی افزود: بالاخره باید مشخص شود که علی لاریجانی یا نماینده وی در کمیته ۸+۷ از نظر جهت‌گیری‌های سیاسی در جبهه پیروان خط امام و رهبری بوده یا نه، در حالی که جبهه پیروان خط امام و رهبری در کمیته ۸+۷ نماینده دارد و اگر لاریجانی از جبهه پیروان خط رهبری خارج شده این را اعلام کند و اگر جبهه جدید و جریان جدیدی را نمایندگی می‌کند باید بگوید کدام جریان است بنابراین همان جریان می‌تواند نماینده داشته باشد نه شخص لاریجانی.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=14172

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر