2

اپوزیسیون در بین ایرانیان خارج از کشور هم جایگاهی ندارد

  • کد خبر : 14243
  • ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۷

اپوزیسیون در بین ایرانیان خارج از کشور هم جایگاهی ندارد می دانیم ایرانیان خارج از کشور به سبب سرخوردگی از اپوزیسیون، فاقد علاقه به ارتباط گیری مجدد با اپوزیسیون است، به گونه ای که رابطه خود با اپوزیسیون را قطع کرده اند. به گزارش افق – جام نیوز؛ سایت پارس دیلی نیوز در تاریخ ۲۰ […]

اپوزیسیون در بین ایرانیان خارج از کشور هم جایگاهی ندارد

می دانیم ایرانیان خارج از کشور به سبب سرخوردگی از اپوزیسیون، فاقد علاقه به ارتباط گیری مجدد با اپوزیسیون است، به گونه ای که رابطه خود با اپوزیسیون را قطع کرده اند.

به گزارش افق – جام نیوز؛ سایت پارس دیلی نیوز در تاریخ ۲۰ آگوست (۲۹ شهریور) دست به انتشار مقاله ای زد که در آن به وضوح دورنمای ناامیدی اپوزیسیون به تصویر کشیده شده است.
نویسنده پارس دیلی نیوز با اشاره به تلاش های بی حاصل بخشی از اپوزیسیون برای سرگرم کردن خود نوشت: «مدت زمان طولانی است که سکان کشتی درهم شکسته بخشی از اپوزیسیون در اختیار کسانی است که بیشتر بر پایه علایق شخصی خود، بنا دارند شرایط یک ائتلاف سیاسی را در بین گروه های گوناگون اپوزیسیون که به دمکراسی، منشور جهانی حقوق بشر و دست آخر به یک نظم سیاسی عرفی (سکولاریسم) باور دارند، فراهم آورند.»
مقاله نویس این سایت سلطنت طلب ادامه داد: «اما دریغ از یک ائتلاف نیم بندِ باسمه ای در طول همه این سالها. کسی هم تاکنون این پرسش را پیش روی این فرماندهان لشکر در هم ریخته این بخش از اپوزیسیون قرار نداده است که مگر می شود سالیان سال دل به تئوری ها و راه کارهایی بست که در عمل تا به امروز نه هیچ گونه بازدهی داشته اند و نه موفقیتی، ولو به صورت کوتاه مدّت. مگر چند سال دیگر باید در انتظار ماند، تا کی باید در پیچِ کوچه بن بست خود، مشغول تکرار نجواهای قدیمی باشیم.»
این فرد وابسته به اپوزیسیون به کنایه و در نقد توهمات دوستان خود که در تلاشند “کنگره به اصطلاح ملی” را در خارج کشور ترتیب دهند، نوشت: «بله! مدتی است برخی از این اندیشگران، داد سخن از ایجاد یک نهاد دمکراتیک در خارج از کشور را می دهند، بی آنکه تا این لحظه تراوشات ذهنی آنها به نتیجه قطعی رسیده باشد. مسئله برپایی یک”ًکنگره ملی” در خارج از کشور از سالها پیش مطرح بوده امّا پرسش این است چرا این طرح هم مانند دیگر طرح های در گذشته مورد استقبالِ عموم قرار نگرفت؟ شاید به این دلیل باشد که کار جمعی در یک تشکل عمومی مستلزم پذیرش مسئولیت و صرف زمان است و این امر با روحیه ما که سال هاست در آسودگی مشغول به فعالیتهای فردی بوده ایم سرناسازگاری دارد؟»
وی در ادامه بدون اشاره به اساس اختلافات اپوزیسیون در سایه عواملی نظیر قدرت طلبی و انحصار طلبی اضافه کرد: «موانعی در این ارتباط وجود دارد. می دانیم ایرانیان خارج از کشور مدت هاست به سبب سرخوردگی از اپوزیسیون، فاقد علاقه به ارتباط گیری مجدد با اپوزیسیون هستند. به گونه ای که رابطه خود با اپوزیسیون را قطع کرده و حاضر نیستند… دیگر هزینه بپردازند، ولو این هزینه فقط انداختن یک برگه رأی در صندوقِ آراء باشد که به فاصله ۱۰۰ متر از محل زندگی آنها واقع شده باشد.»
نویسنده این سایت سلطنت طلب در ادامه طرح مشکلات اپوزیسیون آورد: «مشکل دیگر اینکه مردم با اتکاء به چه شناختی از نمایندگان به پای صندوق های رأی بروند و هدفمند و آگاهانه عده ای از آنها را برگزینند و راهی”کنگره ملی” کنند؟ اساسا چه ارتباط تنگاتنگی در طول این سال ها بین مردم و فعالین سیاسی در خارج از کشور بوده است که تصور کنیم انتخاب نمایندگان بر پایه یک آگاهی عمیق انجام خواهد شد؟ از سوی دیگر اپوزیسیون هوادار این طرح، فاقد امکاناتی است که بتواند در محل های اخذ رأی از تقلبات جلوگیری به عمل آورد و با آرامش و بدون جنگ و خونریزی پروژه”انتخابات آزاد” و تشکیل”کنگره ملی” را تحقق بخشد.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=14243

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر