2

تعصبات نژادی در نظام قضائی امریکا نمایان است

  • کد خبر : 14524
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۰

تعصبات نژادی در نظام قضائی امریکا تصویر از تروی دیویس زندانی اعدام شده امریکایی یک وکیل بین‌المللی به پرس تی وی گفت، نظام قضائی امریکا در حالی که اعدام بحث‌برانگیز یک امریکایی ـ آفریقایی را دنبال می‌کند به نژادپرستی گرایش دارد. ادوارد کاریگان، وکیل بین‌المللی می‌گوید که امریکا ممکن است تروی دیویس، زندانی جورجیایی را […]

تعصبات نژادی در نظام قضائی امریکا

تصویر از تروی دیویس زندانی اعدام شده امریکایی
یک وکیل بین‌المللی به پرس تی وی گفت، نظام قضائی امریکا در حالی که اعدام بحث‌برانگیز یک امریکایی ـ آفریقایی را دنبال می‌کند به نژادپرستی گرایش دارد.

ادوارد کاریگان، وکیل بین‌المللی می‌گوید که امریکا ممکن است تروی دیویس، زندانی جورجیایی را بدون مدارک کافی برای دخالت‌اش در قتل ۱۹۸۹ یک مامور پلیس خارج خدمت در “ساوانا”ی این ایالت اعدام کرده باشد.

دیویس، متهم به قتل مارک مک‌فیل روز چهارشنبه (۳۰ شهریور) شب در زندان “جکسون” در حالی که حامیانش خارج از زندان در اعتراض به حکم اعدام برای وی تجمع کرده بودند، محکوم به مرگ با تزریق داروی مرگ‌آور شد.

این تجمع‌کنندگان تاکید داشتند که پرونده دیویس در حالی که هفت تن از نه شاهد پرونده از ادای شهادت خودداری کرده‌اند ابهامات زیادی دارد؛ حتی یکی ادعا می‌کرد که شاهد قتل هشتم گناهکار است و هیچ مدرک فیزیکی یا دی‌ان‌ای مرتبط با جرم دیویس وجود ندارد.

کاریگان خاطر نشان کرد: “در پرونده تروی اگر قانون می‌گوید که باید تردیدهای منطقی در این شرایط داشت؛ یک شک منطقی وجود دارد؛ در حقیقت بیش از آن است؛ این احتمال وجود دارد که این آقا بی‌گناه است و هنوز نظام قضائی امریکا کر است و همه تلاش‌ها برای متوقف کردن این اعدام، آشکارا و به طور مساله‌دار نادیده گرفته شده است.”

طبق گزارش‌ها، دیویس تا قبل از مرگ بر بی‌گناهی خود تاکید کرده است. وی به کرار رای دادگاه را زیر سوال برده و این اعتراض وی نیز هر بار رد شده است.

کاریگان گفت، این پرونده نشان از “مشکلات شدید در عدالت امریکا” و “تعصب نژادی” است.

وی با بیان این که “امریکا بیش از هر کشوری زندانی دارد” و بسیاری” نظام قضائی امریکا را به خاطر تعصب‌گرایی باورنکردنی بر اساس نژاد مورد انتقاد قرار داده‌‎اند” افزود: “اکثریت افراد زندانی سیاه‌پوست هستند.”

دیویس در ۲۳ اگوست ۱۹۸۳ به اتهام کشتن یک افسر پلیس آن هم در خارج از ساعات کاری وی متهم شد.

این درحالی بود که هفت نفر از نه شاهدی که علیه دیویس شهادت داده بودند، شهادت خود را پس گرفته و یا آن را تغییر دادند.

با وجود این، دادگاه همچنان از تجدید نظر در پرونده وی خودداری و آن را مختومه اعلام کرد.

اعدام دیویس در حالی اجرا شد که بیش از نیم میلیون امضا برای درخواست توقف در اجرای حکم اعدام وی، جمع‌آوری شده ‌بود.

پاپ بندیکت شانزدهم، جیمی کارتر رییس جمهوری اسبق امریکا و همچنین اسقف اعظم دزموند توتو، از جمله افرادی بودند که این درخواست را امضا کرده بودند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=14524

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر