1

ارائه گزارش‌ از نحوه پذیرش بدون ضابطه دانشجوی دکترا به کمیسیون آموزش

  • کد خبر : 145769
  • ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹

رئیس کمیته آموزش عالی مجلس با انتقاد از افسارگسیختگی در نحوه پذیرش دانشجو در مقطع دکترا، گفت: پذیرش بدون ضابطه این دانشجویان ضربه مهلکی به نظام آموزشی کشور وارد خواهد ساخت و به طور حتم خسارت‌های آن در آینده نمایان خواهد شد.

 

جواد هروی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، درباره نحوه پذیرش دانشجو در دوره دکترا، افزود: متاسفانه تاکنون به صورت گسترده شاهد پذیرش بدون ضابطه دانشجویان در مقطع دکترا هستیم که این اقدام برخلاف روند سامان‌دهی آموزش عالی کشور است.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی از دانشگاه‌ها اعم از دولتی و آزاد بدون ضابطه اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی به ویژه دکترا کردند، ادامه داد: این نوع پذیرش، ضربه مهلکی به نظام آموزشی کشور وارد خواهد ساخت و به طور حتم خسارت‌های آن در آینده نمایان خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر گذراندن فرآیند کیفی در نحوه پذیرش دانشجو در مقطع دکترا، تصریح کرد: بدون‌شک دانشگاه‌ها باید ظرفیت پرورش دانشجویان دکترا را داشته باشند در حالی که این مراکز در حد و اندازه تربیت دانشجویان نبوده و فاقد کادر و هیات علمی مناسب هستند.

هروی با یادآوری اینکه کمیته آموزش عالی مجلس با جدیت به دنبال نحوه پذیرش دانشجو در دوره دکترا است، تاکید کرد: اعضای این کمیته از مرکز پژوهش‌های مجلس درخواست کرده تا نسبت به این موضوع تحقیقات و پژوهش‌هایی انجام دهند همچنین نشست‌هایی پیرامون بررسی این موضوع با مسئولان سازمان سنجش برگزار شده تا مشخص شود بر اساس کدام اصول، چنین روندی در پذیرش دانشجو مقطع دکترا شکل گرفته است.

رئیس کمیته آموزش عالی مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز یکشنبه (۴ آبان‌ماه) این کمیته گزارشی از اقدامات و نتایج بررسی‌ خود را به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گزارش می کند و بر این اساس از علوی فاضل رئیس مرکز سنجش دانشگاه آزاد اسلامی و ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش کشور درخواست کردیم تا در این جلسه حضور یابند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=145769

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر