2

در جریان کنترل بهداشتی ژلاتین های وارداتی نیستم

  • کد خبر : 146425
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴

ترخیص کالاها از گمرک با مجوزهای قطعی مراجع ذی صلاح از جمله وزارت بهداشت ،سازمان استاندارد، وزارت صنعت ،معدن وتجارت…صورت می گیرد ودر صورتی که برای گمرک محرزشود کالای وارداتی دارای مشکلات خاصی است که متصدیان مربوطه به آن پی نبرده اند از ورود کالا به کشورجلوگیری خواهد کرد.

مدیرکل گمرک شهید رجائی بندرعباس در گفتگو با خبرنگار مرکزاقتصاد دانش بنیان “ماد” گفت: ترخیص کالاها با مجوزهای قطعی صورت می گیرد زیرا گمرک با مجوزهای مشروط کالاها را ترخیص نمی کند.
مهرداد جمال ارونقی در خصوص آزمایش انجام گرفته توسط گمرک برای واردات اقلام قابل ورودازجمله ژلاتین در گمرک افزود: هیچ آزمایشی راسا توسط گمرک بر روی ژلاتین های وارداتی انجام نمی شود و این امر توسط کارشناسان بهداشت که در مجتمع بندری شهید رجائی حضوردارندانجام می شود.
ارونقی تصریح کرد: اگر کالایی از جمله ژلاتین نیاز به نمونه برداری و آزمایش داشته باشد توسط کارشناسان بهداشت نمونه برداری درغیر این صورت درحد روئیت کالامتناسب با مفاد تفاهم نامه و شیوه نامه آنها انجام شده پس ازروئیت کالا در صورت نیازاجازه ترخیص صادر می شود .
مدیرکل گمرک شهید رجائی بندرعباس در خصوص انواع مجوزهای قانونی توضیح داد: مجوزهایی از قبیل، ثبت سفارش صنعت ،معدن و تجارت که برای ترخیص کالابوده ونیاز به اخذ مجوز وزرات خانه مذکور را ندارد، ولی در خصوص سایر موارد مثل مجوز وزارت بهداشت،انرژی اتمی،استاندارد،قرنطینه نباتی و قرنطینه دامی که صدور مجوز در خصوص مورد، نیازمند رسیدن کالا به گمرک و بازدید از آنها و نمونه برداری و اخذ آنها قانونا الزامی است ومشمول مورد فوق نمی شودوصرفا با صدور مجوز قطعی، کالا قابل ترخیص است.
وی عنوان کرد: گمرک از جزئیات و شرایط و آزمایشات مراجع ذی صلاح صادر کننده مجوز،از جمله وزارت بهداشت برای ترخیص  اقلام  مشمول اخذ و ارائه  مجوز های قانونی  که یک امر تخصصی است  خبر نداشته و آنچیزی که در این زمینه مورد اهمیت گمرک است مجوز قطعی است که از سوی مراجع به گمرک  ارائه می شود همچنین در صورتیکه گمرک از فساد کالا و دیگر مشکلات آگاه شود ورود آن را ضمن هماهنگی با  سازمانهای مربوطه به کشور متوقف خواهد کرد درغیر این صورت نمی تواند ازورود کالاها به کشور جلوگیری کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=146425

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر