2

اراده‌ای جدی برای رسیدگی به این پرونده در دستگاه قضایی وجود دارد

  • کد خبر : 14690
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۴

سیدابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه گفت: امروز همگان می‌دانند که دشمنان با راه‌اندازی چنین شبکه‌هایی چه هدفی دارند و این هدف جز ضربه زدن به نظام چیز دیگری نیست. سیدابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه صبح امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاون قبلی و جدید آموزش قوه قضائیه در پاسخ به سوال […]

سیدابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه گفت: امروز همگان می‌دانند که دشمنان با راه‌اندازی چنین شبکه‌هایی چه هدفی دارند و این هدف جز ضربه زدن به نظام چیز دیگری نیست.

سیدابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه صبح امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاون قبلی و جدید آموزش قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر سرنوشت افرادی که رابطه با شبکه فارسی زبان بی‌بی‌سی دستگیر شده‌اند گفت: امروز همگان می‌دانند که دشمنان با راه‌اندازی چنین شبکه‌هایی چه هدفی دارند و این هدف جز ضربه زدن به نظام چیز دیگری نیست.

وی افزود: این شبکه‌ها با ناآرام‌ جلوه دادن فضای موجود در نظام مقدس جمهوری اسلامی قصد دارند بستری را برای سوءاستفاده‌های خود فراهم کنند و عمدتا به منابع مالی‌شان را همان کشورهای بیگانه نظیر آمریکا و کشورهای غیر تهیه می‌کنند.

رئیسی خاطرنشان کرد: این شبکه‌ها اطلاعات خود را از شبکه‌های اطلاعاتی و جاسوسی غرب می‌گیرند که بحق اطلاعات ناصواب و نادرستی است.

وی افزود: افرادی که با این شبکه‌ها همکاری داشته باشند با توجه به پیشینه اهداف این شبکه‌ها پرونده‌شان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و پرونده‌شان با این نگاه به جریان می‌افتد که با رسانه‌ای همکاری داشته‌آند که قصدش ضربه زدن به نظام بوده است.

معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگاران درباره پرونده تخلف مالی اخیر در استان خوزستان نیز گفت: آنچه که مردم از ما توقع دارند بحث رسیدگی عادلانه به این پرونده است و در همین‌جا به مردم قول می‌دهیم که اراده‌ای جدی برای رسیدگی به این پرونده در دستگاه قضایی وجود دارد.

وی افزود: دستگاه قضائی بر آن شده است تا با همه عاملان اینگونه جرائم برخورد قاطع داشته باشد و همگی آنها را پس از شناسایی دستگیر کرده و به دادگاه صالحه معرفی کند و رسیدگی خود را تا صدور حکمی عادلانه ادامه دهد.

رئیسی تصریح کرد: در این مسیر رسانه‌ها باید به این نکته توجه داشته باشند که تمام اطلاعات خود را در رابطه با این پرونده از مسیر سخنگوی قوه قضائیه طی کنند و در عین حال از مسئولین دستگاه قضایی نیز می‌خواهیم تا از اظهارنظر درباره این پرونده خودداری کرده و اجازه دهند رسانه‌ها اطلاعات خود را از سخنگوی دستگاه قضائی کسب کنند تا به این ترتیب رسیدگی دقیقی را شاهد باشیم.

وی گفت: اینچنین پرونده‌ها وظیفه مهمی را به دوش مسئولان اجرایی، اقتصادی و نظام بانکی می‌گذارد که همانا آسیب‌شناسی وقوع چنین جرائمی است جرائمی که بستر را برای سوءاستفاده‌کنندگان گشوده است.

معاون اول رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: بطور قطع بررسی چنین پرونده‌هایی لزوم اصلاحات ساختاری در نظام پولی و مالی کشور را می‌طلبد تا از وقوع چنین جرائمی پیشگیری کند.

وی همچنین به موضوع بهداشت قضائی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بحث پیشگیری از وقوع جرائم که منتهی به پیشگیری قضائی می‌شود به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضائی سپرده شده است که کارهای گسترده‌ای را در این زمینه انجام داده‌اند.

رئیسی با اشاره به این مطلب که ۲ کارگاه برای مسئولان اجرایی کشور برگزار شده که یکی در استان خراسان و دیگری در آذربایجان غربی بوده است گفت: همایش سوم نیز بزودی در حوزه استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه هدف از برگزاری این کارگاه‌ها را حساس کردن مدیران نسبت به پیشگیری از وقوع جرم خواند و گفت: همه مدیران باید به نقطه‌ای برسند که هر تصمیم آنها در حوزه‌های مختلف جامعه با نگاه پیشگیری از وقوع جرم باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=14690

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر