2

باید تسهیلات مسکن مهر با توجه به قیمت تورم باشد

  • کد خبر : 15274
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۲

عنایت هاشمی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار موج اعلام کرد: بهره برداری توامان طرح مسکن مهر با تامین امکانات زیر ساختی و ارائه تسهیلات بیشتر به متقاضیان می تواند روند صعودی داشته باشد. عملکرد مسکن مهر را چگونه ارزیابی می کنید؟ معتقدم مسکن مهر توانسته در حد مطلوبی مانع رشد کاذب قیمت […]

عنایت هاشمی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار موج اعلام کرد: بهره برداری توامان طرح مسکن مهر با تامین امکانات زیر ساختی و ارائه تسهیلات بیشتر به متقاضیان می تواند روند صعودی داشته باشد.

عملکرد مسکن مهر را چگونه ارزیابی می کنید؟
معتقدم مسکن مهر توانسته در حد مطلوبی مانع رشد کاذب قیمت مسکن شود به گونه ای که امید خانه دار شدن در بدنه متوسط جامعه شکل واقعیت به خود گرفته است. اجرای پروژه مسکن مهر تأثیر خوبی به ویژه در شهرهای متوسط و کوچک داشته است. مسئولان شهرستان ها با رضایت مضاعف وارد میدان شدند و با همبستگی و اتحاد کامل توانستند در تأمین مسکن افراد مؤثر باشند. در این مدت بازدیدی از مسکن مهر چندین شهر داشتم و خوشبختانه شاهد پیشرفت های خوبی بودم. حرکت های خوبی در این مدت صورت گرفته و استقبال عمومی چشمگیر است. باید تسهیلات مسکن مهر با توجه به قیمت تورم باشد و تسهیلات را افزایش دهند. اگر قیمت مسکن و زمین کنترل شود، تأثیر مثبتی در جامعه خواهد داشت. امیدواریم مسئولان همت بیشتری کنند و روز به روز این حرکت ادامه داشته باشد. چشم انداز خوبی را برای مسکن مهر ترسیم می کنم.

مسکن مهر برای ادامه روند نیازمند چه مواردی است؟
مشارکت افراد متقاضی در اجرای طرح مسکن مهر بسیار مهم است؛ چرا که متقاضیان باید پشتیبان این طرح باشند و نگذارند افراد سودجو مانع اجرای آن شود. همچنین وزارت مسکن و شهرسازی برای تأمین تسهیلات افراد به منظور خرید مسکن مهر تلاش کند تا زمین مناسب در زمانبدی مناسب در اختیار متقاضیان قرار گیرد. محوطه سازی از دیگر عواملی است که اگر همزمان با ساخت مسکن مهر همراه شود می توان امیدی به ادامه این پروژه طی سال آینده داشت.

مسکن مهر چه تأثیری می تواند بر اقتصاد کشور به ویژه بازار مسکن داشته باشد؟
درگذشته انبوه ساز برای منافع شخصی ساخت و ساز می کرد و حاشیه سودش منطبق بر نمودار صعودی قیمت ها بود و اقشار مختلف که نیازمند مسکن بودند به سختی می توانستند یک دستگاه واحد مسکونی شخصی خریداری کنند. همین امر در تورم هم بی تأثیر نبود. معتقدم با افزایش ساخت و ساز، کارخانه ها هم رونق می یابند و به همین ترتیب مسکن بیشتری تولید و نیازها کمتر می شود.

مجلس چه حمایتی از پروژه مسکن مهر دارد؟
تنها کاری که مجلس می تواند انجام دهد این است که به قسمت های مختلف سیستم بانکی برای تأمین تسهیلات مورد نیاز سازندگان فشار بیاورد تا تسهیلات افزایش یابد. افزایش تسهیلات باعث سرعت بیشتر در ساخت و ساز شده و در نهایت نیاز اقشار بیشتری تأمین خواهد شد.

به عنوان نماینده مجلس چه نمره ای به پروژه مسکن مهر می دهید؟
از ۲۰ نمره ۱۷ را می دهم. در اجرای پروژه باید محوطه سازی و تسهیلات را بیشتر کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15274

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر