1

بیشتر ناشنوایان از دریافت مستمری ماهیانه محروم هستند

  • کد خبر : 15291
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۹

رئیس جامعه معلولان ایران با اعلام اینکه مهمترین مشکل ناشنوایان نداشتن شغل است گفت: متأسفانه هیچ تصمیم امیدبخشی در مورد کودکانی که دارای والدین ناشنوا هستند اتخاذ نشده و پذیرش رایگان آنها در مهدهای کودک برای والدین ناشنوای دارای فرزند سالم تبدیل به رویا شده است. علی همت محمود نژاد افزود: در حال حاضر ۵۲۰ […]

رئیس جامعه معلولان ایران با اعلام اینکه مهمترین مشکل ناشنوایان نداشتن شغل است گفت: متأسفانه هیچ تصمیم امیدبخشی در مورد کودکانی که دارای والدین ناشنوا هستند اتخاذ نشده و پذیرش رایگان آنها در مهدهای کودک برای والدین ناشنوای دارای فرزند سالم تبدیل به رویا شده است.

علی همت محمود نژاد افزود: در حال حاضر ۵۲۰ هزار ناشنوا و نیمه شنوا در کشور زندگی می کنند که از این تعداد فقط ۱۲۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

وی به مشکلات ناشنوایان اشاره کرد و گفت: متأسفانه یکی از بزرگترین مشکلات ناشنوایان در کشور اشتغال است اما کارفرمایان از به کارگیری آنان امتناع می کنند.

رییس جامعه معلولان ایران با اشاره به اینکه این افراد از نعمت حس شنوایی محروم هستند تأکید کرد: ناشنوایان به دلیل این محرومیت از توانمندی و مهارتهای بیشتری نسبت به افراد دیگر برخوردارند اما کارفرمایان و مسئولان نسبت به ایجاد کارگاههای اشتغال برای ناشنوایان اقدام نمی کنند.

محمود نژاد افزود: متأسفانه هنوز هیچ تصمیم روشن و امید بخشی در مورد کودکانی که دارای والدین ناشنوا هستند اتخاذ نشده و پذیرش این کودکان در مهدهای کودک به صورت رایگان رویایی است که والدین ناشنوا دارای فرزند سالم به آن نرسیده اند.

به گفته وی، بیشتر ناشنوایان تحت پوشش سازمان بهزیستی از دریافت مستمری ماهیانه محروم هستند. این در حالیست که ناشنوایان حق داشتن رانندگی را حتی برای امرار معاش نیز ندارند.

وی در مورد مشکلات دانشجویان ناشنوا نیز اظهار داشت: نداشتن رابط ناشنوا در کلاس های درس یکی دیگر از مشکلاتی است که این افراد با آن مواجه هستند.

محمودنژاد با اشاره به اینکه هر رابط ناشنوا جلسه ای ۵۰ هزار تومان هزینه دریافت می کند گفت: جا دارد که سازمان بهزیستی وزارت علوم، وزارت بهداشت و آموزش پرورش برای رفع مشکل رابط برای دانش آموزان و دانشجویان ناشنوا اقدام اساسی انجام دهند.

وی درمورد کاشت حلزون ناشنوایان نیز گفت: مدت زمانی که این کودکان باید در انتظار کاشت این حلزون به سر برند بسیار طولانی است به طوریکه سالانه ۴۰۰ کودک موفق به این عمل می شوند و چانچه هزینه های آین عمل که تا زیر ۵ سالگی امکانپذیر است تأمین نشود کودک برای همیشه ناشنوا باقی می ماند و میزان هزینه های متحمل توسط دولت و دستگاههای زیر بط ۵ برار کاشت حلزون در سال های آینده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15291

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر