3

اجرای طرح ساماندهی کودکان کار از تابستان / ابلاغ دستورالعمل افزایش شهریه مهدهای کودک تهران

  • کد خبر : 85763
  • ۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱

سرپرست اداره کل بهزیستی استان تهران از اجرای طرح فراگیر “ساماندهی کودکان کار” از ابتدای تابستان در استان تهران خبر داد و گفت:‌ این طرح به طور مقطعی اجرا نمی‌شود.

 

جواد محمدقلی‌نیا در حاشیه همایش مددکاری که در تالار معلم برگزار شد، با بیان اینکه کشور ما مبتلا به کودکان خیابانی نیست، گفت: بلکه کشور مبتلابه کودکان کار است و در اجرای این طرح صرفا بحث جمع‌آوری را نخواهیم داشت.

 

به گفته وی کودکان کار در کشور غالبا اتباع خارجی‌اند و بخشی از آنها را نیز افراد گروه‌های قومی و طوایف خاص تشکیل می‌دهند که سیاست گذاران باید با این پدیده به نحو ویژه‌ای برخورد کنند.

 

قلی‌نیا با تاکید بر اینکه ساماندهی کودکان کار نیازمند همکاری شهرداری، بخش اتباع خارجی وزارت کشور، پزشکی قانونی، نیروی انتظامی، دادگاه‌ها و سایر دستگاه‌های مسئول در این زمینه است، اظهار کرد: در این رابطه با شهرداری جلسات همکاری را برگزار کرده‌ایم و به زودی با نیروی انتظامی در این خصوص جلسه‌ای خواهیم داشت، حال آنکه مدیرکل اتباع نیز برای همکاری با بهزیستی اعلام آمادگی کرده است.

 

وی در مورد علت اینکه چرا تا کنون کودکان کار در کشور به طور جدی ساماندهی نشده‌اند؟ عنوان کرد: علت این امر شرایط ویژه کشور و رفع برخی از حساسیت‌ها بوده است.

 

به گزارش ایسنا، سرپرست اداره کل بهزیستی استان تهران از مصوب سازی نهایی شهریه‌ مهدهای کودک در استان تهران خبر داد و گفت: شهریه نهایی این مهدها کمتر از یک ماه آینده مصوب می‌شود.

 

وی با بیان اینکه دستورالعمل افزایش شهریه مهدهای کودک به اداره کل بهزیستی استان تهران ابلاغ شده است، خاطر نشان کرد: قرار است کارگروهی در این زمینه تشکیل شود که با توجه به شاخص‌های منطقه شهری،‌ درجه مهد، کیفیت خدمات رسانی و سایر شاخص‌ها برای تعیین قیمت‌های جدید اقدام کند.

 

وی افزود:‌ در این زمینه فعلا نمی‌توان از هیچ رقمی صحبت کرد و مطمئنا در این کارگروه تعزیرات، کارشناسنان متخصص استانی و شهرستانی بر اساس جدولی که قرار است قیمت‌ها بر اساس آن معین شود، حضور خواهند داشت.

 

سرپرست بهزیستی استان تهران در پاسخ به اینکه با مهدهایی که شهریه خود را با آغاز سال جدید افزایش داد‌ه‌اند چه برخوردی خواهد شد؟ گفت: هر موردی که گزارش شود یا شاکی خصوصی داشته باشد، موضوع را پیگیری می‌کنیم و سامانه پیامک ۳۰۰۰۱۲۳ نیز که بر روی تابلوی مهدهای کودک نصب شده است، ثبت کننده شکایت شاکیان خواهد بود.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=85763

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر