2

چراغ سبز امریکا برای ادامه جنایات رژیم آل خلیفه

  • کد خبر : 15312
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۴

واشنگتن پست: جنایات رژیم آل خلیفه با چراغ سبر آمریکاست روزنامه واشنگتن پست در شماره امروز خود در اینترنت در سرمقاله ای نوشت: آل خلیفه که کشورشان میزبان ناوگان پنجم دریایی امریکا است، با چراغ سبز امریکا به اقدامات سرکوبگرانه مخالفان خود دست می زنند و این جنایات آنها تأثیری بر رابطه دوستانه شان با […]

واشنگتن پست: جنایات رژیم آل خلیفه با چراغ سبر آمریکاست
روزنامه واشنگتن پست در شماره امروز خود در اینترنت در سرمقاله ای نوشت: آل خلیفه که کشورشان میزبان ناوگان پنجم دریایی امریکا است، با چراغ سبز امریکا به اقدامات سرکوبگرانه مخالفان خود دست می زنند و این جنایات آنها تأثیری بر رابطه دوستانه شان با آمریکا ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران؛این روزنامه در مقاله امروز خود آورد، رژیم بحرین بدون عمل به وعده هایش همچنان به اقدامات سرکوب گرانه توجیه ناپذیری ادامه می دهد که محکوم به شکست است.

جدیدترین اقدام گستاخانه حکم روز پنج شنبه یک دادگاه ویژه در محکومیت ۳۰ پزشک و دیگر کارکنان درمانی به حبس های طولانی مدت پس از یک محاکمه ناعادلانه بود. این پزشکان که به تلاش برای براندازی رژیم متهم شده بودند، در واقع جرم شان درمان معترضان مجروح و گزارش مشاهدات شان به رسانه های بین المللی بود. مجموعه ای از گروههای حقوق بشر از جمله “دیده بان حقوق بشر ” و ” عفو بین الملل ” ان محاکمه را یک نمایش مضحک توصیف کردند.

همچنین گروه “حقوق بشر، اولویت اول ” از گزارشهای مکرر و موثق مبنی بر اعتراف گرفتن از کارکنان درمانی با توسل به شکنجه خبر داد. این احکام درست یک روز پس از تایید محکومیت ۲۱ تن از رهبران مخالفان شامل روحانیون، اعضای احزاب سیاسی، فعالان حقوق بشر و وبلاگ نویسان صادر شد.گناه هیچ یک از این افراد خشونت نیست اما با وجود این ، همگی به تروریسم متهم شدند و در مورد هشت تن حکم حبس ابد صادر شد.همچنین گزارشهای معتبری در خصوص شکنجه این افراد دریافت شد.

چنین اظهار نظرات یکپارچه ای از سوی گروههای حقوق بشر باید برای دولتی که در دفاع از خود به امریکا متکی است و از توافقنامه تجارت آزاد با آن برخوردار است، مشکل ساز باشد اما هیچ نشانه ای از تنش جدی بین دولت اوباما و خاندان ال خلیفه(‌حاکم بحرین) وجود ندارد. در حالیکه سرکوبها در بحرین ادامه دارد، سخنگویان دولت امریکا سکوت کرده اند و این تأییدی بر سیاست های دو گانه کاخ سفید در برخورد با رژیم های دیکتاتوری است.

گفتنی است، این ماه پنتاگون کنگره امریکا را از طرح فروش خودروهای زرهی هاموی و موشکهای ضد تانک به ارزش۵۳ میلیون دلار به بحرین مطلع کرد. پیامی که چنین تصمیماتی ابلاغ می کند این است که سرکوبهای رژیم بحرین تاثیری بر رابطه دوستانه ان با امریکا ندارد. این مسئله برای امریکا و نیز بحرین خطرناک است چون تلاش دولت بحرین در سرکوب درخواستهای مشروع برای تغییر از سوی اکثریت جمعیت ان کشور نهایتا محکوم به شکست است. به اقدامات بیشتری برای نگران ساختن خاندان حاکم در بحرین درباره موقعیتش در امریکا نیاز است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر