2

توزیع ۲۰۰۰ تن گوشت قرمز تنظیم بازاری/ قیمت مرغ ۷۰۰۰ تومان می‌شود

  • کد خبر : 156386
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور از توزیع ۲۰۰۰ تن گوشت قرمز داخلی تا پایان سال در سراسر کشور در راستای تنظیم بازار و کاهش قیمت گوشت خبر داد.

 مهر نوشت:

مصطفی یاسایی در یک نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه علت گرانی افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار و برنامه‌های دولتی برای تنظیم بازار این محصول پروتئینی در آستانه شب عید چیست؟ اظهار داشت: بحث تنظیم بازار گوشت قرمز مانند تنظیم بازار گوشت قرمز جزو وظایف ماست و ما همان وظایفی را که در مورد تنظیم بازار گوشت مرغ انجام می‌دهیم، در مورد گوشت قرمز نیز همان کار را می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تنظیم بازار گوشت قرمز با خرید، ذخیره‌سازی و عرضه به موقع به بازار انجام می‌شود، گفت:‌ امسال حدود ۱۸ هزار تن گوشت قرمز در بازار توزیع کردیم که تنها ۳۵ هزار تن آن، برزیلی و وارداتی بوده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور اضافه کرد: برنامه‌ریزی شده که طی ۱۵ روز آینده ۲۰۰۰ تن گوشت قرمز داخلی در سراسر کشور توزیع شود. یاسایی ادامه داد: از ۸۰۰ هزار تن گوشت مصرفی در داخل کشور، پنج درصد آن از طریق واردات تنظیم می‌شود و مابقی تولید داخل است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر واردات گوشت قرمز از برزیل توسط واردکنندگان بخش خصوصی و شرکت پشتیبانی امور دام انجام می‌شود، گفت:‌ گوشت قرمزی که تا پایان سال در کشور توزیع خواهد شد، با قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان در سردخانه‌ها عرضه می‌شود و قیمت آن برای مصرف‌کنندگان در ستاد تنظیم بازار استان‌ها مشخص می‌گردد که این قیمت باید حدود ۱۹ هزار تومان برای مشتری باشد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور متوسط قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفندی را در سطح کشور ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان و متوسط قیمت گوشت گوساله را در سطح کشور ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان عنوان کرد.

تلاش دولت برای کاهش قیمت مرغ به ۷۰۰۰ تومان

یاسایی با بیان اینکه امسال حدود ۱۳۵ هزار تن مرغ از تولیدکنندگان در راستای تنظیم شرایط تولید، خریداری شد اظهار داشت: در اوایل بهمن ماه در مجموع حجم ذخایر مرغ شرکت پشتیبانی امور دام به ۱۵۰ هزار تن رسید.

وی با اشاره به اینکه همواره در دو ماه پایانی سال با روند افزایش تقاضا در کشور مواجه بوده‌ایم، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام همواره با ذخایر خود در چنین شرایطی بازار را تنظیم می‌کرد که امسال نیز در این راستا از همان زمان افزایش تقاضا، برنامه‌های خود را برای تنظیم بازار مرغ آغاز کرد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور اضافه کرد: در نتیجه اقدامات این شرکت، روند افزایش قیمت از اول اسفند ماه کاملا کنترل شد؛ ضمن اینکه از هفته گذشته شاهد شروع روند کاهشی در بازار بودیم.

یاسایی با بیان اینکه از ابتدای بهمن ماه تاکنون حدود ۲۰ هزار تن مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام وارد بازار شده است، گفت: امروز روند کاهش قیمت با شدت بیشتری آغاز شده و امیدوار هستیم با اقداماتی که از هفته گذشته آغاز کرده‌ایم، قیمت این کالا هر چه زودتر به قیمت مورد نظر وزارت جهاد کشاورزی (۷۰۰۰ تومان) برسد.

آغاز تنظیم بازار شب عید مرغ

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان اینکه قیمت مرغ منجمد طی هفته گذشته از ۵۵۰۰ به ۵۱۰۰ تومان کاهش یافته است، افزود: اقدام دیگری که از چهارشنبه گذشته شروع شد، توزیع مرغ در سبد حمایتی ویژه به افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی بود که قرار است در این طرح ۲۴ هزار تن مرغ توزیع شود و امیدواریم میزان عمده آن را تا پایان سال توزیع کنیم.

وی افزود: جهت‌گیری ما به این سمت است که قیمت مرغ به سطح ۷۰۰۰ تومان کاهش پیدا کند و امیدواریم این اتفاق تا قبل از رسیدن به پایان سال رخ دهد. یاسایی با بیان اینکه میانگین قیمت مرغ گرم برای مصرف‌کنندگان در طول این مدت از ۷۸۰۰ تومان عبور نکرده است، گفت: امروز قیمت این کالا به ۷۶۰۰ تومان کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در پایان با بیان اینکه فرهنگ مصرفی مردم در سال‌های قبل به سمت مرغ با وزن بالا گرایش داشته است، گفت: امروزه تحقیقات و بررسی‌ها نشان می‌دهد مرغ با وزن کمتر از نظر شرایط بهداشتی مناسب‌تر است و استفاده از این نوع مرغ هم به نفع تولید ملی و هم به نفع مصرف‌کننده است؛ ضمن اینکه وزن عمده مرغ‌های صادراتی حدود یک کیلوگرم است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=156386

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر