2

صلاح الدین ربانی جانشین پدر شد

  • کد خبر : 15952
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۰

اعضای حزب جمعیت اسلامی افغانستان، صلاح الدین ربانی، پسر ارشد شهید برهان الدین ربانی را به عنوان رئیس موقت این حزب انتخاب کردند. “محمد نسیم فقیری” رئیس دارالانشای جمعیت اسلامی افغانستان گفت : اعضای حزب جمعیت اسلامی به اتفاق آرا صلاح الدین ربانی را به عنوان سرپرست این حزب انتخاب کردند. به گفته فقیری، به […]

اعضای حزب جمعیت اسلامی افغانستان، صلاح الدین ربانی، پسر ارشد شهید برهان الدین ربانی را به عنوان رئیس موقت این حزب انتخاب کردند.

“محمد نسیم فقیری” رئیس دارالانشای جمعیت اسلامی افغانستان گفت : اعضای حزب جمعیت اسلامی به اتفاق آرا صلاح الدین ربانی را به عنوان سرپرست این حزب انتخاب کردند.

به گفته فقیری، به مدت دو ماه صلاح الدین ربانی سرپرستی این حزب را به عهده خواهد داشت و پس از این مدت، تصمیم نهایی در مورد انتخاب رهبر دائمی این حزب گرفته خواهند شد.

“صلاح الدین ربانی” هم اکنون سفیر افغانستان در ترکیه است و پیش از آن، برای مدتی از کارمندان دفتر نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد در نیویورک بوده است.

شایان ذکر است که وی در زمان حیات برهان الدین ربانی نیز با حزب جمعیت اسلامی همکاری نزدیک داشت و در بسیاری از ملاقاتهای پدرش با مقامهای غربی به عنوان مترجم و مشاور در کنار او بوده است.

۱۶ روز پیش،برهان الدین ربانی رهبر و بنیانگذار جمعیت اسلامی افغانستان و رئیس شورای عالی صلح این کشور در نتیجه یک حمله انتحاری در شهر کابل به شهادت رسید.

با آنکه دولت افغانستان مسئول قتل این رهبرجهادی را شورای کویته (طالبان پاکستانی) می داند واین موضوع تیرگی روابط دو کشور را سبب شده است،اما تاکنون هیچ فرد یا گروهی به صراحت مسئولیت ترور ربانی را برعهده نگرفته است.

خاطر نشان می شود برهان الدین ربانی، رئیس شورای عالی صلح افغانستان، رئیس جمهوری پیشین و رهبر جمعیت اسلامی، سه شنبه ۲۹ شهریور در عملیات انتحاری مردی که یک بمب را در دستار خود پنهان کرده بود، در محل سکونت خود در کابل ترور شد/مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15952

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر