2

دستگاه قضایی کشور از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می کند

  • کد خبر : 16181
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۷

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم همایش سراسری جلوه های نظری و عملی امر به معروف و نهی از منکر گفت: همه قضات و دادستان ها وظیفه دارند که از هر آمر به معروف و ناهی از منکر حمایت کنند. معاون اول قوه قضاییه در مراسم اختتامیه همایش سراسری علمی و پ‍ژوهشی جلوه های […]

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم همایش سراسری جلوه های نظری و عملی امر به معروف و نهی از منکر گفت: همه قضات و دادستان ها وظیفه دارند که از هر آمر به معروف و ناهی از منکر حمایت کنند.

معاون اول قوه قضاییه در مراسم اختتامیه همایش سراسری علمی و پ‍ژوهشی جلوه های نظری و عملی امر به معروف و نهی از منکر در سیره رضوی در مشهد گفت: همه قضات و دادستان ها وظیفه قانونی و شرعی دارند که از هر آمر به معروف و ناهی از منکر درعمل و اجرا حمایت کنند.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افزود: آمر به معروف و ناهی از منکر باید این احساس را داشته باشد که در پرتو حمایت و پشتوانه دستگاه قضایی این فریضه شرعی را انجام می دهد.

وی تصریح کرد:‌ اگر در برخی موارد ارگان و یا دستگاه قضایی به وظیفه خود در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر عمل نکردند، دستگاههای نظارتی در خود این بخشها مانند دادسرای قضات و سازمان قضایی نیروهای مسلح باید با خاطیان برخورد لازم را داشته باشد.

معاون اول قوه قضاییه گفت:‌ یکی از مولفه های موثر در پیشگیری از وقوع جرم ، مشارکت مردم و نهادهای مدنی است و اگر انگیزه نهادهای مدنی اصلاحی و امر به معروف و نهی از منکر باشد، نقش بسیاری در کاهش ورودی پرونده های قضایی به دستگاه قضایی و دعاوی خواهند داشت.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به این که باید از همه ظرفیتهای فرهنگی و اجتماعی کشور برای ترویج و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر استفاده شود افزود: مهمترین آسیب شناسی در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر آن است که این فریضه ، جایگاه خود را در عمل و اجرا از دست بدهد.

وی گفت: عرفانهای کاذب و ضد فرهنگی و هجمه به باورهای ارزشی ، در پرتو غفلت و حساس نبودن نسبت به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شکل می گیرد و باید نسبت به اجرای این فریضه مهم احساس مسوولیت کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=16181

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر