1

دفاع ایران از مظلومان جهان قطع نشدنی است

  • کد خبر : 168562
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳

رئیس قوه قضائیه گفت: استکبار جهانی و به ویژه آمریکایی ها بدانند که نظام جمهوری اسلامی ایران از مظلومان جهان دفاع خواهد کرد و این دفاع ، قطع شدنی نیست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ آیت الله صادق آملی لاریجانی در نشست مسئولان عالی قضایی افزود: شاهد جریانی پس از توافق هسته ای هستیم و آمریکایی ها و سیاستمدارانشان می خواهند مسئله توافق هسته ای را به برخی دخالت ها در داخل کشور گره بزنند.
وی گفت: اگرچه این روحیه مداخله جویی همیشه با استکبار همراه بوده اما به زبان آوردن این دخالت ها پس از توافق هسته ای و گره زدن آن به مسئله هسته ای قدری قابل توجه است.
رئیس دستگاه قضا افزود: بر همین اساس همه مسئولان و روسای قوا باید توجه داشته باشند که در پس پرده این گفتارها چه چیزی نهفته است.
وی با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ گفت: راه و رسم استکبار و کشورهای غربی و بویژه آمریکایی ها ، مداخله جویی در کشور ما و کشورهای منطقه بوده است که آثار شوم آن را دیده ایم و نمونه آن کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ بود.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: آنها از هزاران کیلومتر آن طرف تر آمدند و در کشوری برخلاف میل مردم ، اشراری را بر سر کار آوردند و برای سالیانی به این مردم ظلم کردند و منافع این ملت را از بین بردند اما انقلاب اسلامی خط بطلانی بر همه اینها کشید.
رئیس قوه قضائیه ادامه داد: رهبری امام راحل کاری کرد که عنوان شیطان بزرگ در کشورهای اسلامی بر همه زبان ها جاری است و مسلمانان فهمیدند که دشمن حقیقی شان کیست.
وی افزود: اگرچه دولت های برخی کشورهای اسلامی هنوز در خیال باطل خود هستند و با استکبار همکاری می کنند اما ملت ها بیدارند و خصوصاً جمهوری اسلامی در ظل تدابیر و تعالیم حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری ، استکبار ستیزی را کنار نگذاشت.
آیت الله لاریجانی ادامه داد: راهپیمایی های ۲۲ بهمن سیلی محکمی به استکبار جهانی خصوصاً آمریکایی هایی است که دنبال تغییراتی بر وفق مرادشان هستند.
رئیس دستگاه قضا افزود: آمریکایی ها با کمال پررویی اعلام می کنند که این توافق هسته ای می تواند جریان هایی را در کشور تقویت کند و نهایت مقصودشان این است که انقلاب اسلامی از شعارهای اصیلش دست بردارد که این رویایی شیطانی و خیالی باطل است.
آیت الله آملی لاریجانی گفت: جمهوری اسلامی ایران ، کشور سال ۳۲ نیست و این کشور با تعالیم حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری پیش می رود و هیچگاه مجال برای این تخیلات نخواهد بود.
وی در ادامه به فتنه ۸۸ و حضور بصیرت مندانه مردم در این عرصه اشاره کرد و افزود: مردم در جریان فتنه ۸۸ از مسئولان پیشی گرفتند و خودشان مسئله را ختم کردند.
آیت الله لاریجانی گفت: البته دستگاه های مربوطه خصوصاً دستگاه قضایی هم اقداماتی کردند اما این مردم بودند که غائله فتنه را خواباندند.
رئیس قوه قضائیه افزود: حالا هم همین است و این خیال باطلی است که آمریکایی ها در سر دارند و گمان می کنند که اگر توافق هسته ای به سرانجام برسد می توانند اصول اصیل انقلاب را تغییر دهند و راه را عوض کنند.
وی گفت: همه مسئولان کشور و از جمله روسای قوا باید در چارچوب قانون اساسی عمل کنند.
آیت الله لاریجانی افزود: از جمله مهمترین بخش های قانون اساسی اصل ۱۱۰ است که تعیین سیاست های کلی را بدست رهبری داده است و مسئولان قوا و همه سیاستمداران و مجریان کشور باید در چارچوب سیاست های کلی نظام حرکت کنند و حق ندارند از این سیاست ها تخطی کنند.
وی گفت: براساس اصل ۵۷ قانون اساسی ، قوای کشور مستقل است اما باید زیر نظر ولی فقیه کارشان را انجام دهند.
رئیس دستگاه قضا افزود: بنابر این با وجود تدابیر ، دشمن ستیزی و استکبار ستیزی رهبر معظم انقلاب ، آمریکا باید این خیال ها را به گور ببرد که بتواند با چنین ترفندها و فریبکاری هایی ، گروه هایی را در کشور راه اندازد که بخواهند مسیر کشور را عوض کنند و با آب و لعاب دیگری بخواهند همان منویات آنها را در کشور پیش ببرند و تعالیم انقلاب اسلامی را یا منحرف و یا تحریف کنند که چنین چیزی پیش نخواهد آمد.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب اخیراً هم تذکر دادند که استکبار ستیزی این ملت سر جای خودش است.
آیت الله لاریجانی  افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران از همه مظلومان در همه دنیا دفاع خواهد کرد و نمونه آن کمک ایران به جریان مقاومت در منطقه است و این قطع شدنی نیست چرا که جمهوری اسلامی ایران براساس قانون اساسی باید به داد مظلومان جهان برسد.
وی گفت: چطور است که یک کشوری از هزاران کیلومتر آن طرف تر می آید و از رژیم کودک کش صهیونیستی حمایت می کند اما جمهوری اسلامی ایران نباید به داد مظلومان منطقه برسد؟
آیت الله لاریجانی به مظلومیت مردم یمن اشاره کرد و افزود: اگرچه امروز جمهوری اسلامی ایران کمک چندانی به لحاظ مادی نتوانسته است بکند اما به لحاظ معنوی حتماً مدافع مظلوم است.
وی گفت:‌ چگونه می شود ندای “یاللمسلمین” مسلمانان را شنید و هیچ کمکی نکرد؟ این با ماهیت جمهوری اسلامی ایران ناسازگار است که به استغاثه مسلمانان اعتنا نکند.
آیت الله لاریجانی گفت: اگر آمریکایی در فکر این هستند که جمهوری اسلامی ایران از کمک به مقاومت حزب الله ، مقاومت سوریه و حماس و فلسطین دست برمی دارد اشتباه می کند.
وی افزود: البته خیلی اوقات ممکن است همفکری یکسانی هم میان کسانی که جمهوری اسلامی ایران به آنها کمک می کند نباشد و کمک ما از باب کمک به انسانیت است و همیشه اینطور نیست که فقط به کسانی که با ما همفکر هستند کمک کنیم.
رئیس دستگاه قضا گفت: جمهوری اسلامی ایران حتماً درباره کسانی که در این منطقه مورد ظلم و جنایت های جنگی واقع می شوند و نیاز به کمک دارند به وظیفه خود عمل می کند.
وی افزود: این مسیری است که انقلاب اسلامی براساس تعالیم امام راحل و مقام معظم رهبری در حال طی کردن است و متوقف نشده است.
آیت الله لاریجانی گفت: مردم ما مسلمانند و ارزش های اسلامی را در این امور می بینند.
وی افزود: توصیه ما به آمریکایی ها و اذنابشان و خصوصاً برخی جریان های داخلی این است که از این افکار بیرون بیایند.
رئیس قوه قضائیه ادامه داد: آمریکایی ها اگر بخواهند نقشی در منطقه داشته باشند و در میان ملت های مسلمان جایی پیدا کنند باید در شیوه زندگی و شیوه معامله شان با کشورهای اسلامی تجدیدنظر کنند و باید از مداخله جویی های بلاوجه و از کمک به ظالمان در منطقه دست بردارند.
آیت الله لاریجانی گفت: آنها باید شرارت های خود در کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ را درخصوص ملت ما جبران کنند نه این که از نو سخنانی بر زبان آورند که آب و بو و رنگ همان کودتا را به نحو نرم دارد.
وی افزود: آنها بدانند با این شیوه نمی توانند جای پایی در منطقه پیدا کنند و هر کجا در منطقه ورود کردند جز نفرت ، چیزی نکاشتند و جز تروریست ، چیزی پرورش ندادند.
آیت الله لاریجانی گفت: آنها اگر در افغانستان اثر مثبت داشتند پس چرا هنوز نیروهای القاعده و طالبان در این کشور حضور دارند؟ آنها در عراق ، داعش را خلق کردند و حالا در اقدامی صوری ، جبهه علیه داعش را شکل می دهند.
رئیس قوه قضائیه افزود: در هر حال ما مطمئنیم که ملت های منطقه راه خود را یافته اند و به این خیالبافی ها مجال نخواهند داد.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=168562

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر