2

کوه سرخ و قهوه ای که پیامبر(( ص )) را در شکاف خودش جای داد+ تصاویر

  • کد خبر : 17213
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۴

«احد کوهی است که ما را دوست دارد و ما او را دوست داریم.» همین یک جمله از رسول خاتم(ص) کافی است تا وقتی از دور این کوه سرخ و قهوه ای را می بینی صدای غریبی تورا به سوی خود بخواند. به گزارش «خبر آنلاین»، احد نام مجموعه ای از کوه‌های بزرگ و کوچک […]

«احد کوهی است که ما را دوست دارد و ما او را دوست داریم.»

همین یک جمله از رسول خاتم(ص) کافی است تا وقتی از دور این کوه سرخ و قهوه ای را می بینی صدای غریبی تورا به سوی خود بخواند.

به گزارش «خبر آنلاین»، احد نام مجموعه ای از کوه‌های بزرگ و کوچک در شمال مدینهاست که حدود شش هزار متر طول دارد.

احد در شمال مدینه به طول تقریبی شش کیلومتر از شرق به غرب کشیده شده که به دلیل جدایی آن از دیگر رشته کوه‌ها احد خوانده می شود.

در دامنه کوه احد شکافی که همچون غاری بسیار کوچک است، قرار دارد. این شکاف حدود سه متر ارتفاع، یک متر عرض و به اندازه قامت یک انسان دراز کشیده طول دارد.

به طوری که یک نفر می‌تواند به راحتی در آن جای بیگرد و یا پنج نفر در آن بنشینند. این شکاف تقریبا در ارتفاع پانزده متری از سطح زمین واقع شده است.

در جنگ احد صورت رسول خدا(ص) زخمی شد. این زخم به قدری شدید بود که حلقه های کلاه‌خود، در گونه های پیامبر(ص) فرورفته بود. ابوعبیده بن جراح حلقه های زره رسول خدا (ص) را از صورت آن حضرت بیرون کشید که در نتیجه دو دندان رسول خدا(ص) شکست. حضرت علی(ع) با وجود زخم هایی که خود بر بدن داشت، از پیامبر دفاع کرد و ایشان را در این شکاف پنهان نمود.

وقتی وارد شکاف کوه می شوی مسجد النبی را می بینی و نفس هایت به شماره می افتد. اینجا مسلما دو معصوم نفس کشیده اند. حضرت محمد ابن عبدالله(ص) و حضرت علی (ع).

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=17213

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر