1

اگر شهدایی چون شهید همدانی مقابل داعش نایستند ناامنی به مرزهای ما هم کشیده می‌شود

  • کد خبر : 172143
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اگر شهدایی مانند همدانی در سوریه مقابل داعش نایستند، ناامنی و بی ثباتی که خواست کشورهای استکباری است به مرزهای ما کشیده خواهد شد.

علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر جمعه در همایش یادواره شهدای مسجد امام حسین (علیه السلام)، ایثارگران و شهدا را عنصر قدرت ساز و حافظ و پشتیبان امنیت ملی کشور و سنگربانان در برابر نفوذ دشمنان به مرزهای فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی دانست.

شمخانی افزود: فرهنگ دفاع مقدس قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران و پیش‌برنده و انگیزه دهنده به حرکت‌های جهادی است که الگویی نوین در تحکیم ساخت درونی نظام به شمار می‌رود و ریشه آن نیز به باورها و اعتقادات برخواسته از حکومت اسلامی بازمی‌گردد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: خط ایثارگری و فداکاری بدون کوچکترین تنازلی از آرمان‌های اصیل انقلابی امروزه نیز تداوم دارد و مجاهدت و شهادت سردارانی مانند شهید همدانی در راه دفاع از حرم اهل بیت (علیهم السلام) و محافظت از مرزهای اسلام ناب و محور مقاومت شاهد گویای این مسیر پر افتخار است.

علی شمخانی با ارائه تحلیلی جامع از شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حاکم بر کشورهای خط مقدم مبارزه با تروریسم به مشکلات متعددی که دولت عراق با آن مواجه است اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه دولت عراق و در راس آن جناب آقای حیدر العبادی ضمن مبارزه قاطع با تروریسم تکفیری، اقدامات گسترده و مفیدی را در حوزه مبارزه با فساد اقتصادی نیز آغاز کرده است.

وی با تجلیل از نقش تاثیرگذار نخست‌وزیر عراق در حفظ یکپارچگی، انسجام سیاسی و وحدت ملی در این کشور افزود: تلاش مستمر دشمنان ملت عراق برای ایجاد اختلاف مذهبی و قومی در این کشور با تدبیر مرجعیت و اقدامات شایسته دولت با ناکامی مواجه شده است.

دریابان شمخانی با اشاره به حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از کشورهای عراق و سوریه که به صورت واقعی با تروریسم مقابله می‌کنند، تاکید کرد: اگر شهدایی مانند همدانی در سوریه مقابل داعش نایستند، ناامنی و بی ثباتی که خواست کشورهای استکباری است به مرزهای ما کشیده خواهد شد.

نماینده مقام معظم رهبری در ادامه گفت: آمریکا و کشورهای هم‌پیمان آن بدون مقابله موثر با داعش صرفا به دنبال مدیریت این جریان تروریستی برای افزایش سلطه خود در منطقه هستند.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام یادآور شد: بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری مجموعه بخش‌های کشور در مسیر تقویت روزافزون توان دفاعی سخت و نرم برای مقابله با هر نوع تهدید و نفوذ گام بر می‌دارند و در این راه ارتقاء انسجام و وحدت ملی اصل غیر قابل اجتناب است.

وی افزود: مطالبه عمومی، تقویت بنیه اقتصادی، مقابله با تحریم‌های ظالمانه و توسعه عدالت و رفع فساد است و برنامه‌های گسترده‌ای نیز برای پاسخ به این خواسته به حق از سوی دولت محترم در دست اجراست.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=172143

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر