3

گاردین: حمله قریب الوقوع ایران به شورشیان/ حضور ژنرال سلیمانی

  • کد خبر : 172554
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴

«ایران همچنین مشهورترین فرمانده سپاه خود را به منطقه ای در سوریه اعزام کرده است که انتظار می رود به زودی تهاجمی علیه شورشیان در این منطقه صورت پذیرد.»

پایگاه انگلیسی “گاردین” (Guardian)  در خبری تحت عنوان “ایران با دورخیز برای حمله به شورشیان، استقرار نیروهای نظامی خود در سوریه را افزایش داده است” ضمن انتشار تصاویری از سردار سلیمانی، مدعی شروع دور جدیدی از حضور ایران در سوریه شده است.

در این گزارش آمده است: «ایران در حال افزایش نقش خود در جنگ سوریه است و صدها نفر از نیروهای نخبه خود را برای حمایت از بشار اسد اعزام کرده است. ایران همچنین مشهورترین فرمانده سپاه خود را به منطقه ای در سوریه اعزام کرده است که انتظار می رود به زودی تهاجمی علیه شورشیان در این منطقه صورت پذیرد.

ایران تا کنون در جنگ سوریه نقشی نسبتا کم رنگ داشته است اما صف آرایی جدید ایران در سوریه و اعزام فرماندهان مشهور، نشانگر شروع مرحله جدید حمایت ایران از بشار اسد است.»

“گاردین” از حضور نیروهای حزب الله لبنان و شبه نظامیان شیعی خارجی در سوریه سخن به میان آورده و در ادامه می نویسد: «دیپلمات ها و تحلیلگران عرب همچنین روز چهارشنبه اعلام کردند که ایران تا کنون صدها نفر از نیروی های خود را به مناطق مرکزی و شمالی سوریه اعزام کرده است.»

در ادامه این گزارش با انتشار تصاویری از سردار سلیمانی و ادعای حضور وی در سوریه، آمده است: «ایران از ابتدای شروع جنگ سوریه که بیش از چهار سال از آن می گذرد از بشار اسد حمایت کرده اما حضور نسبتا کم رنگی در این جنگ داشته است. تصاویر ژنرال سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در حال سخنرانی میان مبارزان سوری، این برداشت را تقویت می کند که مرحله جدیدی از حضور جدی تر ایران در حال آغاز است.»

 

تصاویر فوق توسط پایگاه آمریکایی “بازفید” (Buzz Feed) که معمولا به انتشار اخبار حاشیه‌ای و حتی دور از واقعیت می‌پردازد، نیز منتشر شده و بیان شده که این تصاویر ثابت می‌کند سردار سلیمانی در سوریه به سر می‌برد و نقش راهبردی در حمایت نظامی ایران از دولت “بشار اسد،” رئیس جمهور سوریه، ایفا می‌کند.

 

 

این پایگاه آمریکایی مدعی است: «تصاویر متعددی از سوی نظامیان سوری در حساب توییتر منتشر شده است که آنها را در کنار سردار سلیمانی نشان می‌دهد. این تصاویر نشان می‌دهد فرمانده عالی رتبه ایرانی در عملیات نظامی سوریه حضور دارد و مشغول گفتگو و مشاوره دادن به نظامیان است.»

 

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=172554

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر