4

رویکرد فعلی وزارت خارجه نگران کننده است

  • کد خبر : 172609
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷

قائم‌مقام جمعیت رهپویان ضمن انتقاد از انفعال دستگاه دیپلماسی در برخورد با امارات به دلیل بازداشت معلمان ایرانی گفت: آن طور که آقای روحانی در رقابت‌های انتخاباتی عنوان کرد، قرار بود پاسپورت ایرانی صاحب عزت شود.

پرویز سروری قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به انفعال دستگاه دیپلماسی کشورمان در برخورد با کشور امارات به دلیل بازداشت معلمان ایرانی اظهار داشت: آنطور که آقای روحانی در رقابت‌های انتخاباتی عنوان کرد قرار بود پاسپورت ایرانی صاحب عزت و ارزش شود اما امروز شاهدیم تلاش می‌کنند در بدترین شرایط خفت سیاسی ما را ببرند.

سروری ادامه داد: امروز اگر به کشورهایی ایران تنها یک نگاه غضب‌آلود کند آنها از صفحه تاریخ حذف می شوند اما امارات به خود جرات می‌دهد که چنین رفتار سخیفی را انجام دهد و دیپلماسی ما نیز منفعلانه در مقابل آنها مماشات می‌کند.

قائم‌مقام جمعیت رهپویان تصریح کرد: وقتی عربستان چنین جنایتی را در منا انجام داد و پس از آن به وزیر خارجه ما به دلیل نپذیرفتن درخواست ملاقاتش با همتای عربستانی بی‌احترامی شد، ظریف در گفت‌‌وگویی با یکی از روزنامه‌های عربی گفت ما می‌خواهیم مشکلات خود با عربستان را حل کنیم و مودت و دوستی داشته باشیم که از این حرف پیام ضعف دریافت می‌شود.

وی با طرح این پرسش که تا کجا قرار است همراه و همگام با اهانت‌کنندگان به ملت ایران همراهی کنند گفت: به نظر می‌رسد وزارت خارجه تشنج‌زدایی در عرصه منطقه‌ای و سیاست خارجی را به همراهی با دشمن تعبیر کرده است.

سروری با اشاره به انواع اهانت‌های آمریکا به ایران پس از برجام گفت: این نمی‌تواند به عزت ایران منجر شود، این در حالی است که  دولت و روزنامه‌های حامی آن حتی نمایش یک پوستر را نیز برنتابیدند از این رو این اقدامات قطعا منجر به عزت ایران نخواهد شد.

این فعال اصولگرا با بیان اینکه جمهوری اسلامی پایه‌های عزت اسلامی را در دنیا برقرار کرده است اظهار داشت: اگر امروز ۶ کشور در یک طرف و ایران در سوی دیگر قرار می‌گیرد و باز هم نمی‌توانند موضوعی را به ما تحمیل کنند ناشی از عزت و اقتدار ما است نه مماشات کردن با دشمن.

وی با تاکید بر اینکه امارات در این زمینه به دلیل رفتارش پاسخ بسیار جدی دریافت خواهد کرد در عین حال گفت: اگر سیاست خارجی دولت تا این حد منفعل نبود آنها جرات نداشتند این رفتار سخیف را انجام دهند از این رو وزارت خارجه باید رویکرد عزت را در سیاست خارجی انتخاب کند.

سروری با بیان اینکه ادامه رویکرد فعلی وزارت خارجه نگران کننده است خواستار ایجاد تغییرات اساسی در روند سیاست خارجی دولت شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=172609

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر